Toon posts:

PostNL Brievenbuspakketje Om 19:00 Uur Op Bezorgd Gezet

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30
Vandaag was het voor de zoveelste keer zover. Ik zou een brievenbuspakketje krijgen. De hele dag thuis geweest geen PostNL medewerker gezien en om klokslag 19:00 uur de melding in de App dat het pakketje bezorgd is. Nu is dit helaas niet de eerste keer, dus is de afgelopen jaren al veel vaker gebeurt en toevallig was er dan nooit ook andere post. Vaak kwam het pakketje dan een dag later of twee dagen later.

Ik vind dit frustrerend want:
  • Aan de Track & Trace heb je nu niets.
  • Waarom worden klokslag 19:00 uur deze pakketten op bezorgd gezet? Misschien om de service windows te halen? Mijn vermoeden is dat ze die dag gewoon geen bezorger hebben voor mijn wijk.
  • Ik vraag mij af als een pakketje niet aankomt, hoe dat dan gaat, want in de PostNL App staat bezorgd (Ik heb een deurbel camera en kan met zekerheid zeggen dat PostNL niet is geweest).
Al enkele keren contact opgenomen met PostNL en die zeggen aardig dat het druk is en excuses voor de onduidelijkheid.

Ik geeft aan dat ik graag wil dat het pakket op bezorgd komt te staan als deze daadwerkelijk bezorgd is en niet om 19:00 uur als er niemand geweest is.

Gewone pakketten gaan overigens wel goed.

Meer mensen hier last van? Ergens vind ik dit gewoon oneerlijk van PostNL want in hun systemen staat dat ze de volgende dag bezorgd hebben en dat is gewoon niet zo.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15

Qwerty-273

Meukposter

Is het PostNL of is het de bezorgende zzp'er die bij thuiskomt alle niet afgeleverde pakketjes wel al af vinkt als geleverd om daar wel voor betaald te krijgen? En die bezorgt ze dan wanneer het op de route ligt?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:51
dit heet race to the bottom. En imho jammer en mijn Franse postbode ziet Nederland en hoe het gaat met afschuw aan.
Eigenlijk zou je bij een winkel willen binnenstappen en daar kopen, maar ja dat prijsverschil maakt dat velen toch gemak van online kiezen, soms gaat dat echter mis

• Jumpman
Qwerty-273 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:22:
Is het PostNL of is het de bezorgende zzp'er die bij thuiskomt alle niet afgeleverde pakketjes wel al af vinkt als geleverd om daar wel voor betaald te krijgen? En die bezorgt ze dan wanneer het op de route ligt?
Interessant, wel valt mij op dat het altijd om 19:00 uur is.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:45
Qwerty-273 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:22:
Hebben ze brievenbus bezorgers in ZZP vorm? Ik ken zzp'ers alleen bij echt pakketpost.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:05
Jumpman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:48:
[...]

Klinkt alsof ze richting de overheid willen kunnen zeggen dat ze x% op tijd bezorgen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• Jumpman
Silent7 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:43:
dit heet race to the bottom. En imho jammer en mijn Franse postbode ziet Nederland en hoe het gaat met afschuw aan.
Eigenlijk zou je bij een winkel willen binnenstappen en daar kopen, maar ja dat prijsverschil maakt dat velen toch gemak van online kiezen, soms gaat dat echter mis
Ik verzamel zo en nu en dan wat retro games, die zijn in de winkel helaas niet te verkrijgen. Dit is ook waarom deze trend mij opvalt bij PostNL.

Las dat ze nu experimenteren met avond bezorging. Ik hoop dat dit het personeelstekort oplost.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:44
Jumpman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:48:
[...]

Waarschijnlijk omdat de bezorger dan is afgewerkt ;)
Of misschien een geautomatiseerd systeem dat om 19.00 alle uitgaande post standaard afvinkt als bezorgd.

Zo kun je op de postnl app ook te zien krijgen welke brievenpost je gaat krijgen met foto van de enveloppe,
Hier ook regelmatig dat er 3 dagen achter elkaar dezelfde brief ontvangen zou moeten worden, maar pas de 3e dag daadwerkelijk komt.
Alsof de bezorger de post niet brengt en 's avonds opnieuw wordt gesorteerd, en hij wel een keer langskomt als het hem uitkomt.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:48
Volgens mij is het bezorgen van brievenbus pakketjes een drama, ik wacht al meer dan een week op 2 van die brievenbus pakketjes, wie weet zijn ze van de aardbodem verdwenen.....

