Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-08-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral gamen, Football Manager 22, euro truck simulator 2, f1 manager en race games.

Wat is je budget?
Tussen de 1000-1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Soms naar vrienden, verder vooral voor thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo klinkt heel interessant, maar sta zeker open voor andere merken..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
En wat had je zelf al gevonden?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Gigabyte Aorus 15g heb ik zelf wel veel ervaring mee, toevallig staat hij in de V&A
Vooral de goede koeling heeft mij destijds de keuze doen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
Ik heb een Lenovo Legion 5 gezien: https://www.coolblue.nl/p...-15imh05h-81y60090mh.html

De keuze is reuze, in mijn geval te veel keuze waardoor ik niet echt weet nou goed is en wat niet. Begreep dat Lenovo het qua koeling wel redelijk goed doet, iets wat mij best wel handig lijkt met een gaming laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Daar zit een 2060 in, we leven in 2022 hoor.

https://www.dell.com/nl-n...-15-5525-laptop/cn55307sc

In het Dell topic kan je wel een code vinden voor korting, Dell heeft tot 3 jaar nadat ze een laptop niet meer maken nog steeds onderdelen.
Die Lenovo zou ik ver weg van blijven, bouwkwaliteit van Lenovo's zijn redelijk beroerd.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
Bad Brains schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:58:
Daar zit een 2060 in, we leven in 2022 hoor.

https://www.dell.com/nl-n...-15-5525-laptop/cn55307sc

In het Dell topic kan je wel een code vinden voor korting, Dell heeft tot 3 jaar nadat ze een laptop niet meer maken nog steeds onderdelen.
Die Lenovo zou ik ver weg van blijven, bouwkwaliteit van Lenovo's zijn redelijk beroerd.
Bedankt voor je reactie. Over Lenovo hoor ik juist wel goede dingen, heb je zelf een slechte ervaring met Lenovo? Dell heb ik juist niet zo goede ervaringen mee, al is dat al wel wat jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
Marsjee schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:41:
Gigabyte Aorus 15g heb ik zelf wel veel ervaring mee, toevallig staat hij in de V&A
Vooral de goede koeling heeft mij destijds de keuze doen maken.
Dat merk ken ik niet. Zal eens gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
Jeroen.M schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:29:
[...]

Bedankt voor je reactie. Over Lenovo hoor ik juist wel goede dingen, heb je zelf een slechte ervaring met Lenovo? Dell heb ik juist niet zo goede ervaringen mee, al is dat al wel wat jaren geleden.
Mijn Lenovo Legion laptop had na nog geen jaar gebruik de Bezel rond het scherm al loshangen, een week later lag deze over het toetsenbord van de laptop.

bouw kwaliteit van lenovo? Kwalitatief Uitermate Telleurstellend

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
energydrank schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Laptop scheurt, garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
energydrank schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Mijn Lenovo Legion laptop had na nog geen jaar gebruik de Bezel rond het scherm al loshangen, een week later lag deze over het toetsenbord van de laptop.

Oke, dat is niet grappig inderdaad. Heb je advies over een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
Jeroen.M schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

ik kan het alleen maar eens zijn @Marsjee

de laptop die genoemd is kreeg ik tijdelijk als Leen toestel voor een paar maanden en ik vond hem erg fijn!

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Jeroen.M schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

Om beide adviezen nog even te bevestigen: Die Dell ziet er prima uit, Dell heeft gewoon Alienware laptops maar dan zonder gaming uiterlijk en dat scheelt je een paarhonderd euro.

Lenovo is nog altijd de keiharde koning in enterprise gebied omdat de ThinkPads goed te repareren zijn en daar de bouwkaliteit prima van is, maar die unibody consumentenlaptops van ze moet je niet aan beginnen. Als je die te hard in je tas stopt zijn ze krom en de hoeken gedeukt, als je ze een keer verkeerd open doet trekken de scharnieren los. Lenovo is op consumentengebied tot het niveau van HP gezakt, e-waste noemen ze dat tegenwoordig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik heb het idee dat Lenovo hier wel erg gehaat wordt ;).
En iets als dit kun je niet even 1-op-1 toepassen hè. Het ene model heeft veel problemen, de andere niks.
Zelf heb ik nog steeds een Lenovo ideapad y510p uit 2013 met werkelijk 0 problemen, behalve dat gaming niet meer gaat door ouderdom. Enige tussendoor toegevoegd is een M2 ssd die destijds niet standaard meegeleverd werden.
Mijn vrouw werkt al jaren op Lenovo, eerst thinkpad E(goedkope lijn) en nu inmiddels al enige jaren een Thinkbook 14, en dat ding gaat gewoon elke dag mee, 3 jaar.

