Deurkruk verwijderen - pin zit vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notzain
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-04 14:17
Zit net in een nieuwe woning en ben beetje aan het klussen, nu wil ik mijn deuren verven en de deurkrukken vervangen. Ik krijg echter de oude deurkrukken niet los, deze zitten vast met een pin welke ik niet los krijg.

Met een tang van boven lostrekken lukt niet, en de pin van onder eruit hameren met een spijker lukt ook niet. Zit echt geen beweging in, en dat voor alle deuren in de woning. Iemand een idee hoe ik zonder de deur te beschadigen de deurkruk kan verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voICVF1_od78FR4ExRL9g0dS3ts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nxBt1UCU7OWkzvjYlMsiYPY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IympxCjcp536R7AzNSyfYvNyiW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sf0TxJVmtfJWfXzqRxhsqXrP.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Als laatste redmiddel zou je kunnen overwegen de pin, of eventueel de deurkruk zelf, met een dremel door te zagen. Dan komt 'ie wel los, zonder dat je de deur ermee beschadigt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:38

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
notzain schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:04:
Zit net in een nieuwe woning en ben beetje aan het klussen, nu wil ik mijn deuren verven en de deurkrukken vervangen. Ik krijg echter de oude deurkrukken niet los, deze zitten vast met een pin welke ik niet los krijg.

Met een tang van boven lostrekken lukt niet, en de pin van onder eruit hameren met een spijker lukt ook niet. Zit echt geen beweging in, en dat voor alle deuren in de woning. Iemand een idee hoe ik zonder de deur te beschadigen de deurkruk kan verwijderen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
harder trekken en/of slaan ? :+ de orginele pinnen lopen taps toe en kunnen door een hans worst volledig vast worden geslagen.
En zo te zien heeft iemand in huis een ijzer tekort en is maar begonnen met knagen aan het deurschild :+

Afbeeldingslocatie: https://retro-deurbeslag.nl/media/catalog/product/cache/5544c06d88d618611f6c428fb1bd0b55/b/o/borgpin.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:55

rdejongjr

Gnome

Spijker die iets dunner is er achteraan tikken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:04
Een doorslag/pendrijver gebruiken ipv een spijker zodat je beter/harder kan slaan.

[ Voor 10% gewijzigd door decipherer op 06-08-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 22:05
Ding eruit boren met een dun boortje en er daarna een langere erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 07:04
Als je de boel toch gaat vervangen dan idd zoals @decipherer aangeeft een doorslag/pendrijver gebruiken en je vooral niet inhouden. Grof geweld is ook nog een optie, tussen de deur en pen doorslijpen en dan zou het klinkstel ook los moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

decipherer schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:15:
Een doorslag/pendrijver gebruiken ipv een spijker zodat je beter/harder kan slaan.
Dit, je hebt een vlakke punt nodig ipv een spitse. Anders sla je ze alleen naast elkaar vast.

Ik ken hem als “drevel”.

Succes

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 21:57
Niet meer nadenken. Gewoon met een ijzerzaag of haakse slijper door slijpen. Voor €13 haal je een vervangende as en handvatten bij de Toolstation die er tien keer beter uitzien dan deze oude beschadigde meuk

(Doorzagen tussen schild op deur en pin in as)

[ Voor 10% gewijzigd door __R__ op 10-08-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

_eLMo_ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

Dit, je hebt een vlakke punt nodig ipv een spitse. Anders sla je ze alleen naast elkaar vast.

Ik ken hem als “drevel”.

Succes
Ik heb deze situatie wel vaker gehad en altijd gewoon met zo'n spijker met een dunne (verloren?) kop achterstevoren teruggetikt, dus de platte kop er tegenaan en dan tegen het spitse puntje van de spijker tikken, dan kan er weinig mis gaan tenzij je wel heel lomp bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-05 13:35
Wd40 erop, nacht wachten. Weer proberen. Lukt t dan niet sloopwerk...

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05 20:38
Geharde spijker vlak maken en met flinke klap de pen er uit jagen.
Spijker met tang vasthouden, anders kans op 8)7 ... op je fikken dus niet op je kop.

Edit; ik zie het nu pas Topic gepost op afgelopen zaterdag...

[ Voor 17% gewijzigd door natural colour op 11-08-2022 15:48 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Pagina: 1