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
Hier min of meer hetzelfde verhaal. In onze wijk zie je de postbode 3x per week. Ik vermoed dat ze een ernstig personeelstekort hebben het zo maar oplossen, door de pakketjes op bezorgd te zetten en dan later als er tijd is de pakketjes alsnog te bezorgen. Of wanneer ze genoeg post hebben om deze wijk aan te doen(?).

Het is ook niet ongebruikelijk om na half 9 's avonds nog een brievenbuspakketje of brieven te krijgen. Het is mateloos irritant en ik heb hierover ook al de nodige klachten bij PostNL neergelegd. Ook hier de reactie; Het is druk, personeelstekort.

• Jumpman
Ik vind dat op bezorgd zetten bij geen aflevering op huisadres niet kunnen, ik betaal toch voor een heldere Track & Trace?

[Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 05-08-2022 09:25]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Hoe ik het heb begrepen: de brievenbuspakketjes gaan in principe met de reguliere postbode mee en niet met de pakketbezorger. De postbode heeft geen scan apparaat. Dus zodra het pakketje het distributiecentrum verlaten heeft weet men eigenlijk de status niet meer. Men doet de aanname dat deze dan ook snel geleverd wordt en pusht gewoon een update.

Vanuit het distributiecentrum gaat de post + brievenbuspakketje naar een 'wijksteunpunt', waar de postbodes de post ophalen voor hun rondes. Denk garagebox zonder poespas. Hier gaat het voor jou mis. Er zijn te weinig postbodes beschikbaar en post blijft hier met regelmaat enige tijd staan. Er wordt niet eens een afleverpoging gedaan; die hele postbode is niet in jouw wijk geweest... Terwijl de automatische update er van uit gaat dat deze geleverd wordt/is.

[Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 05-08-2022 09:27]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:56

MsG

Forumzwerver

Ik heb het idee dat de tracking van brievenbuspakketjes ook lang niet zo strak is als dat van reguliere pakketten. Heel regelmatig dat een brievenbuspakket Track&Trace-technisch eeuwig blijft staan op iets van "wordt bezorgd", maar dat ik hem dan al binnen heb. En dit ook nooit meer keurig veranderd in dat hij is bezorgd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Brievenbus pakketjes worden toch niet gescand bij aflevering?
Daarom worden ze ongetwijfeld einde dag van de route op bezorgd gezet.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jumpman
Roozzz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:25:
Hoe ik het heb begrepen: de brievenbuspakketjes gaan in principe met de reguliere postbode mee en niet met de pakketbezorger. De postbode heeft geen scan apparaat dus zodra het pakketje het distributiecentrum verlaten heeft weet men eigenlijk de status niet meer. Men doet de aanname dat deze dan ook snel geleverd wordt en pusht gewoon een update.

Vanuit het distributiecentrum gaat de post + brievenbuspakketje naar een 'wijksteunpunt', waar de postbodes de post ophalen voor hun rondes. Denk garagebox zonder poespas. Hier gaat het voor jou mis. Er zijn te weinig postbodes beschikbaar en post blijft hier met regelmaat enige tijd staan. Er wordt niet eens een afleverpoging gedaan; die hele postbode is niet in jouw wijk geweest... Terwijl de automatische update er van uit gaat dat deze geleverd wordt/is.
Dus moeten ze ook geen Track & Trace op huisadres aanbieden, als ze het niet kunnen leveren.

Volgens mij is het laatste stuk prima te realiseren met een mobiele telefoon bijvoorbeeld.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Dat moet je mij niet vertellen :P Ik vind hier ook wat van, want effectief is de track & trace voor brievenbuspakketjes een wassen neus.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:11
Jumpman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:23:
Ik vind dat op bezorgd zetten bij geen aflevering op huisadres niet kunnen, ik betaal toch voor een heldere Track & Trace?
PostNL zal, sec gezien heel terecht, aangeven dat jij slechts een 3de partij bent. De verzendende partij is immers degene die een overeenkomst heeft met PostNL en daar dus ook voor betaald. Niet jij, jij hebt 'slechts' een overeenkomst met de verzendende partij, dat die partij verzendkosten doorbelast betekent niet dat jij betaald voor bepaalde dienstverlening door PostNL. De verzender betaald dus heel sec gezien voor bezorging en dus ook voor de tracking.

