Ik ben een tijdje geleden overgestapt van Ziggo naar KPN, en met deze wijziging ben ik overgestapt van een Ubiquiti USG naar een FritzBox 7590. De Ubiquiti Unifi AP-LR en AP-AC-Pro heb ik nog niet de deur uit gedaan omdat ik alleen met de Unifi's kan verbinden via de Apple apparatuur (MacBook Pro 2014, iPad6, iPhone 12 ProMax ).
Ik ondervind de volgende problemen met de Apple producten die via WiFi verbinding willen maken met SSID2 van FritzBox 7590.
/f/image/JrTw9ePABNSTq05CwOsCvRVB.png?f=fotoalbum_large)
...
De Apple producten draaien op min of meer recente sw versies iOS15.5&15.6 en Catalina.
De FritzBox 7590 draait op de meest recente gereleasde firmware 07.29
...
Ik ondervind de volgende problemen met de Apple producten die via WiFi verbinding willen maken met SSID2 van FritzBox 7590.
- Devices kunnen niet verbinden na een poging van 10 minuten.
- Als het lukt om de device te verbinden, dan is er voor korte periode (minder dan 5 minuten) toegang tot internet maar dan valt het weg.
- Onder de SSID naam SSID2 verschijnt er ook de bericht "Weak Security" ongeacht WPA modus. Ziet Apple alleen WPA inplaats van WPA2 of WPA3???
/f/image/JrTw9ePABNSTq05CwOsCvRVB.png?f=fotoalbum_large)
...
De Apple producten draaien op min of meer recente sw versies iOS15.5&15.6 en Catalina.
De FritzBox 7590 draait op de meest recente gereleasde firmware 07.29
...
- Ik heb de aanwijzingen op avm.de: Draadloos netwerkapparaat brengt geen Wi-Fi-verbinding met de FRITZ!Box tot stand gevolgd, maar geen soelaas.
- Ik heb op de FritzBox de WiFi Security - WPA encryptie op de 3 verschillende modes gezet (1. WPA2 + WPA3, 2. WPA2 (CCMP), 3. WPA + WPA2. Maar dit lijkt niets uit te maken (Weak Security wordt steeds weergeven onder de SSID op de iOS WiFi scherm en geen verbinding). Overigens op de UniFi is WPA op WPA Personal ingesteld. FritzBox biedt geen optie voor de verouderde WPA Personal.
- Net achter gekomen dat mijn iPhone12PM wel verbinding legt met het gast netwerk, in de ip range 192.168.189.x