Maar wellicht is deze specifieke lijn van Lenovo gewoon kut.

Qua goedkope optie vond ik de volgende wel erg opvallend:
https://www.mediamarkt.nl...-p25-md62343-1712732.html
Gooi er een extra 8GB ram bankje in, en klaar voor minder dan €850. Hou je geld op zak voor bij een volgende pc. :P Als hij tenminste redelijk is.

Online lees ik wel dat hij veel kabaal maakt, en een test exemplaar bij notebookcheck een matig scherm had, maar qua koeling weer prima is. En natuurlijk lees je online overal dat het Aldi is etc, maar zal vast ook deels onderbuik zijn.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Thinkpads zijn business laptops niet?
Dat is echt wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Bad Brains schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:42:
Thinkpads zijn business laptops niet?
Dat is echt wel een verschil.
Thinkbook 14/15 is geen business laptop naar mijn idee, maar meer een home office ding, ze zijn ook niet duur. Minder dan €500 heb je al 1.
De Thinkpad E was destijds best wel crap als ik het vergeleek met de Thinkpad T430 die ik destijds van m’n werk had ;). Werd ook wel gezien als een nep Thinkpad (mocht de naam Thinkpad niet hebben enz) Maar heeft ook gewoon alles overleefd.

Echter mijn Y510p was destijds gewoon een gaminglaptop, met hot swappable drive, waar je een tweede grafische kaart in kon steken voor Nvidia SLI. Maar ook een dvd speler bv of een extra harde schijf

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 05-08-2022 21:51 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Naja die Dell is wel met 300,- korting te koop als je de goeie topics even naloopt.
En het is een redelijke no brainer, zeker met de support die ze op onderdelen verlenen jaren nadat het niet meer verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
GAIAjohan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:38:
Ik heb het idee dat Lenovo hier wel erg gehaat wordt ;).
En iets als dit kun je niet even 1-op-1 toepassen hè. Het ene model heeft veel problemen, de andere niks.
Zelf heb ik nog steeds een Lenovo ideapad y510p uit 2013 met werkelijk 0 problemen, behalve dat gaming niet meer gaat door ouderdom. Enige tussendoor toegevoegd is een M2 ssd die destijds niet standaard meegeleverd werden.
Mijn vrouw werkt al jaren op Lenovo, eerst thinkpad E(goedkope lijn) en nu inmiddels al enige jaren een Thinkbook 14, en dat ding gaat gewoon elke dag mee, 3 jaar.

Maar wellicht is deze specifieke lijn van Lenovo gewoon kut.

Qua goedkope optie vond ik de volgende wel erg opvallend:
https://www.mediamarkt.nl...-p25-md62343-1712732.html
Gooi er een extra 8GB ram bankje in, en klaar voor minder dan €850. Hou je geld op zak voor bij een volgende pc. :P Als hij tenminste redelijk is.

Online lees ik wel dat hij veel kabaal maakt, en een test exemplaar bij notebookcheck een matig scherm had, maar qua koeling weer prima is. En natuurlijk lees je online overal dat het Aldi is etc, maar zal vast ook deels onderbuik zijn.
Dit dus. De thinkpad lijn zijn echt goede producten. Wellicht dat het wat duurdere segment ze niet zo goed afgaat, al lees ik daar ook echt wel positieve dingen over.

