Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2023
Hallo,

Sinds begin mei heb ik een nieuwe laptop gekregen van het werk.
Om precies te zijn een Asus ZenBook Pro 15 OLED UM535QE-KY255W.

Nou ging sinds begin deze week het scherm niet meer aan nadat ik de laptop vergrendeld had en na een paar minuten terug kwam. Raar natuurlijk dus ben ik gaan kijken op internet en heb ik een paar dingen geprobeerd.
Dit ging over instellingen aanpassen over wanneer de laptop in slaapstand gaat en wat dingen updaten zoals de GPU drivers en Windows. Helaas heeft dit niet geholpen maar ben ik er wel achter gekomen dat het voorkomt wanneer het scherm van helderheid veranderd.

Dit verklaart natuurlijk waarom het scherm dan uit gaat bij het vergrendelen omdat na een tijdje het scherm dimt. Het gebeurt namelijk ook als de laptop in energiebesparing gaat.
Het scherm gaat pas weer aan nadat ik de laptop in slaapstand heb gezet en dan ook pas na 1 of 2 keer.
Nu heb ik hiervoor op internet gekeken maar overal gaat het om de inverter van de backlight.
Leuk en aardig maar deze laptop heeft een OLED scherm dus heeft het geen backlight. (Correct me if I'm wrong).

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik kan namelijk wel gewoon verder werken maar het is soms best frustrerend.
Ik hoop natuurlijk dat het een software issue is omdat ik geen zin heb om de laptop terug te sturen want ik heb hem gewoon nodig voor werk.

Alvast bedankt!

EDIT: Ik ben er vrijwel zeker van dat het een software issue is gelukkig. Als ik namelijk HDR uitzet onder beeldscherminstellingen ondervindt ik namelijk geen problemen met het aanpassen van de helderheid.

[ Voor 6% gewijzigd door iJeanPaul op 04-08-2022 19:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

2 antwoorden: klinkt als garantie & van werk.

Dus, terug met dat ding naar degene die m besteld en uitgeleverd heeft aan je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Je kan de drivers (chipset/gfx) van de fabrikant (her) installeren?
Maar verder natuurlijk zoals gezegd laten oplossen door de leverancier/ict afdeling.