Ik zit met een issue waar ik niet meer uit kom, mijn net gebouwde PC geeft geen video uit de externe GPU, maar wel uit de IGPU. De GPU wordt niet gevonden in Windows, ik kan ook geen drivers installeren van Nvidia want ik krijg de melding dat ik geen compatible hardware heb. In apparaatbeheer staat ook niets.
Oorspronkelijk begon ik de build met een 12600k en een Asus Prime moederbord. Nadat alles geïnstalleerd was, ging de pc aan, maar gaf geen video. De foutmelding van het moederbord (dmv ledjes) gaf enkel aan dat er geen boot device was gedetecteerd, maar geen vga melding.
De dagen erna heb ik alles geprobeerd waarvan ik dacht dat het kapot kon zijn;
> 2x RAM vervangen, voor een andere type en andere merk, geen effect
> Andere PSU en kabels geprobeerd, geen effect
> Andere GPU (Asus 3070ti) erin gezet: geen effect
Vervolgens heb ik mijn GPU getest in de pc van een vriend, en hierbij kwam wel gewoon beeld (evenals bij zijn gpu, die ik ook in mijn build heb geprobeerd). De GPU is dus niet kapot.
Aangezien ik vrijwel niets meer kon bedenken heb ik een ander moederboard gekocht: de MSi Tomahawk. Wederom alles weer geïnstalleerd, maar geen beeld.
De dag erna heb ik de 12600k vervangen voor de 12700, met gpu. De PC boot weer zoals gewoonlijk en geeft nu eindelijk beeld, maar enkel via de igpu.
Huidige build:
Verder geprobeerd;
- BIOS geupdate
- Andere HDMI en DP kabels.
- CMOS gereset
- PCI-E verandert naar gen3
- GPU in een andere PCI slot gedaan
- GPU opnieuw geplaatst, en goed opgelet of hij goed zit
In de BIOS kan ik verder weinig vinden over een gpu.
Ik ben ten einde raad, alles wat kapot zou kunnen zijn is onderhand vervangen, en de GPU werkt.
Oorspronkelijk begon ik de build met een 12600k en een Asus Prime moederbord. Nadat alles geïnstalleerd was, ging de pc aan, maar gaf geen video. De foutmelding van het moederbord (dmv ledjes) gaf enkel aan dat er geen boot device was gedetecteerd, maar geen vga melding.
De dagen erna heb ik alles geprobeerd waarvan ik dacht dat het kapot kon zijn;
> 2x RAM vervangen, voor een andere type en andere merk, geen effect
> Andere PSU en kabels geprobeerd, geen effect
> Andere GPU (Asus 3070ti) erin gezet: geen effect
Vervolgens heb ik mijn GPU getest in de pc van een vriend, en hierbij kwam wel gewoon beeld (evenals bij zijn gpu, die ik ook in mijn build heb geprobeerd). De GPU is dus niet kapot.
Aangezien ik vrijwel niets meer kon bedenken heb ik een ander moederboard gekocht: de MSi Tomahawk. Wederom alles weer geïnstalleerd, maar geen beeld.
De dag erna heb ik de 12600k vervangen voor de 12700, met gpu. De PC boot weer zoals gewoonlijk en geeft nu eindelijk beeld, maar enkel via de igpu.
Huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 389,- | € 389,- |
1 | Moederborden | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi DDR4 | € 259,- | € 259,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact White TG Clear Tint | € 138,69 | € 138,69 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 RGB | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2 Triple & Controller Zwart, 120mm | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C18D-32GTZN | € 167,55 | € 167,55 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 199,- | € 199,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.467,94 |
Verder geprobeerd;
- BIOS geupdate
- Andere HDMI en DP kabels.
- CMOS gereset
- PCI-E verandert naar gen3
- GPU in een andere PCI slot gedaan
- GPU opnieuw geplaatst, en goed opgelet of hij goed zit
In de BIOS kan ik verder weinig vinden over een gpu.
Ik ben ten einde raad, alles wat kapot zou kunnen zijn is onderhand vervangen, en de GPU werkt.