Onbekend PC / Mac OS geluid achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evelineJansen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-09-2023
Mijn vraag
De webcam van Teams tijdens het sollicitatiegesprek was 'plotseling' uitgeschakeld. Om educatieve redenen heb ik het hele videogesprek opgenomen.

YouTube: whatSoundIsIt

Door deze opname van het onbekende geluid N min voordat de webcam is disabled heb ik het geluid zie link herhaald en achter elkaar geplakt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tja... ik gebruik Win11, met up to date MS Teams. De vraag is welk OS de recruiter gebruikt; MS Windows of Mac Os...

Kernvragen:
Wie herkent het geluid... Waar komt het geluid vandaan Windows 10 ? , Windows 11 ? Mac OS big Sur of Montery...

Via welke (forensische) open source software of een vergelijkbare website kan ik het originele geluid achterhalen want dat is het niet muziek? Heb de indruk dat de webcam van de gesprekspersoon bewust heeft uitgeschakeld of ontkoppeld waardoor 't onbekende geluid is geactiveerd.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geluiden in Windows voor 't beëindigen en Mac OS beluisterd. Geluid van de video zit er niet bij.
Gesprek bekeken en mijn webcam werkt zonder problemen en is niet offline geweest.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
klinkt als zo'n schuifje/klepje dat op webcams en sommige notebooks zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En zo'n schuifje zit vaak naast de microfoon, dan klinkt het ook al weer anders. Zou goed kunnen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZJifgKScoJMoN4LlNt_R0qJxiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGv7VtkNmt1kvEZt4sCicRrd.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evelineJansen
Silent7 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:25:
klinkt als zo'n schuifje/klepje dat op webcams en sommige notebooks zitten.
Dat is optie. Via welke pc/laptop merken/lijnen is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

HP /Lenovo en volgens mij ook anderen hebben een privacy shutter. Ook meerdere fysieke webcams hebben zo'n klepje.

Maar interessanter is het waarom je het wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evelineJansen
PD2JK schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:32:
En zo'n schuifje zit vaak naast de microfoon, dan klinkt het ook al weer anders. Zou goed kunnen. :)
Moet ;t via 't toestenboard beziend worden.
PD2JK schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:32:
Volgens de video heeft is de webcam disabled met de muis / toetsenboard. Via HP Eliteboek moet ik dit handmatig doen, dus die lijn valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evelineJansen
Barrycade schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:28:
HP /Lenovo en volgens mij ook anderen hebben een privacy shutter. Ook meerdere fysieke webcams hebben zo'n klepje.

Maar interessanter is het waarom je het wil weten.
Op mijn HP elitebook heb ik ook zo'n webcam switch. Let op, mijn webcam kan ik alleen handmatig open en dicht doen ipv via het toestenboard. Deze wijziging geeft geen geluid. Recruiter gebruikt een webcam die d.m.v het toetsenboard / muis wordt gedisabled waarna er overduidelijk herkenbaar geluid wordt afgespeeld zie openingspost.

Door jullie feedback op mijn openingspost duid ik het merk/type waar het specifieke geluid bij behoort. Geluid x hoort bij disable door .... bij merk xx en loptop xxx. Hierdoor op een objectieve manier de aanname ontkrachten dat de webcam tijdens het MS Teams gesprek door systeemfalen is veroorzaakt, wat niet rijmt met de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:26
Dus de recruiter ziet jou niet zitten, en drukt jou weg. Noemt het een software fout omdat hij
dat niet netjes durft aan te geven. Ik zou zeggen, next. Forget it. Hij is hier de sufferd.

EIgenlijk een beetje het moderne "sorry ik rijd net een tunnel in....toet...tuut.. tuuut"

:)

[ Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 06-08-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
was het ook het einde van het gesprek? want je zegt dat de cam uitging, heb je nog doorgepraat? Kan ook gewoon even kleppie neer beneden omdat er iemand iets kwam geven , of de recruiter ffies aan zn neus wou krabben :D
Lijkt me sowieso niet extreem belangrijk dat een cam (even) uitgaat maar vooral hoe het gesprek ging., je bijt je in ieder geval wel vast op details, hoop dat dit een eigenschap die je helpt bij wat voor werk je zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

evelineJansen schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:14:
[...]

Op mijn HP elitebook heb ik ook zo'n webcam switch. Let op, mijn webcam kan ik alleen handmatig open en dicht doen ipv via het toestenboard. Deze wijziging geeft geen geluid. Recruiter gebruikt een webcam die d.m.v het toetsenboard / muis wordt gedisabled waarna er overduidelijk herkenbaar geluid wordt afgespeeld zie openingspost.

Door jullie feedback op mijn openingspost duid ik het merk/type waar het specifieke geluid bij behoort. Geluid x hoort bij disable door .... bij merk xx en loptop xxx. Hierdoor op een objectieve manier de aanname ontkrachten dat de webcam tijdens het MS Teams gesprek door systeemfalen is veroorzaakt, wat niet rijmt met de praktijk.
Refererend aan het andere topic dat je geopend heb:
Je reactie lijkt niet helemaal in lijn met je andere vraag.

Je hebt het gesprek opgenomen, luister /kijk het nog eens na om te kijken of je een hint ( of wat ) gemist hebt waardoor de recruiter zijn /haar belangstelling verloor. Als je die zelf niet goed oppikt laat iemand meekijken. En leer er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Pagina: 1