Medion game pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwgph
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is ter vervanging van mijn 10 jaar oude pc die eigenlijk nooit voor meer dan standaard dingen als browsen en word was bedoeld, ik wil vooral games zoals civ vi, tomb raider, sims 4 een beetje fatsoenlijk kunnen runnen, en ik wil misschien ook wel eens met een vm werken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen idee, ik heb in principe genoeg budget, maar het lijkt mij ook onnodig om iets heel duurs te kopen als het niet nodig is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nvt

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen idee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur, zelf bouwen kan waarschijnlijk ook, al heb ik dan echt geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken of hoe ik zeker weet dat onderdelen met elkaar werken, vandaar dat ik vooral naar prebuilds aan het kijken was.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, het liefst natuurlijk zo stil en energiezuinig mogelijk, maar dat is niet heel erg belangrijk denk ik.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had momenteel deze op het oog: https://www.bol.com/nl/nl...11-home/9300000088759498/
Dit lijkt mij wel op zich een goede deal, lijkt erop dat je al snel duurder uit bent als je deze onderdelen los wil kopen, maar ik heb geen idee hoe dit zich verhoudt tot wat ik wil. Is dit aan te raden of zou ik ook kunnen voldoen met een goedkoper systeem? Is het misschien alsnog voordeliger om zelf iets te bouwen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

En op wat voor een scherm wens je die games te gaan spelen? Het spreekt denk ik vanzelf dat je voor een scherm met een hoge resolutie méér game-pc nodig hebt dan voor je oude scherm van 10 jaar geleden (als dat al aangesloten kan worden!).

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Voor een 1080p game PC zijn de specs prima, maar bedenk wel dat het zou kunnen dat het moederbord wat Medion erin stopt de CPU niet perse optimaal laat presteren - met name goedkopere B660 moderborden beperken deze CPU (zie bv 11 Intel B660-moederborden Round-up Naar deze waren jullie het meest benieuwd). Ook zit er in kant en klaar systemen soms een matige voeding...

De PC die nu voor de komende BBG voorbereid wordt voldoet al prima, en is ook nog wat goedkoper - zeker als je hem zelf in elkaar gaat zetten - zie hier: [BBG][H2 2022] 1080p 60fps+ Gaming Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwgph
  • Niet online
thunder7 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:42:
En op wat voor een scherm wens je die games te gaan spelen? Het spreekt denk ik vanzelf dat je voor een scherm met een hoge resolutie méér game-pc nodig hebt dan voor je oude scherm van 10 jaar geleden (als dat al aangesloten kan worden!).
Ja er moeten inderdaad waarschijnlijk ook nieuwe beeldschermen komen, maar ik had besloten dat dat een probleem voor later is, eerst maar eens een computer, beeldschermen komen daarna wel weer. Ik heb nu twee beeldschermen met een vga aansluiting, waarvan een is aangesloten met een adapter naar hdmi, dus dan kan ik in ieder geval een beeldscherm daarmee op de nieuwe computer aansluiten totdat ik nieuwe beeldschermen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwgph
  • Niet online
martyw schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:50:
Voor een 1080p game PC zijn de specs prima, maar bedenk wel dat het zou kunnen dat het moederbord wat Medion erin stopt de CPU niet perse optimaal laat presteren - met name goedkopere B660 moderborden beperken deze CPU (zie bv 11 Intel B660-moederborden Round-up Naar deze waren jullie het meest benieuwd). Ook zit er in kant en klaar systemen soms een matige voeding...

De PC die nu voor de komende BBG voorbereid wordt voldoet al prima, en is ook nog wat goedkoper - zeker als je hem zelf in elkaar gaat zetten - zie hier: [BBG][H2 2022] 1080p 60fps+ Gaming Systeem
Dankjewel, zou inderdaad jammer zijn als de CPU niet optimaal kan presteren, ik zal eens naar de BBG kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pre build PC's zijn alleen interessant als het allemaal standaard onderdelen zijn van prima kwaliteit. Een hoop systemen van bijvoorbeeld Medion of Dell gebruiken onderdelen die niet standaard zijn. Gaat er dan eens iets kapot is het een enorme ellende om iets mee te doen. Zo heeft Medion PC's gehad waarbij de voeding en moederbord niet standaard waren. Voeding kapot, ook het moederbord vervangen. Ook hebben ze PC's gehad waar je nog niet eens een GPU in kon stoppen zonder problemen. Geen idee hoe het precies met dit model zit, maar vrijwel alle pre builds van de grote merken zijn 1 grote bak ellende. Indien het wel allemaal standaard is dan gebruiken ze het goedkoopste van het goedkoopste en ook dat geeft problemen zoals martyw al aangeeft. Ik zou je sterk aanraden om losse onderdelen te gebruiken. Heb je dan eens een probleem dan is het met een nieuw onderdeel opgelost en heb je geen problemen waarbij je de hele PC moet vervangen om iets op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Noot, als je zelfbouw eng vindt kun je in veel webshops ook "assemblage" bijbestellen om het in elkaar te laten zetten. Wat mij betreft ontstijgt het assembleren van een PC niet het niveau van het in elkaar zetten van een IKEA-kast, enige voordeel wat ik erin zie is dat een onderdeel niet blijkt te werken (is zeldzaam) je dat niet zelf hoeft uit te zoeken.

Vergeet dan ook geen windows-licentie. Die kun je ook direct door de webshop laten installeren maar tenzij je compleet digibeet bent is dat echt de moeite niet. De kosten van assemblage en windows maakt vaak wel dat losse componenten veel duurder lijken, maar dat dus niet per se altijd zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 09-08-2022 12:11 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1