Welke kitspuit met een 28oz kit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4LT
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-08-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een 28oz (828ml) kit gekocht en was opzoek naar een kitspuit. Hierbij heb ik nog nooit eerder kit gebruikt dus was ik opzoek naar een kwalitatief kitpistool. Echter kon ik deze alleen in maat 300ml of 600ml vinden. Werken deze maten ook met de 28oz kit die ik heb? Het gaat hierbij om green glue caulk sealant. Alvast enorm bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.midiamsterdam.nl/green-glue-application-gun.html
Green Glue Tubes are not the same size as the ‘standard’ european tubes.
They are 828ml each, and thus require a much larger Application Gun - which is almost impossible to find in europe !

[ Voor 64% gewijzigd door Ernemmer op 03-08-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4LT
Bedankt voor de reactie had deze inderdaad gezien. Hoopte alleen dat er misschien een minder prijzige oplossing was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 15:53
Precies elk ander kitpistool zul je uit de US moeten halen. 28 oz kit kokers is namelijk een amerikaanse maat, geen europese. Mocht je er eentje willen importeren dan kan ik die van Tajima Tools aanraden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4LT
Davidshadow13 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Precies elk ander kitpistool zul je uit de US moeten halen. 28 oz kit kokers is namelijk een amerikaanse maat, geen europese. Mocht je er eentje willen importeren dan kan ik die van Tajima Tools aanraden.
Dus geen elke kitspuit die ik van een Nederlandse winkel kan kopen gaat hiermee werken( Behalve de hier boven vernoemde)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:02

Asteroid9

General Failure

Ik ben wel benieuwd wat dat voor exotische kit is waar geen nederlands alternatief in een gangbare maat voor te krijgen is?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als de exotische kit green glue is, dan kun je de spuit ook wel weglaten, dat spul is zo dun dat je de koker gewoon met een stokje van achter leeg kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4LT
Asteroid9 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:56:
Ik ben wel benieuwd wat dat voor exotische kit is waar geen nederlands alternatief in een gangbare maat voor te krijgen is?
Green glue is een merk volgens mij uit Amerika dat een compount en sealant verkoopt deze zijn 28oz.
Dit word gebruikt voor akoestische isolatie en aangezien ik aan handicap heb "Perfectionisme" had ik dit nodig. Na dagen onderzoek schijnt dit goedje samen met andere materialen goed te helpen. En de alternatieve voor deze kit werken minder goed. Zover ik het kon vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 08:51
Ik was benieuwd of dit je nog gelukt is en wat je ervaringen inmiddels zijn met Green Glue, zowel de compound als de sealant? Ik ben bezig met een project waarbij dit eventueel toegepast zou moeten worden...
Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geluid is lastig vergelijken omdat je geen 1:1 vergelijk kan maken.

Het verwerken van het spul zonder kitspuit is iig een eitje.
Pagina: 1