Vloerverwarming aanleggen in bijkeuken

Pagina: 1
Acties:

• 7otto8
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Hallo,

De vorige bewoners van het huis waren niet zo slim om in één keer zowel de keuken als de bijkeuken aan te pakken en hierdoor is er een vraag bij mij hoe deze bijkeuken het "beste" aan te pakken (m.b.t. de vloerwarming).
De vorige bewoners hebben reeds een lus gelegd van de vloerverwarmingsverdeler (er is geen warm water in de buurt van de bijkeuken). Echter lijkt de vloer te bestaan uit bakstenen + een kleine zandcementdeklaag? (zie foto) En weet ik niet hoe hiermee om te gaan m.b.t. vloerverwarming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_-2wdF0oYgU5wmMnpeDrRWeNjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTmiVPNQ6J7jgJlLD9eJ5FMe.jpg?f=fotoalbum_large

Is iemand bekend met dit type constructie voor vloeren (zou ik deze vloer eruit kunnen halen en een nieuwe vloer los van de muur aanleggen?), ik weet vrij zeker dat er geen isolatie onder zit en zou graag willen dat deze uiteindelijk aansluit (dezelfde eindhoogte) op de naastliggende keuken.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

talin

ES-MA

7otto8 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:47:
Hallo,

De vorige bewoners van het huis waren niet zo slim om in één keer zowel de keuken als de bijkeuken aan te pakken en hierdoor is er een vraag bij mij hoe deze bijkeuken het "beste" aan te pakken (m.b.t. de vloerwarming).
ik heb maar 1 vraag: waarom zou je vloerverwarming willen hebben in de bijkeuken

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:43
7otto8 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:47:
Hallo,

De vorige bewoners hebben reeds een lus gelegd van de vloerverwarmingsverdeler (er is geen warm water in de buurt van de bijkeuken). Echter lijkt de vloer te bestaan uit bakstenen + een kleine zandcementdeklaag? (zie foto) En weet ik niet hoe hiermee om te gaan m.b.t. vloerverwarming.
[Afbeelding]

Is iemand bekend met dit type constructie voor vloeren (zou ik deze vloer eruit kunnen halen en een nieuwe vloer los van de muur aanleggen?), ik weet vrij zeker dat er geen isolatie onder zit en zou graag willen dat deze uiteindelijk aansluit (dezelfde eindhoogte) op de naastliggende keuken.
Zit die baksteen overal, of alleen langs die wand, lijkt wel van een voormalige gevel

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12 08:51
Hoe groot is je bijkeuken en is de lus rechtstreeks aangesloten op een aparte groep op je verdeler?

Zit er iets van isolatie onder die vloer en hoeveel ruimte heb je tot de dorpel?

• 7otto8
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Bedankt voor alle reacties tot dusver,

- Waarom vloerverwarming in de bijkeuken;
Om het een verwarmde ruimte te maken waardoor voorlopig apparatuur niet in de kou staat (mocht er ooit een strenge winter komen) en dit mogelijkheden geeft het ooit nog bij de keuken te betrekken (en er jammer genoeg geen CV-leiding in de buurt loopt).

- Zit die baksteen overal, of alleen langs die wand, lijkt wel van een voormalige gevel;
Dit is jammer genoeg alleen op die plek zichtbaar, zoals (slecht) zichtbaar zit er een kleine laag overheen over het gehele oppervlak die vervolgens geverfd is (behalve op deze plek).

- Hoe groot is je bijkeuken en is de lus rechtstreeks aangesloten op een aparte groep op je verdeler?
De bijkeuken is 3,20 x 4,60 en is inderdaad een aparte groep op de verdeler

- Zit er iets van isolatie onder die vloer en hoeveel ruimte heb je tot de dorpel?
Ik heb een vermoeden dat er geen isolatie onder de vloer zit (het is een huis uit 1960 en de "bijkeuken" was destijds een losstaande schuur)
Ruimte tot de dorpel is beperkt, hoogte verschil is slechts 3cm

• kroam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-12 13:15
Ik zou zeggen bestaande vloer eruit, beton erin, isoleren en dan in de nieuwe afwerkvloer de vloerverwarming maken.
Pagina: 1