Toon posts:

vcd / divx / op dvd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heel leuk allemaal divx maken.. lekker klein en redelijk te volgen maar mijn dvd speler wil alleen vcd happen.. en vcd's zijn 2 cd's en dat is zwaar kut..

is er een mogelijkheid waarbij ik een vcd kan maken op 1 cd ? ( 2 cd's is kut dat omwisselen.. en bij het branden in 2e delen enz enz veel te veeel werk )

iemand een idee ?

als ik het maar op me tv ken zien

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je ze 1 cd maakt, zijn ze een stuk minder goed van kwaliteit. Ik zou er niet naar kunnen kijken.
Een goeie Divx is meestal ook wel 2 cd's (bij mij dan)
Als ik jou was, zou ik ze gewoon 2 cd's laten. Dan maar op de helft ff een cd'tje wisselen

Verwijderd

heej...

ongetwijfeld zal er een mogelijkheid zijn om films
nog kleiner te maken zodat ze op 1 cd passen.

Maar wat ik nou niet snap rond die hele divx hype....
...je maakt de beeldkwaliteit slechter.

Soms is dat geen probleem kan je de film nog best zien,
maar ik denk dat als je het op 1 cd propt, je echt geen
beeld/geluid over houd, die absoluut niet goed te noemen is.

Zeg je...dat maakt me niet uit...waarom koop je dan een mooie dvd speler die super beeld kan geven, en blijf je niet hangen op de video bandjes.

Niet persoonlijk bedoeld hoor, het is mijn mening. Ik vind Divx nou eenmaal geen prettig iets om mee te werken.

Ik koop liever de films en behoud goeie kwaliteit.

Groetjes !

(ps /kenniet slapen met de hitte...mischien ietwat sjaggie reply) :P

Verwijderd

Topicstarter
Divx is goed te zien hoor ? ik weet niet hoe anderen ze maken,.. maar ik kan ze echt goed zien..

waarom ik dat doe nou.. uhm 50 / 60 piek per dvd is nou niet dat je zegt leuk.. 30 / 40 piek gaat nog.. maar dat andere is gekken werk dan is het niet meer leuk om te kijken..

dus huur ik ze meestal..( sinds 3 dagen dat ding maar ja.. heheh )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
VCD kleiner maken kan niet..

VCD is CBR, 1150Kbit voor video, en 224Kbit voor audio (uit mn hoofd)

dit is de vcd standaard. Je bent dus aan die bitrates (=bijbehorende grootte) gebonden.

Je kan mpeg2 proberen (SVCD), dat kan wel VBR compressie aan, dus dan kan je de kwaliteit zo gaar maken als je wil.

Enne.. DivX kan je best naar VCD omzetten.. Duurt wel ff, maar kwalitatief best acceptabel

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43
Op maandag 27 augustus 2001 00:35 schreef DJSmiley het volgende:
Enne.. DivX kan je best naar VCD omzetten.. Duurt wel ff, maar kwalitatief best acceptabel
Heb je misschien een progje wat je daarvoor kunt gebruiken ??

ik heb er de search nl al eens aan gewaagd ...

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Ik zelf hecht ook nog eens veel waarde
aan de geluids kwaliteit. 5.1/dts.

Of aan de breedbeeld/wide screen versies.

Echt goeie films koop ik gewoon.

Ik zelf heb tijdje terug precies het tegenovergestelde
geprobeerd wat jij wilt.

Zo goed mogelijk omzetten van DVD naar Mini-dvd. (CDR)
(is me helaas niet helemaal gelukt)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 27 augustus 2001 00:35 schreef DJSmiley het volgende:
VCD kleiner maken kan niet..

VCD is CBR, 1150Kbit voor video, en 224Kbit voor audio (uit mn hoofd)

dit is de vcd standaard. Je bent dus aan die bitrates (=bijbehorende grootte) gebonden.

Je kan mpeg2 proberen (SVCD), dat kan wel VBR compressie aan, dus dan kan je de kwaliteit zo gaar maken als je wil.

Het VCD is helemaal waar.
Maar MPEG2 coderen is ook niet de oplossing, want dan zit je toch met een min. bitrate van 1Mbit voor het video, dus daar schiet je dan 150kbit mee op, relatief geen kont dus, en je kwaliteit wordt volledig BAGGER op zo'n bitrate.

MPEG2 is nl. gemaakt om op volledige PAL/NTSC resolutie met een VBR van max. 10Mbit te draaien, het systeem wat dus in DVD gebruikt wordt.

MPEG1 aan de andere kant werkt op 352x288 (bijna een kwart van de PAL reso.)
Met idd. een bitrate van 1150 voor de video en 224k voor de audio.
Je zit dus vast aan een vaste waarde, die ongeveer kwa opslag capaciteit overeenkomt met een audiocd.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:58
om divx om te zetten naar vcd, kun je die nieuwe nero 5.5 gebruiken, hier zit al een mpeg encoder in, en nog een optie om je eigen "dvd like" menu te maken.

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 00:19 schreef marcje het volgende:
als ik het maar op me tv ken zien
Hollywood+ of tv-out videokaartje kopen en gewoon vanaf HD afspelen dan :+
Pagina: 1