Nu kun jij uiteraard wel een klacht indienen bij PostNL hierover, echter doordat je niet de contract partij bent zal dat weinig gewicht hebben.

Verder heb ik ook het ook begrepen zoals @Roozzz, zodra een brievenbus pakketje gesorteerd is voor de route zullen er geen updates meer komen in de status, omdat de bezorger inderdaad geen scanner heeft. Op een bepaald moment zullen die dan geautomatiseerd op bezorgt gezet worden, dat zal dus dan wel het genoemde tijdstip zijn van 19:00.

[Voor 5% gewijzigd door Dennism op 05-08-2022 09:30]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Jumpman
Dennism schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

PostNL zal, sec gezien heel terecht, aangeven dat jij slechts een 3de partij bent. De verzendende partij is immers degene die een overeenkomst heeft met PostNL en daar dus ook voor betaald. Niet jij, jij hebt 'slechts' een overeenkomst met de verzendende partij, dat die partij verzendkosten doorbelast betekent niet dat jij betaald voor bepaalde dienstverlening door PostNL. De verzender betaald dus heel sec gezien voor bezorging en dus ook voor de tracking.

Nu kun jij uiteraard wel een klacht indienen bij PostNL hierover, echter doordat je niet de contract partij bent zal dat weinig gewicht hebben.

Verder heb ik ook het ook begrepen zoals @Roozzz, zodra een brievenbus pakketje gesorteerd is voor de route zullen er geen updates meer komen in de status, omdat de bezorger inderdaad geen scanner heeft. Op een bepaald moment zullen die dan geautomatiseerd op bezorgt gezet worden, dat zal dus dan wel het genoemde tijdstip zijn van 19:00.
Weet ik, maar ik verstuur ook relatief veel brievenbuspakketjes.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe ik het heb begrepen: de brievenbuspakketjes gaan in principe met de reguliere postbode mee en niet met de pakketbezorger. De postbode heeft geen scan apparaat. Dus zodra het pakketje het distributiecentrum verlaten heeft weet men eigenlijk de status niet meer. Men doet de aanname dat deze dan ook snel geleverd wordt en pusht gewoon een update.
Ik kan mij met het verzenden van ruim 20.000 brievenbuspakketjes per jaar ervaringsdeskunige noemen en zo werkt het inderdaad. Bezorgt of niet, het pakketje krijgt na x tijd automatisch de tijd bezorgd. Als verzender kun je hier verder ook niets mee in het geval het pakketje uiteindelijk helemaal niet aankomt. Op deze volumes is ons vermissings percentage om en nabij de 1%.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49

WhiteDog

met zwarte hond

Jumpman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

Dus moeten ze ook geen Track & Trace op huisadres aanbieden, als ze het niet kunnen leveren.

Volgens mij is het laatste stuk prima te realiseren met een mobiele telefoon bijvoorbeeld.
Track & Trace is vooral noodzakelijk omdat pakketten niet willekeurig kunnen achtergelaten worden (pun intended) en daar echte tracking nodig is. Bij een brievenbuspakket weet je vooraf dat het zal achtergelaten worden.

De oplossing voor een acuut personeelstekort is niet om de postbode om de 3 huizen een scanner of telefoon te laten bovenhalen en nog is 30s extra te laten verspillen.

Het zou wel netjes zijn om bv. een hele postzak in en uit te scannen zodra deze daadwerkelijk bedeeld wordt.
in = iemand is er nu daadwerkelijk mee onderweg
uit = de zak is leeg

Maar dat levert niet zo'n mooie cijfers op O-)

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Bulldog schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Ik kan mij met het verzenden van ruim 20.000 brievenbuspakketjes per jaar ervaringsdeskunige noemen en zo werkt het inderdaad. Bezorgt of niet, het pakketje krijgt na x tijd automatisch de tijd bezorgd. Als verzender kun je hier verder ook niets mee in het geval het pakketje uiteindelijk helemaal niet aankomt. Op deze volumes is ons vermissings percentage om en nabij de 1%.
Dank voor de bevestiging :)

Ik vind 1% eigenlijk nog best wel veel... Is dat vergelijkbaar voor reguliere pakketten?

