Belterreur door telemarketeers: blokken nr's blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 17:45

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Tot mijn verbazing kon ik hier nog geen draadje over vinden, dus start ik er zelf maar eentje. Moderators; Als ik beter elders geplaatst, danwel mee samengevoegd worden, dan graag.

Ik heb het geluk dat ik als zelfstandig ondernemer voor mezelf kan werken, maar daarbij komt ook de pech dat ik bij de KvK geregistreerd moet zijn. Ik denk dat ze er ondertussen mee gestopt zijn, maar in het verleden verkochten zij je contactgegevens, inclusief je mobiele telefoonnummer, aan iedereen die daar geld voor over had. Eénmaal in zo'n database, en je bent de pineut: Je wordt gebeld! En gebeld, en gebeld. Tot begin dit jaar, tot soms wel 4 keer per dag. Niet-opnnemen helpt niet; Ze proberen het later gewoon opnieuw.

De bedrijven die dit doen zijn absoluut ter kwader trouw. Ze weten donders goed dat wat ze doen, niet mag. Een registratie in het bel-mij-niet register helpt dus niet. De overheid kan handhaven, maar laat dat na, waarschijnlijk omdat het werk is, en niet de belastingdienst de benadeelde partij is.

De modus operandus is altijd dezelfde: Ze bellen met nummerweergave, meestal met een nummer vanuit een grote stad, want ze weten dat ondertussen zo'n beetje niemand meer oproepen van anonieme telefoonnummers beantwoord, of toch in elk geval niet zonder grote achterdocht.
Als je opneemt, krijg je iemand aan de lijn waarvan je alleen een voornaam te horen krijgt, en een waarschijnlijk ter plekke verzonnen bedrijfsnaam, meestal iets met 'energie', 'vergelijker', 'advies' of een combinatie daarvan in de naam. De naam 'Nederlandse energie alliantie' komt met enige regelmaat terug, en dat bedrijf bestaat ook echt, maar zodra die naam besmet is, verzinnen ze wel weer een andere naam.
Ze beginnen het gesprek met de leugen dat je klant bij ze bent geweest met een eerdere overstap en dat ze je daarom mogen bellen. Ze verzinnen ter plekke een overstapgeschiedenis als 'bewijs'. Die gegevens kloppen natuurlijk niet, maar de persoonlijke gegevens komen duidelijk van de KvK.
Vriendelijk verzoeken of manen je gegevens te wissen helpt niet. Boos worden niet, in redelijkheid hun hoofdkantoor bellen ook niet. Nogmaals; Deze lui zijn ter kwader trouw. Als je een gemiste oproep van ze terug belt, krijg je een opvallend nietszeggend ingesproken bericht te horen: "Welkom bij de klantenservice. Op dit moment zijn wij niet in staat u te woord te staan."

Blokkeren op je telefoon heeft geen zin; Volgende keer hebben ze gewoon een ander nummer. Nogmaals; Te kwader trouw.

Toch hebben al deze telefoontjes één ding gemeen: Ze worden altijd, zonder uitzondering, gepleegd vanaf een telefoonnummer dat is toegekend aan een bedrijf dat "Destiny White Label services B.V." heet. En nu weet ik best dat Destiny niet het bedrijf is dat mij - en vele anderen - telefonisch terroriseert. Ze hebben zelfs een abuse contact email adres, en daar wordt je netjes te woord gestaan, en ze doen vrij overtuigend alsof ze er wat aan doen, maar twee maanden later begint het gewoon opnieuw. Kennelijk verdienen ze er teveel aan. Je zou maar een nummer huren bij Destiny, dat net daarvoor als spamnummer gebruikt is, en ondertussen in alle caller-ID apps als spamnummer gemarkeerd is; Dat kun je netto nog maal heel weinig mensen bellen! De concurrenten van Destiny lijken dat wèl te beseffen (òf die willen geen geld verdienen aan deze ellende).

Destiny, verantwoordelijk voor de telefoonnummers geregistreerd op hun naam, weigert mijn telefoonnummer voor al hun klanten te blokkeren.