Hoe zit het eigenlijk met MSI, ASUS en Acer etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:04
Bad Brains schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:52:
Naja die Dell is wel met 300,- korting te koop als je de goeie topics even naloopt.
En het is een redelijke no brainer, zeker met de support die ze op onderdelen verlenen jaren nadat het niet meer verkocht wordt.
Ik weet dat we niet mogen vragen naar kortingscodes etc. Maar ik zie enkel 5 en 8% korting of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Alle gerenommeerde youtube laptop kanalen hebben de Legion 5 en 5 Pro uitgeroepen als beste gaming laptop van 2021, mede doordat lenovo geen concessies doet aan de koeling en dus de maximale TGP geeft aan de videokaarten in de Legion 5 Pro. Er zal altijd vast wel eens een wat mindere ervaring zijn met een exemplaar. Maar over het algemeen worden deze zeer goed aangeschreven. Lees ook de review van tweakers bijv. Vaak was een 3060 van Lenovo sneller dan de 3070 van asus bijv.

Dell G serie gebruikt volgens mij ook een lagere TGP voor hun videokaarten. Ze zijn er iig niet transparant over op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
Cinemaskoop schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:50:
Alle gerenommeerde youtube laptop kanalen hebben de Legion 5 en 5 Pro uitgeroepen als beste gaming laptop van 2021, mede doordat lenovo geen concessies doet aan de koeling en dus de maximale TGP geeft aan de videokaarten in de Legion 5 Pro. Er zal altijd vast wel eens een wat mindere ervaring zijn met een exemplaar. Maar over het algemeen worden deze zeer goed aangeschreven. Lees ook de review van tweakers bijv. Vaak was een 3060 van Lenovo sneller dan de 3070 van asus bijv.

Dell G serie gebruikt volgens mij ook een lagere TGP voor hun videokaarten. Ze zijn er iig niet transparant over op de site.
Dit heb ik dus ook gezien en gelezen. Ze zijn alleen niet echt goedkoop(lijkt in Amerika goedkoper te zijn) en weet daarnaast ook niet of ik voor een Ryzen of Intel moet gaan... Kost veel geld dus wil wel een goede keuze maken waarmee ik weer wat jaren mee vooruit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Jeroen.M schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:24:
[...]

Dit heb ik dus ook gezien en gelezen. Ze zijn alleen niet echt goedkoop(lijkt in Amerika goedkoper te zijn) en weet daarnaast ook niet of ik voor een Ryzen of Intel moet gaan... Kost veel geld dus wil wel een goede keuze maken waarmee ik weer wat jaren mee vooruit kan.
Beste prijs kwaliteit vind je bij de Legion 5 PRo's van 2021 met Ryzen 5000 serie. De 12th gen intel versies zijn sneller op Processor gebied maar voor gaming merk je daar nog weinig van en je hebt dan te maken met de nieuwe prijzen en met de hogere intel prijzen en het DDR5 geheugen. Dat scheelt vele honderden euros en zolang de oude versies nog te krijgen zijn zou ik voor die gaan. De 2022 versies hebben ook gewoon nog de 3060 en 3070. En zijn aangevuld met 3070Ti maar ook daar betaal je in verhouding veel voor.

Bol.com heeft nog best wel wat modellen van de Ryzen Legion 5 Pro liggen met 3060 en 3070, 16 en 32GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00QNMH)
3060 16GB

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00QPMH)
3060 32GB

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00QQMH)
3070 16GB

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00QRMH)
3070 32GB

Ik zou als het kan je budget iets oprekken naar 1650 en dan de 16GB 3070 kopen bij Bol. Geheugen kan je nog altijd uitbreiden en is veelal niet nodig.

Maar de upgrade van 3060 naar 3070 voor 150 euro is het wel meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-08 13:46
Als je genoegen neemt met een 1080p scherm is dit misschien ook een optie:
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU008DMH)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Tinu-s schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:31:
Als je genoegen neemt met een 1080p scherm is dit misschien ook een optie:
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU008DMH)
Dat is voor dat geld ook zeker een heel mooie keuze zeg. Die had ik niet gezien.

De Legion 5 Pro heeft wel een 10 watt hogere TGP maar vraag is of je dat die 300 euro waard vindt.

