Hallo mede tweakers,
Mijn vraag
Door middel van gegevens import wil ik bij een aantal medewerkers de afdeling veranderen dmv power query. Met als doel een dashboard te ontwerpen. In Excel zou ik dan de als functie gebruiken.
=ALS(OF(A2="Medewerker 1";A2="Medewerker 3");"KANT";B2)
(Zie voorbeeld bestand)
Nu ben ik nieuw in het power query gebied, op welke manier kan ik bovenstaand ontwerpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Microsoft® Excel® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2206 Build 16.0.15330.20260) 64 bits
Wat heb ik geprobeerd
Er is een functie "Voorwaardelijke kolom toevoegen" Alleen kan ik hier niet refereren naar cellen.
Mijn vraag
Door middel van gegevens import wil ik bij een aantal medewerkers de afdeling veranderen dmv power query. Met als doel een dashboard te ontwerpen. In Excel zou ik dan de als functie gebruiken.
=ALS(OF(A2="Medewerker 1";A2="Medewerker 3");"KANT";B2)
(Zie voorbeeld bestand)
Nu ben ik nieuw in het power query gebied, op welke manier kan ik bovenstaand ontwerpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Microsoft® Excel® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2206 Build 16.0.15330.20260) 64 bits
Wat heb ik geprobeerd
Er is een functie "Voorwaardelijke kolom toevoegen" Alleen kan ik hier niet refereren naar cellen.
/f/image/3GtMklcSmuIgXPMO1WLDua2X.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cJqL5IIRkVesiSb8hRRJfrEI.jpg?f=user_large)