• Alysio
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-08 09:54
Hoewel ik zelfs weinig aankopen doe die bezorgd moeten worden heb ik - en dat is dus daarom abominabel - nog nooit meegemaakt dat PostNL pakketbezorging zijn woorden waar maakt.
Het meest absurde dat ik heb meegemaakt was vorig jaar wel de aankoop/bezorging van een éénpersoonsmatras. Daarvoor blijf je uiteraard thuis, of niet dan? Wel.... klokslag einde bezorgtijd, (ik had de T&T pagina openstaan om te verversen) kreeg ik de melding: "Wij hebben je niet thuis getroffen".

Commentaar overbodig maar hier zakt toch je broek van op je schoenen. Het matras bleek later ook afgeleverd bij een PostNL depot. Niks tweede bezorgpoging.
Zonder te zeuren: Ik heb geen auto. Daarom laat je grote dingen thuisbezorgen.
Je kunt voor zulke echt waardeloze toestand van PostNL eigenlijk niet de winkel verantwoordelijk stellen. Zij zijn het wel, maar dan toch...
Einde van het verhaal: Zij (de winkel) heeft de taxi-kosten vergoed.

Sindsdien geef ik als advies m.b.t. tot PostNL pakketbezorging: Kies voor een ander als het kan. Het is misschien van de regen in de drup, maar dan maak je wellicht het statement: PostNL is onbetrouwbaar.

(edit: typefout hersteld)

• Dennism
Roozzz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Dank voor de bevestiging :)

Ik vind 1% eigenlijk nog best wel veel... Is dat vergelijkbaar voor reguliere pakketten?
Ik vind 1% ook vrij veel, wij zitter er zakelijk gezien in ieder geval ver onder, zowel bij zaken die de briefpost gaan als via de pakketdienst.

• Dennism
Alysio schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:47:

Sindsdien geef ik als advies m.b.t. tot PostNL pakketbezorging: Kies voor een ander als het kan. Het is misschien van de regen in de drup, maar dan maak je wellicht het statement: PostNL is onbetrouwbaar.
Dat kan je natuurlijk uit een N=1 ervaring niet opmaken, daarvoor heb je veel meer data nodig, denk aan het totaal aantal verzonden stukken / pakketten en dan het aantal zaken waar het fout gaat en dan van alle aanbieders. Pas dan kant je vaststellen hoe betrouwbaar welke post / pakketdienst is en of PostNL daar inderdaad een negatieve uitschieter is.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
Waarom hebben brievenbuspakketjes T&T? Dat slaat toch per definitie nergens op.

Soms voelt het ook wel alsof we (in dit geval een webshop) systemen gebruiken waarvoor ze niet zijn bedoeld om vervolgens de postbezorger te dwingen om iets in te regelen voor iets wat niet zo ingeregeld had moeten worden. Iedere postbezorger met een scanner op zak lijkt me erg ongewenst.

Ik denk ook wel dat we onze verwachtingen wat bij moeten stellen. Thuis zitten te wachten op een brievenbus-pakket? Sorry, maar dat gaat toch wel ver ongeacht wat de webshop/T&T zegt. Hier zeggen ze bij zulke pakketten veelal 'tussen de 1 en 4 werkdagen levertijd'.

[Voor 6% gewijzigd door eric.1 op 05-08-2022 10:16]

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Dennism schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Dat kan je natuurlijk uit een N=1 ervaring niet opmaken, daarvoor heb je veel meer data nodig, denk aan het totaal aantal verzonden stukken / pakketten en dan het aantal zaken waar het fout gaat en dan van alle aanbieders. Pas dan kant je vaststellen hoe betrouwbaar welke post / pakketdienst is en of PostNL daar inderdaad een negatieve uitschieter is.
In mijn N=1 is postNL hier prima en DHL dramatisch (deze dropt tegenwoordig alles gewoon in het voorportaal).

