VR beeld lijkt zich steeds te "resetten".

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Beste mensen,

Sinds een paar maanden heb ik een VR-bril, een Lenovo Explorer.
Werkt prima, maar soms verspringt het beeld. Ik gebruik hem in de race-simulator en ik zie keurig hoe ik recht in de auto zit; dan valt het ook op dat je dat ineens niet meer zit!

Het lijkt wel alsof hij zich steeds reset van waar je staat, of zit in mijn geval.
In de avond, als ik niet door heb dat het donker wordt, heb je dat natuurlijk heel veel en dit is in principe een beetje hetzelfde, maar nu is er wel degelijk genoeg licht.
Maar als ik mijn hoofd bijvoorbeeld een beetje draai, vooral in een menu valt dat op, blijft het beeld zo staan na een kleine flikkering in het beeld.
Het lijkt dan alsof hij zich opnieuw op die positie instelt.

Onderzoek op internet leert mij niet zoveel; voor een Oculus en dergelijke is er wel genoeg te vinden, maar voor dit niet.
Heeft iemand een idee, suggestie of beter nog; ervaring hiermee en kan een tip geven?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:39

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Heb je toevallig fel licht in de kamer waarin je VR gebruikt?
Ik heb met mijn Quest 2 gehad dat hij tracking van de controllers verloor als er een te felle lichtbron aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Bedankt voor je reactie.
Eigenlijk niet nee, maar ik heb wel de monitor -die er vrij dicht voor staat- uit gezet tijdens spelen; helaas had ook dat geen nut.