Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, af en toe wat muziek opnemen, maar is met een externe geluidskaart en ging met de huidige pc altijd al goed (bepaalde software kan af en toe cpu intensief zijn, maar is nooit een probleem geweest).
Mijn huidige pc is zo'n 8 jaar oud en sommige nieuwe spellen draaien slecht of niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond 1000 euro. Iets duurder kan, maar ik hoef niet nieuwste van het nieuwste of op hoogste graphics te spelen. Momenteel op 1080p, misschien in de toekomst een nieuwe monitor. Wel wil ik graag dat de pc weer minstens ~5 jaar meegaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (1080p) en muis/toetsenbord neem ik mee. Eventueel monitorupgrade in de toekomst, maar is voor nu nog prima.
De 256 gb ssd zet ik eventueel over. De 1tb harde schijf vervang ik door een ssd.
De 6700 powercolor fighter heb ik bestelt en is al binnen (was 360 euro). Deze zag ik in een ander topic en lijkt goede prijs/kwaliteit verhouding. Dus dat onderdeel staat al vast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever iets stiller, ook als het iets minder koelt. Niet geïnteresseerd in RGB dus dat kan eruit blijven
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Passen de onderdelen bij elkaar? En zijn er nog eventuele verbeteropties met (geringe) meerkosten? Is er ergens een bottleneck? Is 16gb ram voldoende, of is met oog op toekomst 32gb beter?
Oude PC:
Nieuwe PC:
Vooral gamen, af en toe wat muziek opnemen, maar is met een externe geluidskaart en ging met de huidige pc altijd al goed (bepaalde software kan af en toe cpu intensief zijn, maar is nooit een probleem geweest).
Mijn huidige pc is zo'n 8 jaar oud en sommige nieuwe spellen draaien slecht of niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond 1000 euro. Iets duurder kan, maar ik hoef niet nieuwste van het nieuwste of op hoogste graphics te spelen. Momenteel op 1080p, misschien in de toekomst een nieuwe monitor. Wel wil ik graag dat de pc weer minstens ~5 jaar meegaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (1080p) en muis/toetsenbord neem ik mee. Eventueel monitorupgrade in de toekomst, maar is voor nu nog prima.
De 256 gb ssd zet ik eventueel over. De 1tb harde schijf vervang ik door een ssd.
De 6700 powercolor fighter heb ik bestelt en is al binnen (was 360 euro). Deze zag ik in een ander topic en lijkt goede prijs/kwaliteit verhouding. Dus dat onderdeel staat al vast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever iets stiller, ook als het iets minder koelt. Niet geïnteresseerd in RGB dus dat kan eruit blijven
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Passen de onderdelen bij elkaar? En zijn er nog eventuele verbeteropties met (geringe) meerkosten? Is er ergens een bottleneck? Is 16gb ram voldoende, of is met oog op toekomst 32gb beter?
Oude PC:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus H97M-PLUS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 56,87 | € 56,87 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 76,40 | € 76,40 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 133,27 | ||
Nieuwe PC:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 202,25 | € 202,25 |
| 1 | Moederborden | MSI Pro B660M-A WiFi DDR4 | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Fighter RADEON RX 6700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 57,91 | € 57,91 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,87 | € 94,87 |
| Totaal | € 691,64 | |||