Welke bij jou wel/niet goed is hangt ontzettend af van de bezorger.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

eric.1 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:14:

Soms voelt het ook wel alsof we (in dit geval een webshop) systemen gebruiken waarvoor ze niet zijn bedoeld om vervolgens de postbezorger te dwingen om iets in te regelen voor iets wat niet zo ingeregeld had moeten worden. Iedere postbezorger met een scanner op zak lijkt me erg ongewenst.
Maar is dit een wens vanuit de webshop, of biedt PostNL iets aan dat afgenomen word? Wat ze vervolgens niet waar kunnen maken...

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
Roozzz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Maar is dit een wens vanuit de webshop, of biedt PostNL iets aan dat afgenomen word? Wat ze vervolgens niet waar kunnen maken...
Sjah, dat is een beetje een kip-ei verhaal. Biedt Postnl iets aan wat niet kan of zitten webshops te dringen om zo'n achterlijke functie te implementeren? Geen idee. Het zal wel een beetje van beiden zijn.

Een brievenbuspakket zal wel goedkoper zijn. Dus T&T daarop plakken is wel een winst voor een webshop lijkt me. Voor Postnl is het de vraag, volgens mij lopen die zowel bij de reguliere bezorging alswel bij de pakketbezorging over van het werk. Dus daar zou het best om het even kunnen zijn.

• Jumpman
WhiteDog schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Maar dat levert niet zo'n mooie cijfers op O-)
Precies, ik denk dat dit de reden is dat ze het om 19:00 uur gewoon op bezorgd zetten. Dan kan bijvoorbeeld de accountmanager weer mooie cijfers laten zien bij nieuwe klanten: Zeer hoog percentage de volgende dag geleverd.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59
Dit is mij een paar weken geleden ook overkomen. Pakket was "bezorgd", maar kwam drie dagen later binnen. Ik denk dat dit ook bekend is, want support liet me weten dat het wel aan zou komen. Waarom het dan op bezorgd staat? Geen antwoord, foutje van het syteem. Is ook twee keer gebeurd met DHL, "wacht een dagje meneer, foutje in het systeem".
Ik begrijp dat het druk is en dat de bezorgers zelf onder druk staan, mede dankzij de consument zelf, maar het zorgt wel voor frustratie. Zelfs gevallen van pakket droppen voor de deur of bijna een pakket naar binnen gooien na openen van de deur komen voor. Ik snap haast best, maar heb wel wat respect voor je werk.

• loki504
  • Laatst online: 10:45
Jumpman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Precies, ik denk dat dit de reden is dat ze het om 19:00 uur gewoon op bezorgd zetten. Dan kan bijvoorbeeld de accountmanager weer mooie cijfers laten zien bij nieuwe klanten: Zeer hoog percentage de volgende dag geleverd.
Maar een hoger percentage klachten...

Loki Gaming Mmo pvp channel

• YakuzA

YakuzA

eric.1 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:14:
Die hebben T&T zodat jij weet wanneer de shop ze bij PostNL heeft afgeleverd.
Die hebben T&T zodat jij weet wanneer die uitgesorteerd is en met de postbode mee gaat.

Voor het niet zien van aflevering betaal je dan ook bewust minder dan voor een normaal pakketje.

[Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 05-08-2022 11:47]

PSN

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:24
de brievenbuspakketjes gaan in principe met de reguliere postbode mee en niet met de pakketbezorger. De postbode heeft geen scan apparaat.
Voor de bezorgers is er een app waarmee ze de pakjes de juiste status kunnen geven. Het gaat waarschijnlijk fout wanneer een wijk in het geheel niet wordt gelopen.

• matthys70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-08 21:47
Helaas, ik heb dit ook al eens meegemaakt. Wat ik vooral erg irritant vind is dat als je dit bij PostNL neerlegt, ze je verwijzen naar de verzenden. En als ontvangen word je gewoon niet serieus genomen. Ander standaard antwoord is om x dagen te wachten .... yeah, right :-(

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:46
[rant]

Ik wordt er zelf een beetje flauw van hoe het de laatste tijd met vrijwel alle koeriersbedrijven gaat.

PostNL heeft het nu vrij vaak geflikt om 's avonds de boel inderdaad op geleverd te zetten zonder dat er iemand langs is geweest. Meerdere malen al gehad dat het gebeurde terwijl er 3 man in de woonkamer zit met zicht op de straat. Om vervolgens 1-3 dagen later aan te komen kakken terwijl er niemand aanwezig is.