Maar de lijst van Destiny nummers is eenvoudig van de ACM website te screen-scrapen. Het zijn echter nogal wat nummers: 488 regels, met op elke regel een blok van soms wel 10.000 nummers.

Wie weet er een (iPhone) call screener app, zonder abonnement, waarin je een eigen lijst van nummers kan importeren? Het liefst ook in blokken van eerste t/m laatste nummer? Number Shield (https://apps.apple.com/us...-shield/id1319082167?ls=1) komt aardig in de buurt; Kan lijsten importeren en kan overweg met wild-cards, maar helaas niet met blokken. Het zou ook prettig zijn als nummers niet meteen geblokkeerd worden, maar wel gemarkeerd worden, ook in de gemiste oproepenlijst.

Nog andere adviezen? (Behalve "kortere posts schrijven") Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MindBender schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:07:
offtopic:
:D

Er is een Ongewenste (tele)marketing maar je hebt zo te zien nog geen toegang tot de TL (en sowieso gaat het daar minder om de tech en meer om het gezamenlijke leed). Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen? geeft kort aan wanneer doe toegang automatisch komt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Je post is mij te lang, maar met een Iphone kan je ook iedereen blokkeren die niet in jouw contacten lijst staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MindBender schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:07:
Een registratie in het bel-mij-niet register helpt dus niet.

bel-mij-niet register bestaat niet meer: https://meldpunt-telemarketing.nl/ en je hebt volgens mij wat andere rechten als ondernemer dan als privé-persoon.
Misschien dat je je nummer kunt wijzigen bij het KVK en dat ze hun DB updaten? Dan koop je even een lebara-sim (oid) en gooi je die ergens in een la.

edit: wat je kunt proberen bij zaken waar je klant geweest zou zijn/bent is je beroepen op 'recht van verzet': https://www.rijksoverheid...%20gebeld%20wilt%20worden. wederom ik weet niet of dit voor een B2B overeenkomst ook werkt/mag.

[ Voor 29% gewijzigd door True op 07-08-2022 16:34 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier heeft de TS nú helaas niets meer aan doordat het kwaad al geschiedt is, maar:

Kwestie van tijdens het inschrijven bij de KVK niet je eigen gegevens te vermelden maar de gegevens van een ander te 'misbruiken' (tip: gebruik gewoon de N.A.W. gegevens van de KVK zelf).

ALLE nieuwe inschrijvingen worden door dat soort telemarketeers (legaal) opgemerkt én vervolgens blijvend lastig gevallen door hen, aanpassingen op inschrijvingen worden niet meer 'gezien'. Succes met het bellen van de KVK :+

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-08-2022 17:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Patrick22221 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:27:
Je post is mij te lang, maar met een Iphone kan je ook iedereen blokkeren die niet in jouw contacten lijst staan
Dat lijkt me niet erg handig als je ondernemer wil blijven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:26
Will_M schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:38:
Hier heeft de TS nú helaas niets meer aan doordat het kwaad al geschiedt is, maar:

Kwestie van tijdens het inschrijven bij de KVK niet je eigen gegevens te vermelden maar de gegevens van een ander te 'misbruiken' (tip: gebruik gewoon de N.A.W. gegevens van de KVK. zelf).

ALLE nieuwe inschrijvingen worden door dat soort telemarketeers (legaal) opgemerkt én vervolgens blijvend lastig gevallen door hen, aanpassingen op inschrijvingen worden niet meer 'gezien'. Succes met het bellen van de KVK :+
Kvk gaat wel zeuren dan toch maar gedoogd het? En mis je dan niet wel belangrijke telefoontjes (belastingdienst oid) of kan je gewoon een random nr invullen voor lange tijd? (Ik wil zzp worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TweakerVincent schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Kvk gaat wel zeuren dan toch maar gedoogd het? En mis je dan niet wel belangrijke telefoontjes (belastingdienst oid) of kan je gewoon een random nr invullen voor lange tijd? (Ik wil zzp worden)
KVK is in de praktijk helaas alléén maar geïnteresseerd in je bankrekeningnummer zodat ze een automatische incasso kunnen uitvoeren. Het is gewoon triest dat je wettelijk gezien persé een geldige KVK registratie moet hebben om als 'zakelijk' aangemerkt te kunnen worden. Privacy boeit ze daar verder klaarblijkelijk helemaal niets..... :'(

