X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Hoe is dit anders als naar België rijden en daar in een winkel iets kopen? Dan ga je toch ook niet met je bonnetje naar het douane-kantoor?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
https://www.belastingdien...ragen_uit_het_buitenland/
Eerste hit op Google. Btw reruggave Europa. Ik kreeg bovenstaand pagina met typo en al in de query.
Eerste hit op Google. Btw reruggave Europa. Ik kreeg bovenstaand pagina met typo en al in de query.
In je URL staat letterlijk "zakelijk"; neem aan dat @Van der Berg wel weet hoe dat werkt, indien het een zakelijke aankoop betreft.Tartarus schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:54:
https://www.belastingdien...ragen_uit_het_buitenland/
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@Van der Berg
Binnen de EU betaal je BTW in het land van aankoop (sommige producten uitgezonderd). Terugvragen is enkel van toepassing buiten in de EU en dat doe je dat in het land zelf.
Dus nu gewoon lekker genieten van je koffer.
Binnen de EU betaal je BTW in het land van aankoop (sommige producten uitgezonderd). Terugvragen is enkel van toepassing buiten in de EU en dat doe je dat in het land zelf.
Dus nu gewoon lekker genieten van je koffer.
Nee, helaas kun je geen btw terugvragen. Ook niet als jij niet in het land woont waar je je product gekocht hebt.
De belasting innende instantie in het land waar je je aankoop doet heft deze belasting op alle (luxe) artikelen. Jij betaalt €206 aan de winkel, hun mogen zo'n €170 houden en moeten afgerond €36 aan de belasting innende instantie geven.
Die €36 krijg je als consument niet meer terug.
De belasting innende instantie in het land waar je je aankoop doet heft deze belasting op alle (luxe) artikelen. Jij betaalt €206 aan de winkel, hun mogen zo'n €170 houden en moeten afgerond €36 aan de belasting innende instantie geven.
Die €36 krijg je als consument niet meer terug.
Voor de volledigheid de aanvulling rondom online aankopen binnen de EU.
De verkoper moet bij levering van online bestellingen de BTW in rekening brengen die van toepassing is in het land van levering.
Dus als een Hongaar op een Luxemburgse online site wat besteld (en die site levert ook in Hongarije) dan wordt er gerekend met de 27% BTW in Hongarije ipv de 17% BTW in Luxemburg.
Dus als het product in Luxemburg 117 EUR kost ..dan kan het zijn dat die Hongaar toch 127 EUR moet betalen voor dat product. De verkoper kan er ook voor kiezen het voor 117 EUR te verkopen, maar dan moet die verkoper toch nog 24.87 EUR aan BTW afdragen waardoor deze dan 92.13 EUR overhoud ipv de 100 EUR.
De verkoper moet bij levering van online bestellingen de BTW in rekening brengen die van toepassing is in het land van levering.
Dus als een Hongaar op een Luxemburgse online site wat besteld (en die site levert ook in Hongarije) dan wordt er gerekend met de 27% BTW in Hongarije ipv de 17% BTW in Luxemburg.
Dus als het product in Luxemburg 117 EUR kost ..dan kan het zijn dat die Hongaar toch 127 EUR moet betalen voor dat product. De verkoper kan er ook voor kiezen het voor 117 EUR te verkopen, maar dan moet die verkoper toch nog 24.87 EUR aan BTW afdragen waardoor deze dan 92.13 EUR overhoud ipv de 100 EUR.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.