Voornaamste verschillen tussen Legion 5 en 5 Pro zijn:
- 15,6" 16:9 vs 16" 16:10
- Kunststof vs Metalen behuizing
- 60Wh vs 80Wh batterij
- 130 vs 140 watt TGP
- Pro heeft wat betere koeling
- 2.45Kg vs 2.25Kg
- Premium care on site garantie vs normale opstuur garantie ( Dit is ook wel wat waard )

Je moet je dus afvragen of je dit waard vind om 300 euro extra te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Als je in die de prijsklasse van 1700 kijkt is de asus x13 misschien ook wel een optie, althans ik zit die zelf te overwegen, maar ben eigenlijk wel benieuwd of er bezwaren zijn te bedenken voor deze laptop?

pricewatch: ASUS ROG Flow X13 GV301QH-K6229T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
smok84 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 00:59:
Als je in die de prijsklasse van 1700 kijkt is de asus x13 misschien ook wel een optie, althans ik zit die zelf te overwegen, maar ben eigenlijk wel benieuwd of er bezwaren zijn te bedenken voor deze laptop?

pricewatch: ASUS ROG Flow X13 GV301QH-K6229T
Om welke reden zou je die overwegen? Zit die externe kaart er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

Cinemaskoop schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Ja, dan krijg je een 3080 Mobile (3080 Mobile is 3070 Ti met 16GB RAM en kneecapped TDP).

Voor deze prijs krijg je wel erg veel waar voor je geld, maar het is natuurlijk aan jou op je de GPU in een externe enclosure kan waarderen (anders enkel 1650) en/of je een 13 inch laptop wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Cinemaskoop schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Die externe 3080 zit er al bij inderdaad.
Ik reis erg veel voor werk en dan is een compacte laptop echt een plus. Om ook een spelletje te kunnen doen is dan dus ook top en wil graag fs2020 met de add on b737 pdmg kunnen draaien.

De meeste slanke laptops kunnen dit niet goed aan.

Ook probeer ik thuis van me pc af te komen, als ik dan een sterkere gpu heb, dan een onboard chipsetje, lijkt het een mooie oplossing.
Thomg schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Ja, dan krijg je een 3080 Mobile (3080 Mobile is 3070 Ti met 16GB RAM en kneecapped TDP).

Voor deze prijs krijg je wel erg veel waar voor je geld, maar het is natuurlijk aan jou op je de GPU in een externe enclosure kan waarderen (anders enkel 1650) en/of je een 13 inch laptop wilt.
Grootste min punt is dat ik het liefste een slanke 14,5 of 15 inch had gehad, maar die heb je niet met deze specs. De Lenova’s zijn naar mijn mening te groot en zwaar voor regelmatig mee te nemen op reis.

Ook de trackpad had wat groter gemogen, maar er is altijd wel iets te vinden denk ik.

Maar ik vind 1700 nog wel een pittige prijs. Desondanks je wellicht veel waar voor je geld krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door smok84 op 14-08-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
smok84 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Die externe 3080 zit er al bij inderdaad.
Ik reis erg veel voor werk en dan is een compacte laptop echt een plus. Om ook een spelletje te kunnen doen is dan dus ook top en wil graag fs2020 met de add on b737 pdmg kunnen draaien.

De meeste slanke laptops kunnen dit niet goed aan.
Gaat je dit lukken dan met een gtx1650? Want als je die 3080 met voeding ook mee moet nemen zit je ws nog op een hoger gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Cinemaskoop schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:26:
[...]

Gaat je dit lukken dan met een gtx1650? Want als je die 3080 met voeding ook mee moet nemen zit je ws nog op een hoger gewicht
Thanks voor het meedenken!

Zit wat in, zal het gewicht even uitzoeken.
Scheelt wel dat ik er niet de hele dag mee op sleeptouw hoef dan, enkel naar het hotel.

