Verdelen Bandbreete

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
hoe kun je met de bandbreedte verdelen tussen Server en Client met Windows 2000 Ad Server??? is daar een progje voor???
edit:
:)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op zondag 26 augustus 2001 23:54 schreef Future_Man het volgende:
hoe kun je met de bandbreete verdelen tussen Server en Client met Windows 2000 Ad Server??? is daar een progje voor???
[student mode]
bandbreete moet bandbreedte zijn
[/student mode]
verder weet ik het antwoord niet...sorry
[update mode]
goedzo!! :P
[/update mode]

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 23:54 schreef Future_Man het volgende:
hoe kun je met de bandbreedte verdelen tussen Server en Client met Windows 2000 Ad Server??? is daar een progje voor???
edit:
:)
Wat wil je nou precies delen ?? Tussen Client (workstation :? ) en Advanced ( |:( heb je vast wel nodig) wil je verdelen maar in wat voor situatie ??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Zal wel met internet te maken hebben. Kijk ff op www.download.com voor proggies die dat doen :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Wil ik eigenlijk ook wel weten, als mijn broer met 16kb/s gaat uppen dan heb ik geen internet meer, ik wou eigenlijk beide connecties cappen op 12kb/s

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
<schop-omhoog>
ik ben hierin dus ook geinteresseerd, laat me even mijn huidige situatie schetsen:
- @home kabelmodem
- 2 client-pc's
- 1 linux-router

vraag:
met welke routers en/of software is het mogelijk om per ip in te stellen hoeveel bandbreedte deze maximaal up/down mag gebruiken. zodat 1 client bijvoorbeeld niet in een keer alle upstream in z'n eentje opslokt..

moet ik denken aan bepaalde linuxkernels die dit ondersteunen, scripts of zijn er dedicated routers te koop die dit kunstje beheersen?

Verwijderd

Volgens mij is dit mogelijk met Microsoft ISA server. Dat is de opvolger van de Proxy server.
Het is eigenlijk ook een proxy server maar dan uitgebreider.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
volgens mij bedoel je dat allebei de computers precies 50% krijgen.
indien je dit bedoelt, weet ik alleen dat het erg moeilijk is, een vriend heeft het een tijd geprobeerd, maar kwam tot de conclusie dat als er een computer bij komt de meeste simpele programma's er moeite mee hebben.

weet niet of de ISA server dat kan, zo het maar proberen. weet je het zeker

Verwijderd

In een programma zoals E-donkey (peer to peer soft) kun je de upload zo regelen. Zo complex zal het dan toch niet zijn? Hou er wel rekening mee dat het beperken van je upload je download ook beïnvloed.

Ff gezocht en het volgende gevonden

With SHUNRA\Nimbus you can easily see, on your desktop, how IP based technologies function under different bandwidth conditions. A task bar utility, SHUNRA\Nimbus can be activated with two mouse clicks, allowing you to throttle the bandwidth and see how things work for dial-up and DSL users.
IMPORTANT - Most performance problems are a result of a combination of factors including Bandwidth, Latency and Packet Loss. In order to test how these factors affect your application you will need to use one of Shunra's commercial products.

System Requirements

Windows NT, 2000 or XP
Pentium II 400Mhz and up
64MB RAM and up.
5MB free disk space.

http://www.shunra.com/Nimbus.exe

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 13:08 ]

Verwijderd

Dat heet volgens mij QoS (Quality of Service) en je router moet dat ondersteunen. Die verdeelt de bandbreedte netjes in zoals jij het instelt en heeft ook nog een hele hoop leuke dingen als het meten van fouten (collisions ed) enzo.

Volgens mij zit er bij W2k-server wel iets van bij (moet je even kijken bij de eigenschappen van je TCP/IP of RRAS oid ergens), of anders zit het wel in ISA-server.

De gewone huis/tuin- en keuken-router heeft het iig niet.

Hier is wat meer over te vinden:
http://www.whatis.com

http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213826,00.html

• Predator
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.