Nieuwe Gigabyte videokaart gesealed of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 02:05
Jongens, ik heb een vraag en hulp nodig. Gisteren heb ik een gloednieuwe RX 6800 XT gekocht van een website in Nederland.

Ik opende de verpakking en zag dat er niet zo'n ronde transparante seal sticker aan de zijkant(en) van de doos zit om openen te voorkomen. Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak.

Weten jullie of dit normaal is bij nieuwe kaarten of juist niet? Hebben anderen hier ervaringen mee?

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:11
BlueBird022 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:46:
Jongens, ik heb een vraag en hulp nodig. Gisteren heb ik een gloednieuwe RX 6800 XT gekocht van een website in Nederland.

Ik opende de verpakking en zag dat er niet zo'n ronde transparante seal sticker aan de zijkant(en) van de doos zit om openen te voorkomen. Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak.

Weten jullie of dit normaal is bij nieuwe kaarten of juist niet? Hebben anderen hier ervaringen mee?

Hangt van het merk af, de ene heeft wel een seal de andere niet.
Gewoon het merk type unboxing op YouTube opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
[quote]Aggressor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

Heb ik net geprobeerd te vinden op youtube. Gekeken naar unboxing videos's. Meestal hebben ze de doos voor de video al geopend. Het gaat om een kaart van Gigabyte. Heb jij of iemand anders hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:38
Kan zijn dat de doos al eens is geopend? Wellicht dat de vorige persoon hem heeft teruggestuurd om welke reden dan ook.

Zolang de kaart verder werkt zoals verwacht, zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

BlueBird022 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:46:

Ik heb vorige week een Gigabyte 6800XT Gaming OC gekocht, de doos was inderdaad niet gesealed maar de kaart zelf wel: deze zit in een antistatische zak met gele seal en tekst "gigabyte qualified". Hopelijk beantwoordt dat je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:37

OMD

BlueBird022 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:05:
[quote]Aggressor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

Heb ik net geprobeerd te vinden op youtube. Gekeken naar unboxing videos's. Meestal hebben ze de doos voor de video al geopend. Het gaat om een kaart van Gigabyte. Heb jij of iemand anders hier toevallig ervaring mee?
Wat is er nu precies mis mee?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
Ik vraag me dus af of de videokaart al eens uit de doos is geweest. Als dit inderdaad zo is, dan hoor je dit niet zo te verkopen vind ik.

Op de website staat ook dat je een variant kunt kiezen die al eens uit de doos is geweest. Ik vraag me dus ook af of ze deze hebben gestuurd ipv een nieuwe. Het viel mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
BlueBird022 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:27:
Ik vraag me dus af of de videokaart al eens uit de doos is geweest. Als dit inderdaad zo is, dan hoor je dit niet zo te verkopen vind ik.

Op de website staat ook dat je een variant kunt kiezen die al eens uit de doos is geweest. Ik vraag me dus ook af of ze deze hebben gestuurd ipv een nieuwe. Het viel mij op.
Was de videokaart geseald in zijn eigen zakje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
BlueBird022 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:27:

Ik heb ook een 6800xt van gigabyte en als ik mij goed herinner was de doos niet gesealed. Folie weet ik niet 100% zeker. Ik heb de doos thuis nog liggen. Zal eens kijken of de folie er nog in zit al dan niet met seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
MaXeRs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:34:
[...]

Was de videokaart geseald in zijn eigen zakje?
Ja, met zo'n dunne gele zegel. Al lijken er wel luchtbellen onder te zitten. Maar deze lijkt mij onmogelijk te vervangen? Ik hoop dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
Rofdof schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Ik heb ook een 6800xt van gigabyte en als ik mij goed herinner was de doos niet gesealed. Folie weet ik niet 100% zeker. Ik heb de doos thuis nog liggen. Zal eens kijken of de folie er nog in zit al dan niet met seal.
Bedankt voor het meedenken. Dat waardeer ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
BlueBird022 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Ja, met zo'n dunne gele zegel. Al lijken er wel luchtbellen onder te zitten. Maar deze lijkt mij onmogelijk te vervangen? Ik hoop dat het goed zit.
Die sticker is volgens mij niet te verwijderen zonder dat het zichtbaar is/beschadigd is. De dozen zijn volgens mij dan bij Gigabyte weer niet gesealed. Er is altijd een kans natuurlijk dat de kaart een keer via Gigabyte terug is gekomen en opnieuw is gesealed, maar ik zou er niet van uit gaan. Lekker genieten van je aanschaf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rofdof
Ik heb het even nagekeken
Doos definitief niet gesealed met stickers.

Folie wel. En ik heb ook minuscule luchtbellen eronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8FhmhemyjT-HPOmk__72_Vc988=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bM6AsqYUpvd64Q82L3FBb2A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbVGFVlNwWaNiNUVvcbOjYJaI2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFZd02aJPfIttEpkPNAIbAJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
Wat een hulp, jongens. Bedankt! Dat waardeer ik. Ik ben wel gerustgesteld en volgens mij is dit inderdaad zo bij alle Gigabyte kaarten. Nogmaals dank! Ik sta bij jullie in het krijt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
BlueBird022 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:28:
Wat een hulp, jongens. Bedankt! Dat waardeer ik. Ik ben wel gerustgesteld en volgens mij is dit inderdaad zo bij alle Gigabyte kaarten. Nogmaals dank! Ik sta bij jullie in het krijt :P
Die kaart erin knallen en lekker gamen 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Levertijden en prijzen hebben niets te maken met of een videokaart gesealed/nieuw is of niet. Waarom je deze vraag stelde in [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen is me dus niet duidelijk. Hierbij afgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
br00ky schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:01:
[Modbreak]Levertijden en prijzen hebben niets te maken met of een videokaart gesealed/nieuw is of niet. Waarom je deze vraag stelde in [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen is me dus niet duidelijk. Hierbij afgesplitst. [/]
Waar anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waar je hem kocht.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

In een nieuw apart topic, @br00ky heeft hier voor gezorgd.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Pagina: 1