DHL flikt het steeds vaker dat ze pakketten bij de voordeur laten staan, soms zelfs zonder aan te bellen. Laatst zelfs een pakket (t.w.v. €299..) op het hekje tussen ons en de buren hadden gezet en daarbovenop een pakketje van 2 huizen verderop. :?

Ik vind het echt niet erg om even te moeten wachten, maar ik plan mijn dag op bezorgdagen juist in omdat ik de bezorger niet onnodig een 2e keer wil laten rijden. En de bezorgers maar klagen dat mensen dingen bestellen en vervolgens niet thuis zijn voor het pakket zeker.

En flik het niet om mijn bestellingen open en bloot ergens neer te dumpen, ook niet bij mijn voordeur of achter de poort. Daar heb je geen toestemming voor, en dat ga je ook nooit krijgen.

Ik ben te braaf om maar te doen alsof m'n neus bloed en tegen de verzender te zeggen dat ik het pakket nooit overhandigt heb gekregen, wat feitelijk ook zo is, maar ik begin het wel steeds meer te overwegen.. Laat het bij de postboeren maar regenen van klachten vanuit hun klanten. Ik begin het zat te worden. |:( |:(

[/rant]

[Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2022 13:58]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:46
D4NG3R schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:32:
[rant]

Ik wordt er zelf een beetje flauw van hoe het de laatste tijd met vrijwel alle koeriersbedrijven gaat.

PostNL heeft het nu vrij vaak geflikt om 's avonds de boel inderdaad op geleverd te zetten zonder dat er iemand langs is geweest. Meerdere malen al gehad dat het gebeurde terwijl er 3 man in de woonkamer zit met zicht op de straat. Om vervolgens 1-3 dagen later aan te komen kakken terwijl er niemand aanwezig is.

DHL flikt het steeds vaker dat ze pakketten bij de voordeur laten staan, soms zelfs zonder aan te bellen. Laatst zelfs een pakket (t.w.v. €299..) op het hekje tussen ons en de buren hadden gezet en daarbovenop een pakketje van 2 huizen verderop. :?

Ik vind het echt niet erg om even te moeten wachten, maar ik plan mijn dag op bezorgdagen juist in omdat ik de bezorger niet onnodig een 2e keer wil laten rijden. En de bezorgers maar klagen dat mensen dingen bestellen en vervolgens niet thuis zijn voor het pakket zeker.

En flik het niet om mijn bestellingen open en bloot ergens neer te dumpen, ook niet bij mijn voordeur of achter de poort. Daar heb je geen toestemming voor, en dat ga je ook nooit krijgen.

Ik ben te braaf om maar te doen alsof m'n neus bloed en tegen de verzender te zeggen dat ik het pakket nooit overhandigt heb gekregen, wat feitelijk ook zo is, maar ik begin het wel steeds meer te overwegen.. Laat het bij de postboeren maar regenen van klachten vanuit hun klanten. Ik begin het zat te worden. |:( |:(

[/rant]
Met alle respect maar dat gaat echt geen verschil maken. Met de miljoenen pakketjes die dagelijks zo goedkoop mogelijk binnen 24 uur afgeleverd moeten worden is het alleen maar een race naar de bodem geworden. Niemand wil verzendkosten betalen (laat staan retourkosten), dus word het over de rug van de bezorgdiensten uitgevochten.

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De postbodes horen met hun eigen telefoon via de PostNL App deze pakketjes te scannen tijdens de bezorging. Dat gaat bij mij wel goed, toevallig vandaag nog eentje gehad.

Maar ik kan me zomaar voorstellen dat vele bezorgers dat niet doen en daarom om 19 uur alles op bezorgd wordt gezet om de luie bezorgers te ondervangen. Maar dat is een aanname.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:46
stylezzz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Met alle respect maar dat gaat echt geen verschil maken. Met de miljoenen pakketjes die dagelijks zo goedkoop mogelijk binnen 24 uur afgeleverd moeten worden is het alleen maar een race naar de bodem geworden. Niemand wil verzendkosten betalen (laat staan retourkosten), dus word het over de rug van de bezorgdiensten uitgevochten.
Het feit blijft alleen dat ik wel vrij braaf ben qua bestellingen / retourneren / verwachtingen qua bezorgtijd / gewilligheid om er voor te betalen / gewilligheid om er tijd voor te maken.

