Hi,
Ik heb in februari dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer een pc gebouwd.
Begin dit jaar gebouwd icm met een RTX 3050, maar onlangs heb ik een RTX 3080 ti op de kop kunnen tikken waarvan ik dacht dat dit alleen maar ten goede van de machine zou komen.
Ik merk helaas dat m'n pc af en toe vast hangt. Zeker tijdens spelen van Warzone heb ik regelmatig dat 'ie gewoon een paar seconden bevriest (geluid & beeld) wat uiteraard bloed irritant is. Ik vraag me dus nu af of de rest van m'n setup wel geschikt is voor deze combi.
Onderstaand mijn huidige setup. Is dit een hardware mismatch of zou het in het tweaken van de hardware zitten? Mijn gevoel zegt namelijk dat m'n processor / geheugen te laag is voor de videokaart combi?
Processor: Intel Core i5-12600KF
Moederbord: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 aRGB
GPU: MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING TRIO 12G
Waterkoeler: CoolerMaster MasterLiquid ML240 Illusion
Met 3x CF120 DeepCool aRGB fans front
Fan back: 1x CoolerMaster MasterFan MF120 Halo
RAM: 16GB > 2x Corsair DDR4 8GB 3600MHz Vengeance RGB Pro Geheugenmodule
PSU: Corsair RM750x PSU PC voeding
SSD: Samsung 980 1TB M.2 SSD
Voelde als een vrij aardige setup
Ik heb in februari dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer een pc gebouwd.
Begin dit jaar gebouwd icm met een RTX 3050, maar onlangs heb ik een RTX 3080 ti op de kop kunnen tikken waarvan ik dacht dat dit alleen maar ten goede van de machine zou komen.
Ik merk helaas dat m'n pc af en toe vast hangt. Zeker tijdens spelen van Warzone heb ik regelmatig dat 'ie gewoon een paar seconden bevriest (geluid & beeld) wat uiteraard bloed irritant is. Ik vraag me dus nu af of de rest van m'n setup wel geschikt is voor deze combi.
Onderstaand mijn huidige setup. Is dit een hardware mismatch of zou het in het tweaken van de hardware zitten? Mijn gevoel zegt namelijk dat m'n processor / geheugen te laag is voor de videokaart combi?
Processor: Intel Core i5-12600KF
Moederbord: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 aRGB
GPU: MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING TRIO 12G
Waterkoeler: CoolerMaster MasterLiquid ML240 Illusion
Met 3x CF120 DeepCool aRGB fans front
Fan back: 1x CoolerMaster MasterFan MF120 Halo
RAM: 16GB > 2x Corsair DDR4 8GB 3600MHz Vengeance RGB Pro Geheugenmodule
PSU: Corsair RM750x PSU PC voeding
SSD: Samsung 980 1TB M.2 SSD
Voelde als een vrij aardige setup