Tupolev schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:51:
Ik heb hier in huis voor het grootste deel Apple apparaten (en geen Android) en vind het juist ideaal dat het ecosysteem gesloten is. Aangezien ik de enige ben die alle IT problemen mag oplossen wil ik enkel nog Apple spul in huis of bij mijn ouders. Nu heb ik gewoon geen enkel issue, alles werkt gewoon. Dit geeft oneindig veel gemak en rust.
Ik denk dat dit per huishouden zou verschillen.
Ik raadde mijn ouders iOS aan vanwege veiligheid, maar ik verzweeg wat je nu benoemt omdat ik anders straks iedere dag 50km mag reizen.
In hun geval maakt het niet uit of het Android of iOS is, de ellende is hetzelfde al denk ik dat na de 12 Mini ze vrolijk terug gaan naar Android.
Als iOS werkt dan werkt het goed, hetzelfde geldt voor MacOS.
Maar het kan ook aan de gebruiker liggen dat het gewoon niet werkt, zoals bij hun en ik heb betere dingen te doen dan "ICT'tje spelen" iedere dag.
Voor nu werkt het, maar afgelopen week moest ik weer eens paar keer langs vanwege FaceID (systemwide) issues en bellen, dat lag niet aan de iPhone zelf maar aan hun.
Reden waarom ik hun terug laat gaan naar Android is hetzelfde als dat ik ze nooit MacOS zou aanraden, out of the box krijg ik met hun exact hetzelfde ellende met Android als met iOS, maar Android geeft mij meer vrijheid om dingen zo aan te passen, dat hun geen last van hebben.
Hetzelfde met Windows.
Maar nogmaals dat ligt aan hun, out of the box is iOS ideaal maar voor mensen zoals hun (en die bestaan) is het niet perce het beste oplossing.
Ik vind beide iOS en Android fijn, maar voor nu is iOS wat ik als main gebruik qua telefoon.
Overigens ook al vind ik mijn iPhone fijn, mocht ik ooit dieper in het Apple eco systeem gaan zou ik alles toch uit schakelen, ik hou niet van dat samenwerken met elkaar, ik heb gewoon liever dat iedere apparaat in huis "ieder voor zich is"
Maar dat is mijn voorkeur, dat maakt een OS niet beter of slechter.Huigie schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:27:
Het enige wat me een beetje tegenviel waren de prijzen in de App Store. Aan de Android kant heb je voor m'n gevoel meer keuze. Of ik kan beter zoeken in de Play store... Voor de rest ben ik superblij met m'n 13 pro max.
Ik vind de play store meer overzichtelijk dan app store, vooral qua sales.
Maar als ik iets specifiek wil zoeken en weet de naam van een app, dan zijn beide prima.
wat ik wel dolgraag zie is dat Apple afstapt van hun eigen apps alleen met een OS update vernieuwen, doe het gewoon via de app store, dan kan men nieuwe functionaliteit of patches krijgen zonder dat je meteen een hele OS update moet doenAnoniem: 1785350 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:35:
Ik lees vaak dat mensen "opgelucht" zijn dat ze geen onderhoud en problemen meer hebben sinds ze zijn overgestapt op Apple. Alles werkt gewoon.
Ik zal dan wel een uitzondering zijn, maar ik ervaar precies hetzelfde met mijn (mid-end) Windows/Android devices sinds mijn overstap. Het werkt ook gewoon. Ik denk dat sommige mensen hun huidige Apple ervaring projecteren versus Android 3.0 en Windows 8?
Ik denk dat ik het wel snap.
Even vanuit gaande dat iemand niet zo'n type gebruiker is als mijn ouders, iOS werkt gewoon meteen.
Nou laat ik mijn persoonlijke voorkeuren terzijde, ik was in totaal 2 uur kwijt aan dingen aanpassen op iOS omdat het niet naar wens of verkeerd werkte, verder de dagen erna kwam ik ook achter dat bepaalde dingen mij niet bevallen en dat nog een stapel toggles uit mocht.
en als het een Android toestel was ben ik net zo veel tijd kwijt, ligt aan mij dus en niet het OS
Maar dan ben ik, meeste mensen willen gewoon dat het werkt op het moment dat je het koopt en uit de doos haalt, en bij iOS is dat precies de ervaring die je krijgt, het werkt meteen.
Echter... het is ook niet zoals sommige mensen beweren dat Android dit niet kan, ten eerst hangt dat enorm af van het merk dat je kiest.
maar wat mij ook opvalt is dat bepaalde iOS gebruikers zo'n enorme aversie hebben tegen Android, dat zelfs als iets precies hetzelfde zou werken, men het "niks" vindt omdat het Android is. Hetzelfde issue bestaat ook onder bepaalde Android users, die iOS niks vinden ongeacht de reden
Ja iOS wint ook dan, maar het verschil is in mijn ogen niet zo extreem als sommige mensen het schetsen.
Charme van iOS zit vooral erin als je meer Apple apparaten hebt.
It just works
Alleen waar ik het nooit meer eens zal zijn is dat het gesloten eco systeem beter is, het is beter als je graag in die kooi wil wonen, Apple zou de deur kunnen openen als ze het willen, je kan en je gesloten eco systeem hebben EN de optie geven voor wie dat graag wilt om de boel alsnog te openen.
Ik zie het als bootloader op Android unlocken, het kan maar het hoeft niet.
al ben ik zelf bewust in die kooi gestapt, wat iPhone goed kan was voldoende voor mij, en aangezien ik mij niet bind aan een eco systeem kan ik die kooi ieder moment uit
En voordat iemand zich aangesproken voelt (want ik trap vast wel iemand op de tenen hier)
Het is prima als iemand dat graag wil
Maar men moet het niet goed praten, dat is alles.
Android of iOS, het is maar net welke voorkeuren iemand heeft, geen van beide is beter of slechter dan de ander.
[
Voor 52% gewijzigd door
Mizgala28 op 04-08-2022 15:25
]