Voor een hobbyproject heb ik twee siliconen matten (vergelijkbaar met siliconen onderzetters). Met een overlap van maximaal 10 mm wil ik deze aan elkaar lijmen. Helaas is siliconen blijkbaar onmogelijk om te lijmen ondanks dat alles geheel ontvet, stofvrij en droog is. Aangezien siliconen erg goed tegen extreme warmte kunnen is lassen ook geen optie.
Nu is er Wacker Elastosil E41, welke belooft siliconen delen met elkaar te kunnen verlijmen, echter schiet de prijs hiervan zijn doel voorbij en kan ik beter een siliconen mat op maat aanschaffen.
Heeft iemand van jullie Tweakers het ooit voor elkaar gekregen? En zo ja, welke lijm of middel heb je hiervoor gebruikt?
Om een beeld te krijgen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FhhpecwSiiToPhAUqpCqptzS.png?f=user_large)
Wat heb ikzelf al geprobeerd of gevonden:
Gevonden: Wacker Elastosil E41, maar te prijzig.
Getest: Epoxylijm, contactlijm, secondelijm en high tack lijm (alles onder druk (geperst) als los getest)
Gezocht: Google en diverse lijmwijzers. Niemand wil blijkbaar siliconen lijmen
Nu is er Wacker Elastosil E41, welke belooft siliconen delen met elkaar te kunnen verlijmen, echter schiet de prijs hiervan zijn doel voorbij en kan ik beter een siliconen mat op maat aanschaffen.
Heeft iemand van jullie Tweakers het ooit voor elkaar gekregen? En zo ja, welke lijm of middel heb je hiervoor gebruikt?
Om een beeld te krijgen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FhhpecwSiiToPhAUqpCqptzS.png?f=user_large)
Wat heb ikzelf al geprobeerd of gevonden:
Gevonden: Wacker Elastosil E41, maar te prijzig.
Getest: Epoxylijm, contactlijm, secondelijm en high tack lijm (alles onder druk (geperst) als los getest)
Gezocht: Google en diverse lijmwijzers. Niemand wil blijkbaar siliconen lijmen