Mijn vraag:
Laat ik beginnen om te vertellen dat ik weinig verstand van netwerk heb.
Ik heb via mijn provider glasvezel-internet.
Daarbij hoort een router met ipv4 CGNAT, en ipv6.
In mijn oude ADSL situatie draaide alles ipv4 en kon ik mijn ip camera's bereiken met behulp van DDNS en portforwarding. Elke camera en ook mijn NAS staat achter een eigen poort.
Nu is de situatie met CGNAT zo dat portforwarding niet meer lukt, dat schijnt de provider af te schermen.
Waarom is me niet duidelijk maar nu ook even niet zo interessant voor me.
Mijn camera's komen niet voor in de lijst met "connected devices" ipv6.
Wel in dezelfde lijst ipv4, maar daar heb ik nu niet zoveel aan zoals ik het begrijp.
De camera's kunnen wel lokaal beelden uploaden naar de NAS, maar die kan ik op afstand om dezelfde reden niet bekijken.
Eigenlijk wil ik het liefste dezelfde situatie bouwen maar nu met ipv6.
Mijn vraag is of iemand me stap voor stap kan uitleggen welke mogelijkheden ik heb en hoe ik dat bouw ?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Router van SFR
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Staat eigenlijk hierboven.
...
Bij voorbaat excuses voor mijn onwetendheid. Als er meer info nodig is, vraag me er dan gerust naar.
Laat ik beginnen om te vertellen dat ik weinig verstand van netwerk heb.
Ik heb via mijn provider glasvezel-internet.
Daarbij hoort een router met ipv4 CGNAT, en ipv6.
In mijn oude ADSL situatie draaide alles ipv4 en kon ik mijn ip camera's bereiken met behulp van DDNS en portforwarding. Elke camera en ook mijn NAS staat achter een eigen poort.
Nu is de situatie met CGNAT zo dat portforwarding niet meer lukt, dat schijnt de provider af te schermen.
Waarom is me niet duidelijk maar nu ook even niet zo interessant voor me.
Mijn camera's komen niet voor in de lijst met "connected devices" ipv6.
Wel in dezelfde lijst ipv4, maar daar heb ik nu niet zoveel aan zoals ik het begrijp.
De camera's kunnen wel lokaal beelden uploaden naar de NAS, maar die kan ik op afstand om dezelfde reden niet bekijken.
Eigenlijk wil ik het liefste dezelfde situatie bouwen maar nu met ipv6.
Mijn vraag is of iemand me stap voor stap kan uitleggen welke mogelijkheden ik heb en hoe ik dat bouw ?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Router van SFR
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Staat eigenlijk hierboven.
...
Bij voorbaat excuses voor mijn onwetendheid. Als er meer info nodig is, vraag me er dan gerust naar.