Verbinding maken met je pc op afstand

Pagina: 1
Acties:

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Topicstarter
Picture this:

Ik heb een digitale camera.
Ben op vakantie in buitenland.
Ik wil mijn foto's met bhv een smartcard reader de foto's inlezen op een pc van bijv. een internetcafe
.
Ik wil de foto's opslaan op de pc die thuis staat.

Je weet wel; net zoals in de film.

Wie weet een oplossing en of ideeën??
Alleen serieuze reakties graag.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Dennis
  • Laatst online: 22-08 23:00
een eigen FTP server, of PC Anywhere, of een webserver met zelfgemaakt uploadscript :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:56

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd

moet je mega snelle internet verbinding hebben en 24 uur per dag je pc aan.

En dan een ftp progie. kan je inloggen en dan hup foto's er op en klaar mega simpel.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:31
Op maandag 27 augustus 2001 05:30 schreef narfpower het volgende:
moet je mega snelle internet verbinding hebben [..]
Dat maakt niets uit.

Het uploaden gaat dan misschien wat trager, maar de functionaliteit wordt er niet minder op.

• PolarBear
  • Niet online
Je zou het zelfs naar jezelf toe kunnen mailen alleen zit je wel met een mailbox limiet.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste optie om files snel (lees: zo snel als je internet verbinding toestaat) te uploaden is IMHO toch de eerder genoemde FTP server.

De naam zegt het al FTP = File Transferr Protocoll = gemaakt om files van a naar b te sturen. Gewoon zo'n servertje op je PC installeren, netjes instellen, en klaar is miep. Vanuit heel de wereld kan je naar je thuis PC FTPen.

Mocht je bang zijn dat waar je zit geen FTP client op de PC beschikbaar is dan is er nog een andere optie: Installeer een webserver op je PC, installeer de PHP plugin module bij je webserver, en draai een "programma" zoals eerder genoemd:
Op maandag 27 augustus 2001 03:27 schreef RoeLz het volgende:
Webserver +

http://www.menalto.com/projects/gallery/index.php

Supercool progje >:)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

PRobleem is dat je bij een ftp server, misschien een ftp proggie op die PC in het internetcafe moet installeren.

met een upload scriptje via http is dan makkelijker..maar dan moet je wel een webserver willen draaien.
PC Anywhere is leuk, makkelijk, maar verschrikkelijk unsecure.
Misschien is via de mail versturen dan wel het makkelijkste.
Gewoon je PC aanzetten, en elke 5 minuten je mail laten controleren, en een kopie op de server laten staan/of niet als je geen grote mailbox hebt.

Het snelste is iig de ftp oplossing.

suc6
CyberJ

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Op maandag 27 augustus 2001 11:18 schreef CyberJ het volgende:
PRobleem is dat je bij een ftp server, misschien een ftp proggie op die PC in het internetcafe moet installeren.
De commandline is er ook nog. Altijd een ftp client bij de hand. Tenzij natuurlijk WinNT/2K draait en de commandline is afgeschermd.

No production networks were harmed during this posting

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Topicstarter
Hartstikke bedankt. Ik denk wel dat er nog meerdere mogelijkheden zijn en die zie ik dan nog wel tegemoet.

Leuk ideetje trouwens die met dat email gedoe.
En de pc aan laten staan met om de elke 5 minuten verbinding maken met de emailserver. 'n hele goeie.

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een webserver en een ftpserver? Een newbie vraag maar om voor mezelf nogmaals duidelijkheid te scheppen. Misschien voorbeelden?

En met dat php programmaatje bedoelt men dan dat ik zeg maar toegang kan krijgen tot die webserver???? Waardoor ik mijn bestanden kan opslaan?

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Pagina: 1