Macbook Pro videokaart Intel Graphics voor school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sue70
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-10-2022
Hoi,

Onze zoon gaat starten met de mbo-opleiding mediavormgeving/grafische vormgeving. De aan te kopen laptop moet voldoen aan de spcificaties van Adobe creative, bij voorkeur after effects:

https://helpx.adobe.com/n.../system-requirements.html

We hebben een macbook pro op het oog (gebruikt), die voldoet aan alle systeemvereisten, maar ik weet niet of de videokaart voldoende zal zijn. Ik heb hiervan zelf te weinig kennis.
betreft een videokaart: intel graphics.verder is er een i9 processor en 32gb ram.

Zal deze laptop met deze videokaart volstaan voor het grafische werk?

dankjewel voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

Het beste is het type macbook pro hier te zetten. Gezien je een i9 cpu vermeld, gaat het wellicht om een 16inch macbook pro? Volgens mij hebben die standaard een losse videokaart naast de intel videokaart (die onderdeel is van de processor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
Een i9 is volgens Wiki alleen geleverd in 15" in de jaren 2018 en 2019 en in 16" in 2019. Al deze systemen hebben een losse videokaart die voldoet aan de gestelde eisen.

Een AMD Radeon Pro 555X/560X /Vega 16 of Vega 20 in de 15" (allemaal 4 GB)
2018: https://support.apple.com/kb/SP776?locale=nl_NL
2019: https://support.apple.com/kb/SP794?locale=nl_NL
Een AMD Radeon 5300/5500 in de 16" https://support.apple.com/kb/SP809?locale=nl_NL

Wikipedia: MacBook Pro (Intel-based)

De vraag is denk ik ook wat de prijs van die Pro is en welke versie van de Adobe-software er gedraaid wordt. De nieuwe MacBooks zijn gebaseerd op ARM-cpu's en kunnen (bij de juiste ondersteuning) flink sneller zijn. En zullen een stuk zuiniger en stiller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Die macbook zal ook tweedehands niet te weinig kosten, als je dan toch veel geld uitgeeft koop er vooral niet 1 met een Intel cpu, maar koop er 1 met een M1 of 2 cpu erin. Liefst een nieuwe want evt. reparatie kosten zijn schreeuwend duur.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sue70
het is een Macbook Pro uit 2019, 15-inch, Core i9 2.4 GHz, 512 GB SSD, 32 GB RAM |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sue70
ik denk dat met de nieuwste versie van adobe gewerkt gaat worden, maar dat weet ik niet zwker.
deze gebruikte macbook kostte rond de 1600,00 maar is nu al weg. ik ga verder op zoek.

alle tips zijn welkom, budget rond 1700,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Die i9 is stiekem niet zo nuttig in een MacBook Pro: de processor kan zijn hitte niet kwijt door het (veel te) dunne ontwerp van de laptop en gaat daarom trager werken om het hoofd koel te houden (we noemen dat thermal throttling).

Bij een MacBook Pro uit 2018/2019 is dat zo erg, dat je bijna beter een i7 kunt kopen dan een model met een i9, want de tijd dat die i9 op topsnelheid kan werken, is beperkt tot enkele minuten.

Mijn advies: kies voor een model met een i7 als je perse een 16" wil, of neem genoegen met een 14" en koop een tweedehands MacBook Pro met M1Pro-processor. Die zijn aanzienlijk sneller dan alle MacBook Pro's waar een Intel-chip in zit.

Momenteel staat er één voor een aardig bedrag op V&A, namelijk deze:

V&A aangeboden: Apple Macbook Pro 2021 14" M1 Pro 8 Core, 14-core GPU, 16GB r...

Die heeft 16GB in plaats van de gewenste 32. Ik denk persoonlijk dat die M1Pro zoveel goed maakt t.o.v. die oververhitte i9 dat je die 16GB niet eens mist.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
De 2018/2019 macbook pro in combinatie met de I9 zal ik inderdaad ook niet snel aanraden. Die kan namelijk echt flink heet worden en dat is denk ik niet echt ideaal wanneer je constant met je polsen en vingers op de laptop werkt. Ik weet niet precies wat dit type macbook gebruikt kost, maar je kunt wellicht ook eens kijken naar de 14'' inch macbook pro 2022 gebruikt? Of een I7 macbook pro 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn zat laptops met dedicated GPU zoals een 3050 die echt geen €1700 hoeven te kosten. Juist met contentcreation zou ik me meer zorgen maken over de kwaliteit en kleurbereik van het scherm en een rappe(re) SSD voor caching en rendering.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sue70
Dankjewel voor het meedenken, maar nu wordt het voor mij wel heel ingewikkeld. Misschien beter dat ik opnieuw bekijk wat er voor laptop nodig is en me niet richt op Macbook pro, maar op de systeemvereisten voor Adibe Creative, after effects.

Mochten jullie nog willen meedenken, wordt dit zeer gewaardeerd, of moet ik een nieuw topic openen?

De aanbevolen specs:

Processor: Intel or AMD Quad-Core Processor
(8-Core or above for Multi-Frame Rendering recommended)
Operating system : Microsoft Windows 10 (64 bit) versions 1909 and later
RAM: 32 GB recommended
GPU: 4GB or more of GPU VRAM recommended

Nu dus op zoek naar een betaalbare laptop (geen Macbook) die voldoet aan deze vereisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
Is het voor de opleiding noodzakelijk om een macbook te hebben? Ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat ze dit bij opleidingen afraden, omdat ze niet altijd goed werken met bepaalde software programma's.

Je zou eventueel ook eens kunnen kijken naar een Dell XPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sue70
Voorkeur van de leraar was Macbook pro, maar andere laptop is ook goed voo mbo nediavormgeving/grafische vo

Laptop moet voldoen aan de vereisten van Adobe creative, after effects:

Windows
Recommended specifications
Processor: Intel or AMD Quad-Core Processor
(8-Core or above for Multi-Frame Rendering recommended)
Operating system
Microsoft Windows 10 (64 bit)
RAM: 32 GB recommended
GPU:4GB or more of GPU VRAM recommended

Budget: max 1700, maar alles daaronder zeer welkom.
Lenovo IdeaPad 5 Pro - 82L500WDMH heb ik nu gevonden, voldoet denk asn de vereisten, maar advies hierover van jullie is gewenst. ook elk ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sue70 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:39:
...
Lenovo IdeaPad 5 Pro - 82L500WDMH heb ik nu gevonden, voldoet denk asn de vereisten, maar advies hierover van jullie is gewenst. ook elk ander merk.
300 laptops die voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sue70
Dankjewel, hier kunnen we er vast wel 1 tussen vinden.
Pagina: 1