De belastingdienst weet je écht wel op te sporen als ze dat nodig achten.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 07-08-2022 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben ook jarenlang door ze geterroriseerd, zie onder andere:

Blog: Telefoonterreur namens telecomproviders en energieleveranciers (of: Stel, je kunt niks deel twee)
CodeCaster in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

Je kunt er inderdaad helemaal niets tegen doen, en de overheid/ACM wíl er niks tegen doen, dus dit is wat ik doe:

• Na ieder telefoontje een beoordeling invullen op https://www.wieheeftgebeld.nl/, zodat andere mensen een "possible scam call"-waarschuwing krijgen.
• Gedubbelcheckt dat mijn telefoonnummer niet meer bij de KvK staat.
• Ieder telemarketeer zo lang mogelijk aan de lijn houden. Ik kan prima af en toe een domme vraag stellen over tarieven en lekker verder werken, terwijl ik hen zo 5-10 minuten aan de praat houd. Hun targets zijn ze alles, als ze slecht scoren worden ze ontslagen.
• Dan aan het eind van zo'n gesprek, als ze eindelijk alle abonnementsvormen en tarieven hebben opgenoemd en denken dat ze echt beet hebben, zeggen dat ze me niet mogen bellen. "Ja, dat mag wel meneer" - "Nee dat mag niet, mevrouw." - "Egwel" - "Egnie". Enzovoorts. En dan zeggen dat ik me beroep op het recht van verzet, dat ze m'n nummer moeten verwijderen, me nooit meer mogen bellen omdat ik nooit contact met hen heb gezocht, en dat ze beter een echte baan kunnen zoeken omdat ik de ACM op ze afstuur.

Of het iets uithaalt weet ik niet, maar het lucht wel op. En vermaakt de mensen om me heen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Of gebruikmaken van een AaaS, Afschepen as a Service: http://aaas.tilaa.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Will_M schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

KVK is in de praktijk helaas alléén maar geïnteresseerd in je bankrekeningnummer zodat ze een automatische incasso kunnen uitvoeren. Het is gewoon triest dat je wettelijk gezien persé een geldige KVK registratie moet hebben om als 'zakelijk' aangemerkt te kunnen worden. Privacy boeit ze daar verder klaarblijkelijk helemaal niets..... :'(

De belastingdienst weet je écht wel op te sporen als ze dat nodig achten.
maar dan kan je toch gewoon bij inschrijving een random nr (die niet bestaat) gebruiken? Wil ik dan gewoon doen, of krijg je dan problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TweakerVincent schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:30:
[...]

maar dan kan je toch gewoon bij inschrijving een random nr (die niet bestaat) gebruiken? Wil ik dan gewoon doen, of krijg je dan problemen.
Wie garandeert jou dat een ánder dat door jou '@random' gekozen nummer in de toekomst niet uitgekeerd gaat krijgen door een telecom-provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Will_M schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Wie garandeert jou dat een ánder dat door jou '@random' gekozen nummer in de toekomst niet uitgekeerd gaat krijgen door een telecom-provider?
dat is waar idd. Dan maar gewoon een prepaid nrtje kopen. Prima oplossing toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TweakerVincent schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

dat is waar idd. Dan maar gewoon een prepaid nrtje kopen. Prima oplossing toch?
Op het moment dat jij dat 'Pre-Paid' nummer terug geeft aan de provider doordat je het nummer niet meer betaald middels reguliere upgrades van het bel-tegoed dan komt zo'n nummer ook weer gewoon terug in de pool van uit te keren nummers bij de telecom provider welke de eigenaar is van de batch aan nummers waarin dat nummer zich bevindt (na een half jaar al, tegenwoordig).

