Hoi, sinds een week heb ik problemen met een pc. Daarvoor werkte hij prima.
Componenten:
Moederbord: Asus X99-A / USB3.1
Geheugen 4 keer: 32GB Corsair Vengueance LPX DDR4
Processor: Intel Core i7 6800K
Videokaart: MSI GTX 1070 8G
Voeding: Corsair RM650X
Eerste probleem:
Na indrukken power knop gingen het licht en de ventilatoren wel aan, maar kwam er geen beeld (ook geen bios).
Wat geprobeerd:
1. Alle usb kabels, internet, audio etc afgekoppeld - hielp niet
2. Voeding uit een andere pc aangesloten - hielp niet
3. Originele voeding weer opnieuw aangesloten en 3 van de 4 geheugen modules eruit gehaald
Dit laatste hielp wel, moederbord scherm kwam tevoorschijn en windows startte weer op.
Toen heb ik het geheugen één voor één weer geïnstalleerd, en de pc werkte weer goed met alle 4 modules geïnstalleerd.
Dag later weer hetzelfde probleem: licht/ventilatoren aan, maar pc start niet op.
Geheugen er weer uit gehaald, op 1 na, en de pc startte weer op.
Mijn idee was om met memtest86 het geheugen één voor één na te kijken.
Maar nu ik vandaag de tweede geheugen module wil testen, start de pc weer niet op.
Ik heb verschillende modules in de pc geplaatst, één per keer, op de juiste plek volgens handleiding moederbord. Helpt niet.
Ben bang dat er een defect in het moederbord, of de processor zit.
Zien jullie nog mogelijkheden om een fout op te sporen?
Hoor het graag!
Componenten:
Moederbord: Asus X99-A / USB3.1
Geheugen 4 keer: 32GB Corsair Vengueance LPX DDR4
Processor: Intel Core i7 6800K
Videokaart: MSI GTX 1070 8G
Voeding: Corsair RM650X
Eerste probleem:
Na indrukken power knop gingen het licht en de ventilatoren wel aan, maar kwam er geen beeld (ook geen bios).
Wat geprobeerd:
1. Alle usb kabels, internet, audio etc afgekoppeld - hielp niet
2. Voeding uit een andere pc aangesloten - hielp niet
3. Originele voeding weer opnieuw aangesloten en 3 van de 4 geheugen modules eruit gehaald
Dit laatste hielp wel, moederbord scherm kwam tevoorschijn en windows startte weer op.
Toen heb ik het geheugen één voor één weer geïnstalleerd, en de pc werkte weer goed met alle 4 modules geïnstalleerd.
Dag later weer hetzelfde probleem: licht/ventilatoren aan, maar pc start niet op.
Geheugen er weer uit gehaald, op 1 na, en de pc startte weer op.
Mijn idee was om met memtest86 het geheugen één voor één na te kijken.
Maar nu ik vandaag de tweede geheugen module wil testen, start de pc weer niet op.
Ik heb verschillende modules in de pc geplaatst, één per keer, op de juiste plek volgens handleiding moederbord. Helpt niet.
Ben bang dat er een defect in het moederbord, of de processor zit.
Zien jullie nog mogelijkheden om een fout op te sporen?
Hoor het graag!