Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:23

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben een laptop aan het herinstalleren voor iemand. Toen ik Office ProPlus 2021 deed installeren via een officiële ISO vanaf de site van Microsoft schakelde die na de installatie direct over naar Office 365. Bij account staat: 'Product met abonnement'. Terwijl er niet is ingelogd op een Microsoft account.

Kan het zijn dat deze laptop gekoppeld is aan een Office 365 abonnement, zonder dat er überhaupt is ingelogd op een Microsoft account?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op licentie wijzigen klikken, vervolgens de licentiecode invoeren van ProPlus. Hierbij zegt hij dat de licentie is geaccepteerd en Office opnieuw geopend moet worden. Na opnieuw openen van Office blijft hij aangeven dat het 365 is met abonnement. Tevens ook nog op nieuw geïnstalleerd met een andere ProPlus 2021 ISO, zelfde resultaat.

Beste antwoord (via Mr_0izO op 07-08-2022 11:28)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De licentiecode van 365 staat dus nog ergens. Office-licentiecodes kun je verwijderen op de manier zoals op deze pagina is uitgelegd. Ik heb in het verleden ook al een paar keer gezien dat na verwijderen van Office 365 de licentiecode alsnog aanwezig is, met behulp van de uitleg op genoemde site heb ik de code verwijderd en daarna ook niks meer gezien ervan.

Het kan trouwens zijn dat het cscript in een andere map staat, moet je even zoeken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-08-2022 19:42 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van wie is de laptop? Hangt deze in een MDM / MAM / Azure omgeving?

Maar als Office "een account" ziet, dan staat er toch een mailadres of accountnaam? Log daarmee eens in op office.com?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:08:
Van wie is de laptop? Hangt deze in een MDM / MAM / Azure omgeving?

Maar als Office "een account" ziet, dan staat er toch een mailadres of accountnaam? Log daarmee eens in op office.com?
Hangt nergens in, is compleet leeggemaakt, Windows 10 opnieuw geïnstalleerd.

Als ik in Word (of de andere programma's), in het menu op 'Account' klik, staat er bij 'Productgegevens': Product met abonnement, Microsoft 365-apps voor ondernemingen. Terwijl er niet is ingelogd op een account, want er naast staat 'Aanmelden bij Office'. En als ik op account beheren klik, gaat die naar een inlogpagina van Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mr_0izO schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:17:
[...]

Nogmaals, in andere bewoording: waar komt die laptop vandaan? Is het een (voormalige) zakelijke laptop?

Heb je overigens al eens met de bekende tooltjes achterhaald of / welke licentie-sleutels op de laptop (misschien opgeslagen in de BIOS) aanwezig zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:28
Mr_0izO schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:17:
[...]

Als ik in Word (of de andere programma's), in het menu op 'Account' klik, staat er bij 'Productgegevens': Product met abonnement, Microsoft 365-apps voor ondernemingen. Terwijl er niet is ingelogd op een account, want er naast staat 'Aanmelden bij Office'. En als ik op account beheren klik, gaat die naar een inlogpagina van Microsoft.
Wat staat er bij jou dan bij behoort tot? Bij mij staat daar namelijk mijn zakelijke e-mail adres
Dit komt op mij over alsof deze laptop in Intune hangt als dit automatisch gaat.

Zie je onder instellingen / accounts ook een werk account toegevoegd met de knop Info en sync?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbLpvIXx5ah212wWJLvf0ZPuaGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8lZva47VvLQK1hyyjhsz7yIg.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 05-08-2022 14:36 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Nogmaals, in andere bewoording: waar komt die laptop vandaan? Is het een (voormalige) zakelijke laptop?

Heb je overigens al eens met de bekende tooltjes achterhaald of / welke licentie-sleutels op de laptop (misschien opgeslagen in de BIOS) aanwezig zijn?
Ik heb het gelijk even nagevraagd, maar nog geen antwoord. Kan me voorstellen dat die wel zakelijk gebruikt wordt.

Met tooltjes krijg ik alleen de licentie van Windows zelf te zien.
HKLM_ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Wat staat er bij jou dan bij behoort tot? Bij mij staat daar namelijk mijn zakelijke e-mail adres
Dit komt op mij over alsof deze laptop in Intune hangt als dit automatisch gaat.

Zie je onder instellingen / accounts ook een werk account toegevoegd met de knop Info en sync?

[Afbeelding]
Bij mij staan die gegevens er niet, raar genoeg!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zer7T8X80Ua_75oWYzhAuaFBZKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQcymOgOwwPs69Glf626RB1l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De installatie is gedaan met een ClickoToRun Office apps voor Enterprise installer, ongeacht wat er op de ISO stond. Dus ik zou je bron ISO nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
Blijkbaar heeft er Office 365 op deze laptop gestaan. Wist niet dat na herinstallatie van Windows en zonder in te loggen op een Microsoft account Office 365 actief kan zijn.

Office 365 gaat niet meer gebruikt worden, dus heb het nu wel voor elkaar gekregen om een licentie van ProPlus 2021 te activeren. Gek genoeg staat er nu dat er zowel Office 365 en ProPlus 2021 is geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxB07Bto_N-_gorQ04p88yTAM7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtLwxeYfN8epU9qsJqQAyuVT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Je hebt Office 365 nog niet verwijderd. Kan ook geïnstalleerd zijn via de MS Store

In principe kun je de producten los van elkaar installeren en verwijderen, maar om het clean te houden zou ik de click to run verwijderen bij Add/Remove programs (start, run, appwiz.cpl om er even snel bij te kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
akimosan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:28:
Je hebt Office 365 nog niet verwijderd. Kan ook geïnstalleerd zijn via de MS Store

In principe kun je de producten los van elkaar installeren en verwijderen, maar om het clean te houden zou ik de click to run verwijderen bij Add/Remove programs (start, run, appwiz.cpl om er even snel bij te kunnen)
In de lijst van geïnstalleerde programma's (via appwiz.cpl) staat maar één keer Office (de ProPlus 2021 NL). Bij de apps in MS Store staat ook niks van Office. Die apps die er met installeren van Windows altijd standaard op komen wat niet gebruikt worden gooi ik er altijd als eerste van af, hierbij zit volgens mij ook altijd die app om Office te installeren.

Het bestand wat ik heb gebruikt om te installeren heb vanaf officecdn.microsoft.com gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Je zou de Office Click To Run installer nog een keer kunnen downloaden en installeren. Daarna verwijderen, goed kans dat dat de boel opruimt

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:42

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De licentiecode van 365 staat dus nog ergens. Office-licentiecodes kun je verwijderen op de manier zoals op deze pagina is uitgelegd. Ik heb in het verleden ook al een paar keer gezien dat na verwijderen van Office 365 de licentiecode alsnog aanwezig is, met behulp van de uitleg op genoemde site heb ik de code verwijderd en daarna ook niks meer gezien ervan.

Het kan trouwens zijn dat het cscript in een andere map staat, moet je even zoeken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-08-2022 19:42 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:41:
Niet het cscript maar het OSPP.VBS script.
cscript.exe is de commandline versie van Windows Scripting Host en staat gewoon in %windir%\system32

Maar dat bedoelde je ongetwijfeld ook te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:41:

Dit was het inderdaad. Helemaal super! Hij laad nu volledig Office 2021 en 365 staat er niet meer bij. Bedankt!
Pagina: 1