De tijd dat de hoeveelheid mobiele 06 nummers 'schier on-eindig' leek te zijn ligt inmiddels (gelukkig) al weer jaren achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Will_M schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Op het moment dat jij dat 'Pre-Paid' nummer terug geeft aan de provider doordat je het nummer niet meer betaald middels reguliere upgrades van het bel-tegoed dan komt zo'n nummer ook weer gewoon terug in de pool van uit te keren nummers bij de telecom provider welke de eigenaar is van de batch aan nummers waarin dat nummer zich bevindt (na een half jaar al, tegenwoordig).

De tijd dat de hoeveelheid mobiele 06 nummers 'schier on-eindig' leek te zijn ligt inmiddels (gelukkig) al weer jaren achter ons.
Ik bedoelde uiteraard gewoon nummer houden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ts is al ingeschreven,
@Djordjo AaaS is hilarisch, heb even getest.
@MindBender ik zei altijd , geen interesse goedendag verder en hing op, 4 x 3 sec per dag. scheelt een hoop tijd een nieuw nr in een blok app zetten kost meer tijd. Reden dat ze nummer tegenwoordig laten zien is dat dit verplicht is in de AVG: https://www.autoriteitper...-en-post/direct-marketing
Bedenk rechten hebben en krijgen is 2, zou me er niet druk om maken, gewoon zo snel mogelijk ophangen en klaar, al kan het vermakelijk zijn ze langer aan de lijn te houden zoals @CodeCaster beschrijft, ik werd gebeld door vage investeringsjongens uit HongKong, voor aandelen Apple deals, ik zat in duurzame ICT, Apple deed toendertijd het niet bijster goed, dus ik elke keer aangeven duurzaamheid belangrijk te vinden, grinding halt andere kant lijn, daar hadden ze geen script voor paraat lol, dus ik "ok you go check how the short term future prognosis for Apple's sustainability plans are and if you got clarity please cal me back and we can talk further" LOOL Vooral als er eens iemand aan de lijn kwam die echt begreep wat je bedoelde, het script liet en er echt achter aanging om dan een week later teleurgesteld terug te bellen dat hij of zij snapte dat we geen deal zouden maken en me meldde dat ik uit het systeem gehaald zou worden, erg mooi.

Maar dan moet je wel net even een kwartietje de tijd hebben en je ermee vermaken als afleiding. Als het je zo hoog zit als jij zegt, gewoon na voorstel afbreken, sorry geen interesse bedankt, en ophangen.
Dan ben je niet meer in het systeem van die verkoopronde/actie, gewoon ophangen en de verkoper zit met het dilemma, klik ik op weigering (slecht voor mijn score) of doe ik geen gehoor en schuif het door naar de ploeg van morgen?" guess what will happen the next day? :) Als jij heel snel nee zegt, is er minder keuze, snel weigering klikken en de volgende bellen voor de score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22

