Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Mijn Pixel 4XL kwam tijdens een wandeling plots in EDL mode. Zwart scherm, gaat niet meer aan. Aan de PC herkent hij een Qualcomm USB apparaat (QHUSB_BULK). De instructies om dit apparaat in recovery mode te krijgen, power button + volume down voor 30 seconden werken niet.

Telefoon is 2.5 jaar geleden gekocht. Google support is vrij waardeloos. Er is een warranty extension program waar mijn telefoon binnen zou vallen, als ik in de US of Singapore zou wonen :P. Het lijkt erop dat ik hier dus pech heb.

Kan ik deze Pixel nog aan de praat krijgen? Telefoon voelt bricked. Factory reset is voor mij okay, data is backed up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Is je telefoon te heet geworden?

EDL mode is bij de Pixel 3 bekend met een mogelijke oplossing:
https://www.getdroidtips....tically-booting-edl-mode/

Werkt dat niet? Kun je overweg met ADB? Dan kun je eens kijken of je wat commando's erop los kunt laten. EDL is een noodoplossing om firmware te flashen. Mogelijk kun je daarmee verder komen.

En anders, hardware defect. Pure pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Hitte zou kunnen, niet zeker though. Zal eens kijken naar ADB, heb zelf een MacBook dus eens kijken wat er dan nog kan. Of even n vriend met Windows pc. Thanks voor je reply! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Coeluh schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:31:
Hitte zou kunnen, niet zeker though. Zal eens kijken naar ADB, heb zelf een MacBook dus eens kijken wat er dan nog kan. Of even n vriend met Windows pc. Thanks voor je reply! :)
ADB kan gewoon ook op een mac: https://www.xda-developer...-adb-windows-macos-linux/
XDA is ook de website met de meeste kans rondom custom rom installatie, bootloaders aanpassen, dus waarschijnlijk ook om jou Pixel aan de praat te krijgen.