Vraag

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik wil op mijn pannendak nieuwe zonnepanelen leggen. Het dak is 9600 mm lang en 3450 mm hoog, met in het midden een kleine dakkapel.

Als ik alles netjes uitreken, moeten er 12 panelen op het dak passen, 2 rijen van 5 panelen landscape en 2 losse panelen naast de dakkapel.

Echter, meeste zonnepanelen zijn op dit moment 1100-1150 mm breed en daarmee kom ik in de knel met de hoogte van het dak.

Ik heb al kleinere zonnepanelen gevonden van 1030-1050 mm breed, oa Jinko solar en JA Solar, maar ik vind nergens een totaaloverzixht.

Weet iemand een online database waar ik onafhankelijk van merk op basis van lengte breedte en wp zonnepanelen kan vergelijken?

Alle reacties

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11 11:04

Roi

Ik ken helaas niet zo'n site, zou inderdaad handig zijn. Bij een aantal PV panelen webshops kan je via de webshop trouwens wel filteren op afmetingen. Ben benieuwd of iemand anders dit wel weet!

Overigens zijn de meeste panelen helemaal niet 1100-1150 mm breed, dat ligt waarschijnlijk aan de wp-range waarin je zoekt. Trouwens ook nog belangrijk om even rekening te houden met de tussenklemmen, daar verlies je ook nog in totaal wat cm op.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Database is niet zo nuttig, je hebt toch amper realistische keuze met zeer slechte verkrijgbaarheid van alles.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• moos79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-05-2024
Beetje late reactie, maar er wellicht interessant voor anderen met dezelfde vraag:

https://solarmagazine.nl/productzoeker/2/zonnepanelen/

Hier kun je op allerlei kenmerken selecteren, en de filtercriterea staan in de url, dus lekker makkelijk aanpassen.