Thrustmaster Force Feedback is brak

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Gister in een zotte bui een Thrustmaster Force Feedback racing wheel gekocht.
Ik lees hier op tweakers geweldige verhalen over die FF.. ik heb hier Colin McRae 2, en NFS5 liggen.. ik moet zeggen dat ik de FF behoorlijk brakjes vind.. In CM2 werkt hij niet eens (ik kan de FF niet aanzetten in het menu..)
Ik weet zeker dat het beter kan.. de sites van Thrustmaster/Guillemont noch de Electronic Arts en Codemaster bieden echt hulp.. hier wellicht iemand?? (de search leverde niet bijster veel op)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:40
A: verkeerde forum
B: als die FF het niet doet in een bepaald spel, dan lijkt het me eerder dat het spel hem niet ondersteundt dan dat dat stuur een spel niet ondersteunt.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
sorry voor de mispost... maar ik wist niet zeker waar ik hem moest plaatsten.. het betreft hier de aansturing van de hardware. waar heb ie em liever? Hardware? Gadget Talk? of Spielerij?

In ieder geval. Het is niet 1 specifiek spel waarin de prestaties van het stuurtje tegenvalt. Hij werkt maar half half in alle race spellen die ik installeer. (NFS5, CollinMcRea2, DeathKarz) Volgens reviews zou de FF bij deze spellen fantastisch moeten zijn met "mijn" stuurtje.. Niets is minder waar.

Zou het er aan kunnen liggen dat ik W2k draai? niet toch? aansturing geschied toch vanuit het spel (of zeg ik nu iets doms)

kortom probleem blijft..

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/[forum=12]

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
TM is idd brak, kom over 3 maanden nog maar een keer klagen dat je schakelflapjes achter je stuur afgebroken zijn.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

TheDjasp

het wordt toch niks

kom over 3 maanden nog maar een keer klagen dat je schakelflapjes achter je stuur afgebroken zijn.
[off-topic]
Indeed, same here, en dan krijg je nog de verkeerde paddles al vervanging ook (Altijd gedacht dat die onderste paddles voor de sier waren, kon er nooit iets mee maar bij het openschroeven bleek er toch wel degelijk electronica aan te hangen..?????)
[off-topic]

[on-topic]
Het lijkt mij een Win2k probleem, want ik weet zeker dat de FF bij NFS5 en CMR2 werkt onder Win98. Ik meen me te herinneren dat ik ook een tijdje met drivers heb lopen stoeien voor W2k, kan het alleen nu niet controleren...

Maar of je met dit antwoord veel geholpen bent.....
[/on-topic]

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik lees links en rechts vanalles over driver... waar haalt men (jullie) dan drivers vandaan... Op de thrustmaster site is niet veel te vinden.. op de guilemont site staan dezelfde als op 't cd'tje dat ik gekregen heb... nergens andere drivers kunnen vinden..

URLs please...

Verwijderd

Hmm, van stuurtjes heb ik niet zo veel verstand, maar ik ben wel zeer tevreden over mijn firestorm dual power gamepad van thrustmaster. Hij voelt echt goed aan, is stevig (is al een stuk of tien keer gevallen :) ), en de ff is ook erg goed. Je voelt de lichtste trillingen ook, en vanaf de goedee kanten. Meestal moet ik de ff strenght ook rond de helft zetten, anders is ie te sterk :)

Bij mij werkte ff bij CMR2 ook dacht ik niet, dat was op WIN ME. Maar bij de meeste spellen echt wel hoor, zelfs de wat oudere als 'Toca 2' en 'Midtown Madness'.

Verwijderd

[off-topic]
Indeed, same here, en dan krijg je nog de verkeerde paddles al vervanging ook (Altijd gedacht dat die onderste paddles voor de sier waren, kon er nooit iets mee maar bij het openschroeven bleek er toch wel degelijk electronica aan te hangen..?????)

deze zijn voor gas en remmen als je je pedalen niet hebt aangesloten !

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
voor CMR2 moet je gewoon ff de nieuwste patch installen, dan herkent ie je stuur goed en kun je FF aanzetten.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
zeer goed en aannemelijk idee.. dat downloaden van een patch...
echter
als ik de patch download zegt ie dat hij geen CM2 install kan vinden.... zelfs niet als ik hem opnieuw installeer op de plek waar hij hem oorspronkelijk neer wil zetten (onder de program files).
heb ik dan een patch voor de patch nodig?

Verwijderd

Ik heb ook precies hetzelfde probleem in Colin McRea 2. Ook na installatie van de patch kan ik force feedback niet aanzetten :'( Zijn er nog andere oplossingen?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb een trust vibration feedback rally master II, maar ook ik krijg hem met CMRally2 en NFS5 niet normaal aan d epraat, hij trilt wel, maar da's dan ook alles...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:13

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik weet niet waar jullie allemaal over klagen, maar mijn stuurtje voldoet nog steeds perfect!!! Al zeker een jaar!! Nog nix afgebroken, en alle spellen werken prima!!!

May the force be with you!!

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:08 schreef Skywalker het volgende:
Ik weet niet waar jullie allemaal over klagen, maar mijn stuurtje voldoet nog steeds perfect!!! Al zeker een jaar!! Nog nix afgebroken, en alle spellen werken prima!!!
Ja, die mensen verzinnen het. Ze hebben helemaal geen problemen, maar vinden het leuk om te doen alsof |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:03 schreef kamstra het volgende:
ik heb een trust vibration feedback rally master II, maar ook ik krijg hem met CMRally2 en NFS5 niet normaal aan d epraat, hij trilt wel, maar da's dan ook alles...
Vibration feedback != force feedback

Vibration feedback doet trillen aan de hand van de stand van je gaspedaal, forcefeedback wordt echt berekend...

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Dit is wat ik terug kreeg van codemasters

Thank you for submitting your recent request to Codemasters Customer Services concerning Colin McRae Rally 2. Your query was dealt with by Martin.

Colin McRae Rally 2/PC - No Forces with Guillemot/Thrustmaster Wheels

Problem
No Force Feedback effects are enabled with a Guillemot/Thrustmaster Steering Wheel.

Solution
This problem seems to be restricted to Guillemot Steering Wheels running under Windows 2000. We have been unable to find what could be causing the problem at present.

Electronic Arts (Porsche) nam niet eens de moeite om naar het probleem te kijken daar ik onder Windows2000 opereer..

Zijn er mensen die er toch in geslaagd zijn de FF in CM2 aan de praat te krijgen zou ik het graag weten.

Verwijderd

Beter laat dan nooit,

Bij het configgen van de controller heb je een optie in de trant van " quick update force feedback" die moet op ON staan, dan werkt de FF goed (dit staat ergens ook vermeldt in de readme bij CM2)
Pagina: 1