Dat maakt het pijnlijk om het alsnog zeg eens 3/4x fout te zien gaan en gewoon met een stalen gezicht voorgelogen wordt. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:46
D4NG3R schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Het feit blijft alleen dat ik wel vrij braaf ben qua bestellingen / retourneren / verwachtingen qua bezorgtijd / gewilligheid om er voor te betalen / gewilligheid om er tijd voor te maken.

Dat maakt het pijnlijk om het alsnog zeg eens 3/4x fout te zien gaan en gewoon met een stalen gezicht voorgelogen wordt. ;)
Klopt. Echt een oplossing zou ik zo ook niet weten? Niemand gaat een paar euro extra betalen voor een of andere 'premium bezorgservice' denk ik.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:05
stylezzz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Klopt. Echt een oplossing zou ik zo ook niet weten? Niemand gaat een paar euro extra betalen voor een of andere 'premium bezorgservice' denk ik.
Dat vraag ik mijzelf af. Na het lezen van dit topic vroeg ik het mijzelf af voordat ik jouw post zag.

Zou ik bijvoorbeeld €10-12,50 verzending betalen? Ik neig naar ja. Al zal ik dan wel afwegen of ik een soortgelijk iets niet bij mij in de buurt zou kunnen vinden en of dat qua brandstof (en gemak) geen betere oplossing is.
En dat is nu juist wat de webwinkels zonder fysieke shop nu niet willen denk ik.

Wel zeggende dat daarmee (€10-12,50) de kwaliteit van de bezorging omhoog gaat. En vooral klacht afhandeling.
Ik ben een sociaal mens en gun de koeriers een normaal salaris maar uiteraard wil ik er zelf ook wat voor terug.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 22:48

mjl

Ugh

Dit zie je niet alleen bij post nl maar ook bij alle anderen, al meerdere keren gehad dat het pakket ‘bezorgd’ was en de bezorger veel later pas, of de volgende dag aan de deur kwam, ik vermoed dat de bezorgers hiermee bepaalde targets kunnen halen om geen geld mis te lopen.

-------

• YakuzA

YakuzA

mjl schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:49:
Dit zie je niet alleen bij post nl maar ook bij alle anderen, al meerdere keren gehad dat het pakket ‘bezorgd’ was en de bezorger veel later pas, of de volgende dag aan de deur kwam, ik vermoed dat de bezorgers hiermee bepaalde targets kunnen halen om geen geld mis te lopen.
Dat is iig niet gerelateerd aan dit topic.
Aangezien brievenbus pakketjes met de gewone post mee gaan en ook geen aflever bewijs hebben en de postbode ook niet per pakketje betaald krijgt.

PSN

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:25
Hier deze week hetzelfde mee gemaakt, in de PostNL app kan je wel direct melding maken. Bij mij werden ze ergens tussen 16:00-17:00 afgemeld als zijnde bezorgd.

Dag later kwam de postbode ze brengen. Scande ze overigens wel uit met zijn telefoon.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:16
Hier geluid van een webwinkel eigenaar.

Brievenbus pakketten bij PostNL zijn een farce. Het is exact hetzelfde als een enveloppezending maar over het algemeen betaal je meer (ligt aan het gewicht). Er is maar een select aantal postbodes die een scan apparaat hebben en voor de rest wordt alles automatisch op geleverd gezet. Er zit wel een sortering extra tussen. Brievenbuspakket komt bij pakket sorteercentrum, gaat naar post sorteercentrum, dan naar klant.
Enveloppe gaat naar post sorteercentrum -> klant.

Eén van de redenen waarom wij naar DHL zijn gestapt (DHL parcel, niet DHL foryou). Wij doen veel brievenbuspakketten en DHL scant ze wel bij aflevering. We zijn ook terug gegaan van 1 op de 25 fout bij PostNL naar 1 op de 500.

Nutteloze meerprijs> hetzelfde geldt voor aangetekend verzenden. kost je een hoop geld (9 euro dacht ik) maar als er getekend wordt door een elfje uit wonderland in plaats van de ontvanger dan heb je helemaal niets. Gaat namelijk met dezelfde pakketbezorger mee.