Ook kan die regelmatig thuis blijven uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

In dat geval kan deze flow dus de perfecte oplossing zijn, een 1650 is niet amazing maar op z'n minst is het bruikbaar. Een recentere GPU was misschien wat beter geweest voor efficiency, maar aanzienlijk sneller en je hebt geen batterij meer over, wat is het punt dan :+

Asus heeft nu ook de 16 inch gelanceerd, dus je had misschien de optie de laptop te verkopen en een 16 inch flow te kopen, maar de 16 inch flow is super overpriced atm omdat die nog zo nieuw is. Shame. Optie blijft er wel.
pricewatch: ASUS ROG Flow X16 GV601RE-M6020W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Thomg schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:35:
In dat geval kan deze flow dus de perfecte oplossing zijn, een 1650 is niet amazing maar op z'n minst is het bruikbaar. Een recentere GPU was misschien wat beter geweest voor efficiency, maar aanzienlijk sneller en je hebt geen batterij meer over, wat is het punt dan :+

Asus heeft nu ook de 16 inch gelanceerd, dus je had misschien de optie de laptop te verkopen en een 16 inch flow te kopen, maar de 16 inch flow is super overpriced atm omdat die nog zo nieuw is. Shame. Optie blijft er wel.
pricewatch: ASUS ROG Flow X16 GV601RE-M6020W
De huidige 13” flow is sowieso ontzettend underpriced 😊. Maar kun je niet beter eigen topic starten? Nu is dit topic min of meer gekaapt 😊

[ Voor 5% gewijzigd door Cinemaskoop op 15-08-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Het gewicht van de XG mobile eGPU is 1kg wat ik kon vinden.

Eerlijk gezegd vind ik 1700 al een wereld bedrag. Zat eigenlijk naar een laptop van ca 1000 te zoeken. Maar wilde toch een losse pc voor flight sim kopen, dus wellicht is dit totaal nog wel goedkoper, toch voelt 1700 als een enorm bedrag. Maar in de laptop t.o.v. Een desktop opstelling zal die ook wel aardig wat performance inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Cinemaskoop schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

De huidige 13” flow is sowieso ontzettend underpriced 😊. Maar kun je niet beter eigen topic starten? Nu is dit topic min of meer gekaapt 😊
Excuses was niet niet mijn intentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Cinemaskoop schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:44:
[...]

Dat is voor dat geld ook zeker een heel mooie keuze zeg. Die had ik niet gezien.

De Legion 5 Pro heeft wel een 10 watt hogere TGP maar vraag is of je dat die 300 euro waard vindt.

Voornaamste verschillen tussen Legion 5 en 5 Pro zijn:
- 15,6" 16:9 vs 16" 16:10
- Kunststof vs Metalen behuizing
- 60Wh vs 80Wh batterij
- 130 vs 140 watt TGP
- Pro heeft wat betere koeling
- 2.45Kg vs 2.25Kg
- Premium care on site garantie vs normale opstuur garantie ( Dit is ook wel wat waard )

Je moet je dus afvragen of je dit waard vind om 300 euro extra te besteden.
Toevallig ben ik aan het kijken naar de Legion 5
In de pricewatch zie ik de 15ACH6H twee keer voorkomen met exact dezelfde specs (denk ik) bij dezelfde winkel. Toch zit er een prijsverschil van €110
Het enige wat mij opvalt is dat 1e prijsvermelding van de goedkopere uit 14 juli 2021 en de 2e uit 8 juli 2022.

Wie ziet het verschil wat ik niet kan zien?

Compare link
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1695520;1836632/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
seez schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Toevallig ben ik aan het kijken naar de Legion 5
In de pricewatch zie ik de 15ACH6H twee keer voorkomen met exact dezelfde specs (denk ik) bij dezelfde winkel. Toch zit er een prijsverschil van €110
Het enige wat mij opvalt is dat 1e prijsvermelding van de goedkopere uit 14 juli 2021 en de 2e uit 8 juli 2022.

Wie ziet het verschil wat ik niet kan zien?

Compare link
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1695520;1836632/
Je kan altijd de juiste specs checken op PSREF.lenovo.com. Lenovo is vrij transparant over hun specs in de configs.

82JU0127MH heeft Windows 11 en is dus van een stuk latere productiedatum en daardoor waarschijnlijk duurder. De 82JU0089MH is nog een Windows 10 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Dank voor je reactie. Toevalligerwijs kwam ik vanochtend voor het eerst op de PSREF site van lenovo :)

[ Voor 21% gewijzigd door seez op 23-08-2022 10:46 ]

Pagina: 1