Prijsverschil tussen kanaalplaatvloer en breedplaatvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Wie kan mij benaderning het prijsverschil tussen een kanaalplaatvloer en breedplaatvloer vertellen, kan hier geen m2 prijzen van vinden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe zoek jij?

Want letterlijk
kanaalplaatvloer en breedplaatvloer prijs
geeft gewoon resultaten in google
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNEftE0oO1W-aHUGcFQ93cr21Dw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mynIFHOixANykYGWVlq4M29P.jpg?f=fotoalbum_large

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Niet zo dus, prijs van de kale breedplaatvloeren had ik wel gevonden maar hier komt nog wapneing en beton bij dit kan ik niet inschatten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MB300
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-04 16:53
Er gaat 150l/m2 beton op, beton kostte ca 125 p m3

als je perse een breedplaatvloer nodig bent, en dan bedoel ik vooral technisch omdat je met je leidingwerken anders niet uit komt is dit te overwegen.

Met alle luxe die ik in de breedplaatvloer gemaakt heb ben ik voor alleen al het materiaal ruim het dubbele kwijt in tegenstelling tot een kanaalplaatvloer.

Nadelen breedplaatvloer; stempels huren en plaatsen en wegnemen, is nog best een werkje. Leidingwerken in de vloer maken; is vergelijkbaar met kanaalplaatvloer maar vaak neem je een breedplaatvloer omdat je riool en/of andere extra (= extra kosten) leidingwerken in de vloer legt. Nog een extra nadeel is het vlechten van de wapening kost echt serieus tijd. Beton storten en vlak trekken is ook een verloren dag in de bouw. Daarnaast is het beter om de vloer (officieel 28dagen) met rust te laten voordat er verder gebouwd wordt.

Voordelen kanaalplaatvloer (of leidingplaatvloer) is dat je direct verder kunt. Geen/nauwelijks stempels nodig. En de aannemer draait de benodigde binnenmuurstenen of andere bouwmaterialen direct mee de vloer op en na wat stelwerk kan er 2 dagen later weer verder gemetseld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00
MB300 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:20:
Er gaat 150l/m2 beton op, beton kostte ca 125 p m3

als je perse een breedplaatvloer nodig bent, en dan bedoel ik vooral technisch omdat je met je leidingwerken anders niet uit komt is dit te overwegen.
Een aanvulling: de keuze voor breedplaat of kanaalplaat hangt vaak ook af van het ontwerp. Overstekken, zware balkonconstructies of vreemde vormen van trapgaten maken soms dat een kanaalplaat technisch gewoon niet kan (of je moet een deel van de vloer dan weer gaan storten).