Jaga strade hybrid - hoe thermostaatknop in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:07
Mijn vraag
- recentelijk is bij ons een warmtepomp geïnstalleerd in combinatie met een tweetal Jaga Strada Hybrid convectoren. Deze convectoren schakelen in principe over op koelen of verwarmen op basis van de watertemperatuur die door het toestel loopt.

De convectoren zijn ook uitgerust met thermostaatknoppen (zie foto). Alleen nu heb ik dus geen idee hoe deze precies werken. De knoppen hebben, net als een een normale thermostaatknop, een 1 t/m 5 verdeling en daarnaast nog een K stand en twee schuifjes waarvan het voor mij niet duidelijk is wat deze doen.

Wie kan dit uitleggen en weet wat de ideale stand is icm de auto change over?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Jaga strada handleiding erbij gepakt (staat niks in over de knop)
- handleiding van de knop proberen te vinden (niet gelukt)
- installateur benaderd (is op vakantie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKgMH1wyUjPUVrkPE_Jkq7RhMqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIu19knoxvYoAnbzbA47pcl0.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via balfnl op 10-08-2022 08:41)

• mused
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 11:47
De knop reageert op ruimtetemperatuur bij gebruik van de standen, in theorie zou de knop in hoogste stand nog dicht kunnen lopen door een hoge ruimtetemperatuur. Bij stand K is dit uitgesloten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 17:51
Dit product is nog niet zo lang op de markt.

Die radiatorknop gebruik je om de temperatuur te regelen: het is vergelijkbaar met een thermostatische radiatorknop bij een gewone radiator. Cijfer 3 komt overeen met een instelling van 20 á 21 graden. Elk cijfer hoger of lager is 3 graden hoger of lager.

Die schuifjes kun je naar je toe trekken en los wippen. Door ze in een gleuf terug te duwen beperk je de instelling tussen beide schuifjes. Doe je de schuifjes op 2 en 4 dan kan de knop niet anders ingesteld worden dan tussen 2 en 4 wat ongeveer overeenkomt met 17 en 24 graden.

Die K-stand weet ik zo niet omdat ik op de foto niet kan zien waar die K is afgedrukt. Heb je daar nog een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
De K zit in feite rechts van de 5 nog, zal er straks even een foto van maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mused
K is voor gebruik bij koeling, ventiel dient geheel open te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
mused schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:05:
K is voor gebruik bij koeling, ventiel dient geheel open te staan.
Fair enough. Ik ging er vanuit dat bij stand 3 het ventiel ook verder open zou gaan bij koud water. Maar dat klopt dus niet? (wel logisch ook overigens)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mused
De knop reageert op ruimtetemperatuur bij gebruik van de standen, in theorie zou de knop in hoogste stand nog dicht kunnen lopen door een hoge ruimtetemperatuur. Bij stand K is dit uitgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balfnl
@MarkS90 en @mused dank jullie beiden!
Pagina: 1