Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihaveaquestion
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik woon momenteel nog thuis (ben 25 jaar), maar wil tegen het einde van het jaar samen gaan wonen met mijn vriendin. Mogelijk wordt dit begin 2023. Mijn ouders hebben een laag inkomen en hebben met hun inkomen in principe recht op huurtoeslag. Echter, is mijn inkomen zodanig hoog dat ze bijna volledig gekort worden. Als inwonend kind wordt mijn inkomen namelijk meegenomen in de berekening van de toeslag.

Hebben mijn ouders zodra ik het huis uit ga gelijk weer recht op de huurtoeslag? Dus stel ik ga in maart 2023 op mezelf wonen, krijgen mijn ouders dan in april weer de toeslag?

Hier zijn mijn ouders en ik het niet over eens. Zij denken dat het voordeliger is als ik in december '22 uit huis ga, aangezien anders mijn jaarinkomen gedurende 2023 meegenomen wordt.

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

*knip*

[ Voor 138% gewijzigd door ZieMaar! op 08-08-2022 19:12 . Reden: Niet aanzetten tot fraude ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

RedFox

Heb je een OV ofzo?

https://www.belastingdien...ende-kinderen-met-inkomen
Let op!

Woonde uw (studerende) kind een deel van het jaar niet thuis en later weer wel? Ook dan geeft u voor de huurtoeslag het hele jaarinkomen van uw kind aan ons door. Dus ook de periode dat uw kind niet thuis woonde.
In jouw geval dus andersom, maar je hele jaarinkomen telt dus mee, ook als je maar een deel van het jaar thuis woont.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:44
Dit heet frauderen. Het zou netter zijn als hij zijn ouders gewoon financieel compenseert.

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 08-08-2022 19:12 ]

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Paar maanden een tijdelijk huisje huren ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik bedoel: die paar resterende maanden bij een tante inschrijven en uiteraard daar dan ook gaan wonen (hoofdverblijf hebben).

Het idee van frauderen is niet van mij. Zoals de waard is...

[ Voor 15% gewijzigd door bombadil op 08-08-2022 20:58 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1