Oekol

waka waka hey hey

Djordjo schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:02:
Kende het niet, geniaal. Ook prima te gebruiken voor ziggo. Al zullen die me na de laatste tirade niet zo snel meer bellen gok ik.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:38
Het enige wat hier effect heeft is de beller op de man aanvallen met woorden die ik hier niet ga noemen. Lullig? Jazeker! Werkt het? Beter dan vriendelijk blijven. Inmiddels is het een stuk rustiger. Ik heb het vermoeden dat er een notitie bij je nummer komt te staan als zeer onvriendelijk en dan laten ze het maar. Het is geen subtiele oplossing, maar als je net als ik compleet gestoord wordt van die telefoontjes is het best wel eens lekker je frustratie te uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Zenomyscus schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:37:
Het enige wat hier effect heeft is de beller op de man aanvallen met woorden die ik hier niet ga noemen. Lullig? Jazeker! Werkt het? Beter dan vriendelijk blijven. Inmiddels is het een stuk rustiger. Ik heb het vermoeden dat er een notitie bij je nummer komt te staan als zeer onvriendelijk en dan laten ze het maar. Het is geen subtiele oplossing, maar als je net als ik compleet gestoord wordt van die telefoontjes is het best wel eens lekker je frustratie te uiten.
Hard nee, wat ik beschreef is het makkelijkste eraf te komen.
Als studentenbaan gewoon telefonisch enquete werk en telemarketing gedaan.
Jouw reactie, dan weifelde ik tussen weigering of geen gehoor, ik deed altijd weigering want wilde bedrijf niet beschadigen en dat was gewoon legit business.
Maar een buddy van vroeg me regelmatig: "wanneer werk je deze week? weer een scheldende kl0j0, dan zet ik m op afspraak tijdens jouw shift kan je lachen" (en dan dook ik die shoft in de te doen afspraken want ik vond het dan wel mooi om er een complete van te maken door de juiste insteek te vinden in call notes, dan was het "hey dude thanks for the complete" of "oef die had een kort lontje ik werd ook uitgescholden" en konden we er samen om lachen.
Als het een niet legit gedoe is dan weet de beller dat ze je dik pakken door je juist op meer projecten bij te schrijven als potentiele lead en ja dan ga je dus alleen maar meer ellende krijgen.
Zo snel mogelijk nee zeggen en ophangen, dan kan jij door en die ander ook, een snelle nee is 1e beste reactie na complete en dan denken ze niet meer over je. Dat soort bellers zijn ook mensen.

[ Voor 9% gewijzigd door Silent7 op 07-08-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik sta ook sinds een jaar ingeschreven bij de KVK en meerdere keren per week de ene na de andere beller met een verzonnen verhaal om een abonnement of dienst door mij af te laten nemen.
Wat ik daarna heb gedaan is mijn mobiele nummer verwijderd bij de KVK. Ik heb daarna 1x een brief ontvangen dat dat niet mag en dat ik z.s.m een telefoonnummer moest doorgeven.

Ik heb dat nog steeds niet gedaan en ik ben ook nooit meer gebeld door dergelijke bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender
  • Laatst online: 10-07 17:45

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Topicstarter
Poehee; Wat een reacties. Dat had ik niet verwacht! Maar ik ga er even één voor één doorheen.
Patrick22221 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:27:
Dat is niet handig, als je freelance werkt. Soms belt er een oude klant of collega, met een nieuw nummer.
True schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:32:
Misschien dat je je nummer kunt wijzigen bij het KVK en dat ze hun DB updaten? Dan koop je even een lebara-sim (oid) en gooi je die ergens in een la.
Ik zou ze ook mijn vaste SIP nummer kunnen geven, maar daar is het nu helaas te laat voor. The number is out the bag.
True schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:32:
edit: wat je kunt proberen bij zaken waar je klant geweest zou zijn/bent is je beroepen op 'recht van verzet'
Daar ben ik mee bekend, maar dat helpt niet tegen een bad faith actor.
Will_M schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:38:
Kwestie van tijdens het inschrijven bij de KVK niet je eigen gegevens te vermelden maar de gegevens van een ander te 'misbruiken' (tip: gebruik gewoon de N.A.W. gegevens van de KVK zelf).
Iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf weten, maar om je eerste daad als ondernemer er eentje van fraude te laten zijn, lijkt me niet zo’n verstandig idee.
Bovendien; Toen ik me 15+ jaar geleden inschreef, wat privacy al wel een ding, maar gingen we er nog van uit dat semi-overheidsinstanties als de KvK nìet en-masse je privacy zouden verkopen. Natuurlijk; De gegevens van individuele registranten opvragen was mogelijk, maar daar zijn ze juist voor opgericht en voor spamboeren is dat te omslachtig, teveel werk.
CodeCaster schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:53:
• Na ieder telefoontje een beoordeling invullen op https://www.wieheeftgebeld.nl/, zodat andere mensen een "possible scam call"-waarschuwing krijgen.
Dat wil ik nu dus doen, met alle nummers van Destiny White Label Service. Dan treft het hun klanten en zullen ze wat moeten doen.
• Gedubbelcheckt dat mijn telefoonnummer niet meer bij de KvK staat.
Dat heeft nu niet meer zo’n zin.
• Ieder telemarketeer zo lang mogelijk aan de lijn houden. Ik kan prima af en toe een domme vraag stellen over tarieven en lekker verder werken, terwijl ik hen zo 5-10 minuten aan de praat houd. Hun targets zijn ze alles, als ze slecht scoren worden ze ontslagen.
Dat doe ik ook vaak, maar dat komt niet altijd gelegen.
• Dan aan het eind van zo'n gesprek, als ze eindelijk alle abonnementsvormen en tarieven hebben opgenoemd en denken dat ze echt beet hebben, zeggen dat ze me niet mogen bellen. "Ja, dat mag wel meneer" - "Nee dat mag niet, mevrouw." - "Egwel" - "Egnie". Enzovoorts. En dan zeggen dat ik me beroep op het recht van verzet, dat ze m'n nummer moeten verwijderen, me nooit meer mogen bellen omdat ik nooit contact met hen heb gezocht, en dat ze beter een echte baan kunnen zoeken omdat ik de ACM op ze afstuur.
Je kunt ze maar beter niet te boos maken, want ze kunnen je nog veel meer ellende bezorgen door je op terugbellijsten en dergelijk te zetten. Sommigen zijn daar niet eens subtiel over. Het is gewoon terreur.
Djordjo schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:02:
Werkt dat? Ik neem altijd op met mijn voornaam, en die weten ze niet, dus ze vragen altijd naar Meneer mijn-achternaam-verkeerd-uitgesproken. Soms zeg ik dan: “Momentje, ik ga hem even zoeken.”, druk op ‘mute’ en ga verder met mijn werk.
Silent7 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:17:
Vooral als er eens iemand aan de lijn kwam die echt begreep wat je bedoelde, het script liet en er echt achter aanging om dan een week later teleurgesteld terug te bellen dat hij of zij snapte dat we geen deal zouden maken en me meldde dat ik uit het systeem gehaald zou worden, erg mooi.

