Video speelt interlaced (?) ook in Youtube

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:20
Mijn vraag
Ik heb een Zotac Nano PC met een i5-7200u en HD620 integrated videokaart. Het heeft displayport 1.4 en is aangesloten op een Samsung widescreen monitor met 5120x1440 resolutie. Ik gebruik het apparaat als mijn werk PC en daar voldoet het prima voor. Windows 10 is volledig geupdate en ook de drivers van Intel zijn (van de week nog) geupdate. Maar er is een vreemd probleem. Als ik video afspeel, in Youtube maar ook losse videobestanden, dan is het beeld slecht en niet te volgen. Zie de foto. Het vreemde is dat als ik HDR aanzet in Windows, dan is het probleem weg. Als ik een printscreen maak, dan is op de jpg het probleem ook niet zichtbaar, vandaar dat ik er een foto van moest maken. Omdat ik niet de hele dag naar de monitor in HDR wil kijken hoop ik dat iemand kan helpen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- verschillende oudere Intel videodrivers geprobeerd
- andere kabel
- de firmware van de monitor geupdate
- Windows opnieuw geinstalleerd met een factory reset

Ik kan zelf niets meer bedenken. Als je googled op video scrambled etc dan krijg je alleen maar dingen die niet lijken op mijn probleem. Iemand dit al eens tegengekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BArs8SDHoIkZXaekXMUSK679pis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ybnk0DMSJImZPzWZojELl2H.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Misschien eens met de helpdesk van Samsung bellen:
https://www.samsung.com/nl/support/contact/

[ Voor 34% gewijzigd door eheijnen op 03-08-2022 13:06 ]

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Als je een screenshot maakt en het beeld is wel goed, dan kan je met grote zekerheid stellen dat het misgaat vanaf het moment dat het signaal de computer verlaat... je moet het probleem/oplossing gaan zoeken in de poort op het apparaat, de kabel en/of de monitor...

Dus begin eens met testen aangesloten op een andere monitor of tv, want een andere kabel heb je al geprobeerd, een andere monitor nog niet... probleem weg? Monitor niet goed? Probleem nog steeds aanwezig? Poort van de Zotac niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 03-08-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het lijkt duidelijk een probleem met de video decoder die ergens fout gaat want de youtube interface op de foto wordt wel correct weergegeven.
Is het probleem er ook als je andere scherm resoluties gebruikt?
Test eens met hardware video decoder uitzetten?
TheWindowsClub: How to enable or disable Hardware Acceleration in Windows 11/10

[ Voor 26% gewijzigd door The_Doman op 03-08-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:39
Het is een gokje waard:
Veg deze regkey toe:

Windows Registry Editor Version 5.00
;Enable 5K mode for Intel UWD/DCH drivers - dancharblog
;
; -----Instructions: -----
;- copy this text into notepad
;- save as enable5k.reg
;- double-click the file and follow the prompts to import changes
;- reboot
;- if the changes don't do anything, in the line below that starts with "[HKEY_" change "\0001]" to "\0000]" or "\0002]" and retry the above steps
; ------------------------
;
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0001]
"Enable5kModeSupport"=dword:00000001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:20
Ik was op zoek naar de hardware versnelling. Die optie zat er niet in, waarschijnlijk omdat ik alleen de Windows drivers geïnstalleerd had. Vandaar Intel eigen drivers gedownload en geïnstalleerd. Na het opstarten helemaal geen beeld meer. Ook niet op andere monitor. Dus..... Ik ben er even klaar mee en heb een fullsize pc neergezet. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Pagina: 1