Koptelefoon voor thuiswerken (Veel Teams-meetings) + sporten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Koptelefoon met een goede audiokwaliteit, noice cancelling, goed overweg kan met Microsoft Teams en ook mee kan sporten.

Wat is je budget?
Geen budget, als het maar goed en altijd werkt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een Surface laptop 4 inclusief de Surface koptelefoon. Dit lijkt een gouden combinatie maar het is echt dramatisch. Voor mijn werk, werk ik in verschillende Teams omgevingen, zowel Teams als in de browser en via Citrix en via Teams in de app. Nu komt het probleem, als ik een liedje aan het luisteren en ik word gebeld, dan horen mijn collega's mij zovaak niet. Heel vaak is er geen geluid, moet dan weer ophangen en opnieuw bellen, heel irritant. Dit gebeurt zowel in Citrix als buiten Citrix.

Verder doe ik aan hardlopen en fitnessen. Tijdens het hardlopen gaat het geluid vaak uit en met fitnessen hetzelfde. Nu de headset bijna een jaar en het is helemaal niks, tijd voor wat anders.

Wat heb je zelf al gevonden?
Kijk nu naar de Jabra Evolve2 85 en de Sony WH-1000XM5. Zijn er nog meer goede alternatieven in dit segment?

Hoe is jullie ervaring met deze koptelefoons in combinatie met Teams / thuiswerken en sporten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Losse Logitech c920 webcam met mic op je monitor en fatsoenlijke oordoppen. Werkt echt vele malen beter dan de ingebouwde mic in een headset of kabeltje.

Kun je qua sporten kiezen wat je wilt :)

Aanvullend: is draadloos een must?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
probleem van webcam of in pc gebouwd spul is dat je niet vrij kan rondlopen.
Dus ik snap ts wel hoor met draadloos. Ik zoek zelf ook zoiets, maar schrik van de prijzen, heb nu dit in mn Amazon mandje zitten:
https://www.amazon.fr/Blu...e-Soutient/dp/B089NW7DR3/
denkende lekker licht, niet over oor met al die warmte. Zoek je zoiets TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zweer wat dat betreft bij IEM's met foamtips. En dan icm de mic van de cam. Kun je zo de hele dag in houden, goede geluidskwaliteit. KZ ZS10pro resp ZEX, in mijn geval gewoon via een kabeltje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

The Eagle schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:51:
Losse Logitech c920 webcam met mic op je monitor en fatsoenlijke oordoppen. Werkt echt vele malen beter dan de ingebouwde mic in een headset of kabeltje.
Dan moet je toch echt een losse microfoon hebben buiten die van je webcam, want webcammicrofoons zijn over het algemeen nog slechter dan die in laptops zitten.

Een echt headset heeft 10x de kwaliteit van een laptop of webcammicrofoon. Gaming headsets zijn wat minder, en gewone bluetooth koptelefoons met ingebouwde microfoon nog minder, maar vrijwel alles is beter dan de microfoon in een webcam.

@Wackmack wil je een koptelefoon of oortjes? De meeste true wireless oortjes hebben tegenwoordig best goeie microfoons en daar kun je makkelijk mee sporten. Als ik bijvoorbeeld de kwaliteit van mijn goedkope Anker SoundCore Life P2 oortjes vergelijk met die van een willekeurige Logitech webcam van 150 euro dan komen die Anker oortjes er een stuk beter uit.

Voor meetings is er weinig beter dan de Jabra die je zelf noemt, maar voor sporten lijkt mij dat niks. Die Jabra heeft super isolatie in zowel input als output en een van de beste microfoons die je in een headset gaat vinden, maar het is echt een meeting headset en voor bijv. muziek ook weer wat minder.

Daarnaast blijft het gewoon zo dat alle Bluetooth headsets, oortjes, koptelefoons e.d. overschakelen van stereo naar belmodus als de microfoon aan gaat. Dit merk je dan aan dat de muziekkwaliteit enorm omlaag gaat, en gebeurt ook al als je bijv. het opname apparaten schermpje in Windows open (waar je zo'n balkje ziet met hoeveel geluid hij detecteert).
Die omschakeling kan gepaard gaan met dat er daadwerkelijk een apparaat in gedetecteerd wordt in Windows, met als bijkomstigheid dat Teams dus moet omschakelen. Teams is daarnaast ook nog eens heel slecht in dat omschakelen.

Voor sporten zou ik je gewoon oortjes aanraden, of als je echt een koptelefoon wil de Sony. Voor meetings zou de Jabra de beste optie zijn, maar ook daar gaan oortjes je al beter geluid aan jouw kant en beter geluid aan de kant van je collega opleveren dan je huidige situatie. De vraag is dus of je twee apparaten wil die in hun eigen veld heel goed presteren (Sony bij muziek, Jabra bij meetings) of je maar één apparaat wil dat alles een beetje meh doet (draadloze oortjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Uiteindelijk uitgekomen bij de Sony WH-1000XM5, in alles een veel betere keuze dan Surface. Geluid is tijdens de meeting veel duidelijker en tijdens het sporten gaat het geluid niet uit.

Nu even kijken hoe het gaat met Citrix onder Teams en de app. Het wisselen gaat wel eens lastig merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Hoe vind je dat tijdens het sporten? Ik vind over het algemeen over-the-ear koptelefoons echt veel te zweterig bij een beetje lichamelijke activiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Koppensneller schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:26:
Hoe vind je dat tijdens het sporten? Ik vind over het algemeen over-the-ear koptelefoon echt veel te zweterig bij een beetje lichamelijke activiteit.
Vond dat wel vrij irritant bij de Surface maar bij de Sony tot nu toe minder last van gehad. Had gisteren hardgelopen en vanavond de sportschool in. Zal even laten weten hoe het is gegaan.
Pagina: 1