Maar dan moet je wel net even een kwartietje de tijd hebben en je ermee vermaken als afleiding. Als het je zo hoog zit als jij zegt, gewoon na voorstel afbreken, sorry geen interesse bedankt, en ophangen.
Dan ben je niet meer in het systeem van die verkoopronde/actie, gewoon ophangen en de verkoper zit met het dilemma, klik ik op weigering (slecht voor mijn score) of doe ik geen gehoor en schuif het door naar de ploeg van morgen?" guess what will happen the next day? :) Als jij heel snel nee zegt, is er minder keuze, snel weigering klikken en de volgende bellen voor de score.
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar het werkt niet. Er is me zelfs al meerdere keren verzekerd dat ik nu echt uit het systeem verwijderd ben, maar toch blijven ze terugbellen.

Het mag dan misschien wel zo zijn dat ze een lijst afwerken, met ‘weigering’, etc. Maar dat betekent niet dat ze niet periodiek die lijst opnieuw aflopen. Zeuren kost blijkbaar te weinig, of levert teveel op.
MarkyB schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:50:
Wat ik daarna heb gedaan is mijn mobiele nummer verwijderd bij de KVK. Ik heb daarna 1x een brief ontvangen dat dat niet mag en dat ik z.s.m een telefoonnummer moest doorgeven.
Dat heeft niet veel zin. De KvK is hiervoor ter verantwoording geroepen. Zonder gevolgen voor de verantwoordelijken, natuurlijk, want dit is Nederland, maar ze zouden dit ondertussen niet meer doen. Maar ondertussen hebben de spamboeren nog steeds mijn nummer.

En van nummer wisselen is ook niet handig, want dat staat - net als mijn emails adres - in vele honderden source code bestanden. Maar managers e-mailen niet; Die bellen, als een probleem snel opgelost moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
MindBender schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:48:
Poehee; Wat een reacties. Dat had ik niet verwacht! Maar ik ga er even één voor één doorheen.

[...]

Dat is niet handig, als je freelance werkt. Soms belt er een oude klant of collega, met een nieuw nummer.

