Toon posts:

In welke currency aankopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kojtl1000s
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-01 15:19
Ik ben nog relatief nieuw in deze wereld en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen via het forum. Maar als ik nu naar Binance bijvoorbeeld euro's overmaakt via SEPA, koop ik dan ook de crypto's in euro aan? Of converteer ik eerst naar bijvoorbeeld USDT of BUSD om daarna de specifieke crypto's aan te kopen?
En ook als ik nu crypto's verkoop, naar welke munt dan best verkopen?
Hoe doen jullie dit gewoonlijk? Verschillende ervaringen hieromtrent zijn zeer welkom.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Je snapt toch hopelijk dat ook "geld" en het aankopen (en later verkopen) van een cryptocoin, altijd een koersgebaseerde transactie is. Dat is ook zo in het echte leven dat je met Euro's weer dollars kan kopen waarmee je dan weer baht koopt die je weer terugverkoopt voor Euro's?

Dus wat je met je geld doet en tegen welke koers een bepaalde coin: dat mag je zelf beslissen maar het voelt een beetje alsof je niet doorhebt dat "alle geld" een fiduciaire waarde heeft en dat dat (bijna altijd) relatief is ten opzichte van elke andere "geldsoort".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 16:28
Om je vraag te beantwoorden... Normaal gesproken kies ik een muntje die een dip heeft gehad. Dan verkoop ik hem weer wanneer die is gestegen.

Omdat we in NL met euro's werken stuur ik dat in die valuta zo terug op m'n bankrekening.

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:48
Het meest makkelijke is om euro's over te maken en de orders in Euro's uit te laten voeren. Je hebt hierin twee keuzes:

1. Trading
2. Kopen van een exchange.

Bij de eerste heb je de betere rates. Bij de tweede heb je te maken met een grote spread (duur!). De tweede kun je vaak rechtstreeks van een credit card kopen.

Op Binance kun je niet rechstreeks euro's overboeken. Dit kan wel op Kraken, FTX of Bitvavo. Dat zouden betere opties zijn om mee te beginnen.

Crypto prijzen gaan in het algemeen in dollars. Er is niets mee om in euro te kopen / verkopen voor een eerste aankoop. Als je verkoopt kun je het beste verkopen naar USD omdat het dan makkelijker is om een nieuwe order in te schieten. Wil je het geld opnemen, dan is euro handiger.

Begin met een klein bedrag, in euro's en ga ermee spelen. Het is belangrijker te bepalen wanneer wil je kopen / verkopen (DCA of alles ineens), of te onderzoeken welke coins je naast BTC wil kopen.

Niet teveel info verzamelen en gewoon beginnen met een kleine hoeveelheid euro's over te boeken.

Kraken lees ik de laatste tijd veel positieve verhalen over in het slowchat forum. Binance is ook goed maar dan moet je eerst coins op kraken kopen, en die omzetten. Gezien bovenstaande vraag zal dat meer vragen oproepen dan oplossen :)

No One Can Predict the Market!

• kojtl1000s
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-01 15:19
Bedankt allemaal voor jullie positieve bijdrage. Ondanks het feit dat het niet zo lijkt, is het allemaal wel duidelijk :P

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:01
Als je vanaf de bank euro overmaakt naar Binance of een andere exchange dan komt je geld er op te staan in euro. Je kan dan via zogenoemde trading-pairs via de pair 'eur/btc' met euro bitcoin kopen. Je kan ook eerst de euro omwisselen naar dollars via eur/usdt - dat heet ook wel een 'stablecoin' - als je de charts graag in dollars wil zien of de eur/btc trading pair niet beschikbaar is op die betreffende exchange. Sommige exchanges bieden voor bepaalde altcoins enkel de dollar/altcoin of btc/altcoin pairs aan en niet die van euro. Je kan kopen wat je maar wil zolang de betreffende trading-pair beschikbaar is. Als jij bijvoorbeeld bitcoin hebt gekocht dan kun je daarmee ook andere crypto kopen en dan trade je btc/crypto-die-je-wil.

Wat het 'beste' is om in te verkopen is relatief. Zo kan een altcoin in dollar waarde heel laag staan, maar in bitcoin waarde een all-time-high hebben. Dat heeft BNB (de Binance coin) nu bijvoorbeeld. Als je BNB zou hebben dan zou je deze 'het beste' voor bitcoin kunnen verkopen in plaats van dollars, want je krijg immers meer bitcoin dan dat je er dollars voor zou krijgen.

Hoe ik het gewoonlijk doe is als volgt: bankrekening -> euro overmaken -> euro staat op exchange -> omzetten naar dollar via stablecoin (usdt) -> crypto kopen op een usdt/crypto pair -> laten staan als investering of ga er mee handelen (usdt/crypto of btc/crypto) -> met bloed, zweet en tranen wat centen bij elkaar sprokkelen -> crypto verkopen voor dollars / euro -> euro overmaken naar je bankrekening -> Dagobert duck spelen.

[Voor 33% gewijzigd door SN4K3 op 03-08-2022 22:30]

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
** Grappig bedoeld, maar voegt niets toe. **

[Voor 93% gewijzigd door Taro op 02-09-2022 16:25]

I live inside that bubble, reality of the naive.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee