Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gardevil
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-03 19:58
Hoi, ik heb al langer een laser engraver (chinees ding) en deze werkt goed.

Ik loop echter al een hele tijd tegen een probleem aan waar ik niet uitkom.

Wanneer ik een complexere vorm teken, ander dan een vierkant of cirkel, dan snijd de laser deze niet als een geheel, maar steeds met kleine deeltjes.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52260640691_2f5bcfcea4_m.jpg1 by Gardevil _, on Flickr

In plaats van ergens te beginnen en de hele vorm rond te gaan, gaat de laser eerst (x- aantal keer, naargelang hoeveel graveergangen er zijn ingesteld) een deel laseren, dan een volgende deel, dan weer een volgende, tot de hele figuur gedaan is.

Omdat het soms om vrij veel lasergangen gaat komt het voor dat de tussentijd te kort is en het karton waar ik mijn ontwerpen in maak verbrand.

Daarom zou ik willen dat de laser de figuur in zijn geheel uitvoert, vooraleer een 2de, 3de, .... keer hetzelfde deel te laseren.

Ik heb geen instelling kunnen terugvinden in het programma dat ervoor zorgt dat mijn probleem wordt opgelost.

Iemand van de techneuten hier een idee.

Alvast bedankt.
Frank

Expert in non working solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb geen laser maar welk programma gebruik je?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
Lijkt erop dat je een DXF importeert. Dit zijn losse lijnen. Ik selecteer hierbij altijd de tekening en doe dan “auto join selected lines” en “close path”. Hierna wordt het gezien als een geheel en gaat hij in zijn geheel rond.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je kan ik LightBurn tekenen.
Een cirkel of een vierkant is goed te doen met het zo’n icoontje.

Ik vermoed dat je jouw complexere tekening in Lightburn zelf hebt getekend.
En dat je daardoor (zoals [~wesleytjuh ook aangeeft) je meerdere lijnen hebt staan ipv 1.

Klopt dat?

Probeer eens met een ander tekenprogramma jouw figuur opnieuw te tekenen en zorg er voor dat het einde van jouw lijnen daadwerkelijk “snappen” aan elkaar. Waardoor het 1 geheel wordt

Dat moet je opslaan als .dxf (voor de zekerheid ook altijd een “origineel” bestand opslaan) en jouw .dxf kan je weer inladen in Lightburn.

Zo doe ik het. Ikzelf teken in Solidworks, sla hem op als .sldprt (origineel) en als .dxf.
De .dxf open ik weer in Lightburn

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gardevil
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-03 19:58
Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag.

Expert in non working solutions