Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Je verliest altijd wel iets met het omzetten naar een ander formaat, ook al is deze superieur.
En bij het terug encoden naar mp3 verlies je nog meer.
Of te wel, doe maar niet want het word er niet beter op.
En bij het terug encoden naar mp3 verlies je nog meer.
Of te wel, doe maar niet want het word er niet beter op.
ik was ook niet van plan om het te doen want ik ben van mening dat het er slechter van wordt, maar ik vroeg me af waarom eigenlijk....
Verwijderd
MP3 formaat is "lossy" dwz dat er na het converteren van wav naar MP3 data verloren is gegaan. Die data krijg je nooit meer terug dus het oorspronkelijke wave file ook niet.
Dus als je er dan weer een MP3 van maakt is ie er niet beter op geworden.
Dus als je er dan weer een MP3 van maakt is ie er niet beter op geworden.
nee dat snap ik , maar ik bedoel het volgende:
Een MP3 bevat minder data dan een WAV. Als je er een WAV van maakt, bevat deze nog steeds even weinig data als de MP3. Dus als je dan van die WAV weer opnieuw een MP3 maakt, zou je in theorie niet nóg meer verlies hebben, omdat de MP3 al het bereik aankan van de gebruikte WAV.
Een MP3 bevat minder data dan een WAV. Als je er een WAV van maakt, bevat deze nog steeds even weinig data als de MP3. Dus als je dan van die WAV weer opnieuw een MP3 maakt, zou je in theorie niet nóg meer verlies hebben, omdat de MP3 al het bereik aankan van de gebruikte WAV.
Ja, maar zo werkt dat dus niet. Helaas. Want hij pakt ook weer de "verkeerde" data erbij.Op maandag 27 augustus 2001 02:03 schreef dreeke het volgende:
nee dat snap ik , maar ik bedoel het volgende:
en dát vroeg ik me dus af. ThanxOp maandag 27 augustus 2001 02:04 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt dat dus niet. Helaas. Want hij pakt ook weer de "verkeerde" data erbij.
Je had toch zelf kunnen kijken? Pak een mp3 tje, kijk naar naar de grootte, zet hem naar Wav, daarna weer naar MP3 en vergelijk de grootte.Op maandag 27 augustus 2001 02:08 schreef dreeke het volgende:
en dát vroeg ik me dus af. Thanx
Mag ik je er overigens op wijzen dat het ook voor kan komen dat het kleiner wordt...
wat je nu zegt klopt niet voor MP3s met een constante bitrate, want ongeacht de data die een WAV bevat wordt altijd gewoon de aangegeven bitrate gebruikt (bijv. 192).
Alleen bij mp3s met een variabele bitrate zou het kunnen dat je een kleinere mp3 krijgt.
Alleen bij mp3s met een variabele bitrate zou het kunnen dat je een kleinere mp3 krijgt.
Bedoel je niet te zeggen, dat de nieuwe MP3 ook groter kan worden ?Op maandag 27 augustus 2001 02:12 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Je had toch zelf kunnen kijken? Pak een mp3 tje, kijk naar naar de grootte, zet hem naar Wav, daarna weer naar MP3 en vergelijk de grootte.
Mag ik je er overigens op wijzen dat het ook voor kan komen dat het kleiner wordt...
Mother, will they like this song?
Pagina: 1