[Voor 11% gewijzigd door OMD op 06-08-2022 12:45]

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Dit topic is geen "klaag-hier-over-post-en-pakketbezorging"-topic. Eigen (ongerelateerde) ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
Wat de postbode of het depot hier doet is dat ze het al op bezorgd zetten nadat de post op het depot is gesorteerd en ingepakt is voor de postbode. Moet er wel bij zeggen dat dit pas de afgelopen tijd is gebeurt nadat we in onze wijk een nieuwe postbode hebben.

Laatst 2 brievenbus pakketjes, niet aangekomen maar dus wel volgens PostNL bezorgd. Wat was er nu gebeurt? De postbode laat zijn kar onbeheerd staan in een andere straat terwijl hij de post bezorgd in 2 andere straten. En nu zijn er diversen brievenbus pakketjes gestolen.
1 pakketje was van een winkel en deze heeft het bedrag terug betaald omdat het product niet meer leverbaar was. Het andere pakketjes was van een particulier, dus die heeft uiteraard niet terug betaald. Omdat PostNL aangeeft dat het is bezorgd.
Onderzoek bij PostNL loopt nog. Dus afwachten was hier nu nog mee gaat gebeueren.

• Haruhi
  • Laatst online: 16:49
mister_S schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:44:maar heb wel wat respect voor je werk.
Heb je het salaris wel gezien? Daar genereer je geen respect mee.

• Jumpman
De conclusie is mij wel duidelijk. Na het sorteren zijn we overgeleverd aan de postbode of het automatische systeem die ze op bezorgd zet.

Klagen bij PostNL heeft geen zin, die doen net of ze ‘het niet snappen’. Zelf vind ik het een dienst die ze verkopen en niet volledig en altijd waar kunnen maken. Houdt het dan bij standaard verzenden en aangetekend.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:26
Haruhi schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Heb je het salaris wel gezien? Daar genereer je geen respect mee.
Dit. PostNL verhoogd ieder jaar de tarieven, maar het salaris groeit niet mee.

Men werkt altijd met tijdelijke contracten (en zelfs nu ze laatst een hoop mensen een vast contract aangeboden hebben gaat dat niet helpen, want dat komt door gewijzigde wetgeving waardoor ze moeten) en bezorgers worden als vervangbaar gezien.

Wij hebben een hele aardige knul die met veel passie zijn werk doet (altijd netjes en beleefd en helpt ook even mee met zware pakketten om het binnen te krijgen enzo), maar als ik zijn uren zie schrik ik me kapot en schaam ik me er bijna voor. Kerel heeft amper tijd om naar het toilet te kunnen. Dat kun je toch niet menen?

En het enige waar ie eigenlijk nog voor werkt is afbetaling van zijn bus (die zit in lease via PostNL met een waardeloos contract).

PostNL bied nul vastigheid aan zijn personeel dus waarom zou het personeel nog moeite voor je doen?

Voor normale postbezorgers is het nu een ander verhaal. Die kunnen in de meeste gevallen een vast contract krijgen en daarmee iig ook een pensioen opbouwen en mogelijk kijken voor een woning (want dat kun je met tijdelijk contract ook vergeten). Dat scheelt tenminste weer iets, maar de kwaliteit moet sowieso omhoog. Ik heb even gekeken wat ze nu aan vacatures open hebben staan, maar het is echt bedroevend:
Als 30-jarige verdien je in deze functie bij PostNL €10,71 bruto per uur. Als je 15 uur per week werkt, verdien je €695,61 bruto per maand*.
In Landsmeer (buiten ring amsterdam noord)... Dure plaats om te wonen en dan zo'n salaris. Zelfs de mcdonalds geeft meer en dan heb je minder verantwoordelijkheden.

Maar goed. Erg jammer oe het met PostNL gaat. Brievenbuspakketten worden gewoon automatisch op bezorgd gezet einde dag tenzij ze eerder worden gescannet. Daar kan PostNL best wat aan doen.

• Jumpman
Zelf vind ik het een dienst die ze verkopen en niet volledig en altijd waar kunnen maken. Houdt het dan bij standaard verzenden en aangetekend.

Waar zou ik deze klacht het best neer kunnen leggen? Bij PostNL gebeurt er niets bij verschillende ingangen. Kassa of een consumenten organisatie dan maar?

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:03
PostNL en vragen om een case nummer dan moeten ze hem echt inschrijven anders doen ze er inderdaad niks mee.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee