Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjet
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:28
Mijn vraag
...Om mijn processor te vervangen moet ik de koeler verwijderen.
2 van de 4 pootjes gingen makkelijk los. Helaas gaat dit niet op voor de andere 2 pootjes.
Die zitten muurvast.
Iemand een tip

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
met een hamertje en een drevel met een holle punt een flinke tik gegeven. Geen resultaat....

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om aan te geven wat voor koeler het is, op welke socket en nog handiger; foto's.

Meestal is het een kwestie van gewoon meer kracht zetten met ene fatsoenlijke schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Watvoor type moederbord/koeler gaat het om? En foto's zeggen meer dan duizend woorden

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een standaard Intel koeler is met vier “pushpins” moet je de pootjes een kwartslag naar links draaien en dan het bovenste deel omhoog trekken. Dan komt de pushpin los.

Wel weer terugdraaien als je de koeler er weer op gaat klikken, anders gaat-ie niet vast.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
met een hamertje en een drevel met een holle punt een flinke tik gegeven. Geen resultaat....

Dat lukt me al 30 jaar zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjet
  • Laatst online: 10-09 14:28
nelizmastr schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:19:
Als het een standaard Intel koeler is met vier “pushpins” moet je de pootjes een kwartslag naar links draaien en dan het bovenste deel omhoog trekken. Dan komt de pushpin los.

Wel weer terugdraaien als je de koeler er weer op gaat klikken, anders gaat-ie niet vast.
Inderdaad een standaard Intel koeler.
En het losmaken gaat dus goed bij 2 van de 4 pushpins. En dus bij de andere 2 niet. Die blijven muurvast zitten na de kwartslag naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je de andere pins al weer een keer vastgemaakt en daarna de andere pinnen geprobeerd los te krijgen? Haal je ze kruislings los of twee aan één kant?

Is je moederbord uit je computer of in de kast? Lukt het als je em uit de kast haalt?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
moederbord uit de kast,
en dan vanaf de achterkant de pin terug duwen wanneer deze ontgrendeld is

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
Als je de 2 pinnen helemaal niet meer kan ontgrendelen moederbord er uit en zelf de "weerhaken" terug forceren met een tang en de pinnen er door duwen. De pinnen zijn dan waarschijnlijk niet meer herbruikbaar dus of zelf een andere bevestigingsoplossing maken zoals schroeven en moeren met wat isolatie tussen het mobo en bevestigingsconstructie of een andere koeler installeren.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Dit vragen we niet voor niets. Ook "standaard Intel koeler" is er in verschillende vormen en maten, We vragen op GoT niet dat je alles al weet, wel dat je de moeite neemt om je situatie duidelijk te maken. Dat is hier - ook na meerdere vragen van anderen - niet het geval, dus ik sluit dit topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.