[...]

Ik zou ze ook mijn vaste SIP nummer kunnen geven, maar daar is het nu helaas te laat voor. The number is out the bag.

[...]

Daar ben ik mee bekend, maar dat helpt niet tegen een bad faith actor.

[...]

Iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf weten, maar om je eerste daad als ondernemer er eentje van fraude te laten zijn, lijkt me niet zo’n verstandig idee.
Bovendien; Toen ik me 15+ jaar geleden inschreef, wat privacy al wel een ding, maar gingen we er nog van uit dat semi-overheidsinstanties als de KvK nìet en-masse je privacy zouden verkopen. Natuurlijk; De gegevens van individuele registranten opvragen was mogelijk, maar daar zijn ze juist voor opgericht en voor spamboeren is dat te omslachtig, teveel werk.

[...]

Dat wil ik nu dus doen, met alle nummers van Destiny White Label Service. Dan treft het hun klanten en zullen ze wat moeten doen.

[...]

Dat heeft nu niet meer zo’n zin.

[...]

Dat doe ik ook vaak, maar dat komt niet altijd gelegen.

[...]

Je kunt ze maar beter niet te boos maken, want ze kunnen je nog veel meer ellende bezorgen door je op terugbellijsten en dergelijk te zetten. Sommigen zijn daar niet eens subtiel over. Het is gewoon terreur.

[...]

Werkt dat? Ik neem altijd op met mijn voornaam, en die weten ze niet, dus ze vragen altijd naar Meneer mijn-achternaam-verkeerd-uitgesproken. Soms zeg ik dan: “Momentje, ik ga hem even zoeken.”, druk op ‘mute’ en ga verder met mijn werk.

[...]

Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar het werkt niet. Er is me zelfs al meerdere keren verzekerd dat ik nu echt uit het systeem verwijderd ben, maar toch blijven ze terugbellen.

Het mag dan misschien wel zo zijn dat ze een lijst afwerken, met ‘weigering’, etc. Maar dat betekent niet dat ze niet periodiek die lijst opnieuw aflopen. Zeuren kost blijkbaar te weinig, of levert teveel op.

[...]

Dat heeft niet veel zin. De KvK is hiervoor ter verantwoording geroepen. Zonder gevolgen voor de verantwoordelijken, natuurlijk, want dit is Nederland, maar ze zouden dit ondertussen niet meer doen. Maar ondertussen hebben de spamboeren nog steeds mijn nummer.

En van nummer wisselen is ook niet handig, want dat staat - net als mijn emails adres - in vele honderden source code bestanden. Maar managers e-mailen niet; Die bellen, als een probleem snel opgelost moet worden.
Nou, ik had het ook een hele lange tijd aan staan, ze kunnen gewoon je voicemail inspreken of een mail sturen.

Of je gebruikt dit als kvk 06 en je schaft een ander nummer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
elke keer als je "nee sorry geen interesse bedankt" zegt zou je uit dat project moeten worden gehaald en het zullen er minder worden. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds heel af en toe telefoontjes krijg op mn NL mobiel door de zaak die al 8 jaar niet meer bestaat dus je lijkt er niet 100% vanaf te komen.
bovenstaande is 4 sec en je zegt 4x per dag 16 sec is te overzien, kost minder dal al die nummers gaan melden of op een blocklijst zetten maar het is jouw tijd en gemoedsrust :) Succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Silent7 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:03:
elke keer als je "nee sorry geen interesse bedankt" zegt zou je uit dat project moeten worden gehaald en het zullen er minder worden.
Niet bij die fake energiecollectieven en zij die "namens" KPN of Ziggo bellen. Ik ben daar in een jaar tijd echt twintig keer door gebeld, en vaak zat heel snel en heel netjes aangegeven geen interesse te hebben en opgehangen, of aangeven dat ik interesse had als het goedkoper kon, maar dan gaven ze zelf ook toe niet onder de 25 euro te kunnen komen die ik betaal, en dan was het gesprek ook afgelopen - en belden ze een week later weer, maar dan uit een andere naam.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1