Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn huidige pc die uit 2015 stamt. Hij heeft al moeite met games van 1 a 2 jaar oud, waardoor ik veel nieuwe games (helaas) aan me voorbij laat gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De build is voornamelijk bedoeld voor gamen op ultra settings en hoge fps. Met oog op de toekomst wil ik een PC die nieuwe games met gemak aan kan en 5+ jaar mee gaat. Daarnaast ga ik de PC gebruiken voor foto- en videobewerking. In de toekomst wil misschien naar 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000, iets erboven is niet erg, maar uiteraard wil ik zo veel mogelijk bang for my buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee 1440P monitoren op 144Hz, muis, toetsenbord en speakers. Daarnaast een Seagate Barracuda harde schijf van 1TB voor (oude) foto's, films en bestanden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik al zei, een toekomstbestendige PC vind ik belangrijk. DDR5 en PCIe 5.0 horen in dat plaatje. Verder heb ik geen eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor andere merken, maar ben altijd tevreden geweest over Intel en MSI (met name videokaarten). Dus suggesties zijn meer dan welkom!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ingebouwde bluetooth ontvanger is een wens, maar geen harde eis.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Geld speelt uiteraard een rol, met een bedrag van ongeveer €2000 denk ik wel ver te komen. Echter is een beetje geld besparen altijd een pluspunt, dus wat niet nodig is en goedkoper kan, mag geschrapt/vervangen worden.
Daarnaast vraag ik me af of waterkoeling nodig is. De MasterLiquid ziet er interessant uit, maar is een CPU koeler van ongeveer dezelfde prijs ook voldoende?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De build is voornamelijk bedoeld voor gamen op ultra settings en hoge fps. Met oog op de toekomst wil ik een PC die nieuwe games met gemak aan kan en 5+ jaar mee gaat. Daarnaast ga ik de PC gebruiken voor foto- en videobewerking. In de toekomst wil misschien naar 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000, iets erboven is niet erg, maar uiteraard wil ik zo veel mogelijk bang for my buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee 1440P monitoren op 144Hz, muis, toetsenbord en speakers. Daarnaast een Seagate Barracuda harde schijf van 1TB voor (oude) foto's, films en bestanden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik al zei, een toekomstbestendige PC vind ik belangrijk. DDR5 en PCIe 5.0 horen in dat plaatje. Verder heb ik geen eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor andere merken, maar ben altijd tevreden geweest over Intel en MSI (met name videokaarten). Dus suggesties zijn meer dan welkom!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ingebouwde bluetooth ontvanger is een wens, maar geen harde eis.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Geld speelt uiteraard een rol, met een bedrag van ongeveer €2000 denk ik wel ver te komen. Echter is een beetje geld besparen altijd een pluspunt, dus wat niet nodig is en goedkoper kan, mag geschrapt/vervangen worden.
Daarnaast vraag ik me af of waterkoeling nodig is. De MasterLiquid ziet er interessant uit, maar is een CPU koeler van ongeveer dezelfde prijs ook voldoende?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 305,90 | € 305,90 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR | € 879,- | € 879,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BBK2-16 | € 122,90 | € 122,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 246,26 | € 246,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.112,76 | ||