Hallo allemaal,
Ik lees hier al een flinke tijd mee en heb ook al een paar races meegedaan in de GoT iRacing league. Ik ga binnen enkele maanden een simrig bouwen met een 34" ultrawide monitor (helaas geen ruimte voor triples), daarbij moet ook een goede desktop komen. Dit wordt mijn eerste zelfgebouwde PC.
Momenteel gebruik ik nog mijn laptop, FHD TV en een wheelstand...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90% van de tijd zal ik iRacing doen, dat wil ik graag op de hoogste graphics spelen (gelukkig is dat nog steeds niet erg hoog vergeleken met andere games
) >80fps zou fijn zijn.
De overige 10% gaat op aan andere sims die ik eventueel op lagere settings wil spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500-€2000 inclusief de 34" ultrawide monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Fanatec stuur en DC Simracing pedalen (beide USB 2.0).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf het volgende samengesteld. Lijkt aardig op de afgelopen 1440p BBG, met een kleine besparing op de GPU en SSD. Ik verwacht dat een 3060 Ti in mijn geval voldoende is, kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
iRacing heeft meestal een voorkeur voor NVidia GPU's. iRacing is meestal CPU-limited en gebruikt slechts 2-cores. De 5600x schijnt het erg goed te doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigszins stil systeem is prettig.
Ga je overklokken?
Valt daar nog veel winst te halen? Geen ervaring mee, dus denk voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn wenslijst vinden en of jullie hier nog potentiele problemen in zien. Ook advies over waar ik kan besparen, of waar ik juist veel kan winnen door maar een klein bedrag meer uit te geven is welkom. Met andere woorden: ik ben op zoek naar de beste prijs/kwaliteit in mijn budget.
Ik lees hier al een flinke tijd mee en heb ook al een paar races meegedaan in de GoT iRacing league. Ik ga binnen enkele maanden een simrig bouwen met een 34" ultrawide monitor (helaas geen ruimte voor triples), daarbij moet ook een goede desktop komen. Dit wordt mijn eerste zelfgebouwde PC.
Momenteel gebruik ik nog mijn laptop, FHD TV en een wheelstand...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90% van de tijd zal ik iRacing doen, dat wil ik graag op de hoogste graphics spelen (gelukkig is dat nog steeds niet erg hoog vergeleken met andere games
De overige 10% gaat op aan andere sims die ik eventueel op lagere settings wil spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500-€2000 inclusief de 34" ultrawide monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Fanatec stuur en DC Simracing pedalen (beide USB 2.0).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf het volgende samengesteld. Lijkt aardig op de afgelopen 1440p BBG, met een kleine besparing op de GPU en SSD. Ik verwacht dat een 3060 Ti in mijn geval voldoende is, kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 3060 Ti ELITE 8G (rev. 2.0) | € 616,- | € 616,- |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 123,55 | € 123,55 |
1 | Monitoren | Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C34G55 Zwart | € 403,- | € 403,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2021) Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,87 | € 94,87 |
Totaal | € 1.808,03 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
iRacing heeft meestal een voorkeur voor NVidia GPU's. iRacing is meestal CPU-limited en gebruikt slechts 2-cores. De 5600x schijnt het erg goed te doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigszins stil systeem is prettig.
Ga je overklokken?
Valt daar nog veel winst te halen? Geen ervaring mee, dus denk voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn wenslijst vinden en of jullie hier nog potentiele problemen in zien. Ook advies over waar ik kan besparen, of waar ik juist veel kan winnen door maar een klein bedrag meer uit te geven is welkom. Met andere woorden: ik ben op zoek naar de beste prijs/kwaliteit in mijn budget.