EasyMesh Zyxel T-54 met Xiaomi AX3000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeSnitchess
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-04 12:54
Hallo,

Ik heb een 2-pack Xiaomi AX3000 (Mesh system) gekocht, dit om de wifi bereik / snelheid te verbeteren.
1 tower wil ik in de woonkamer plaatsen (verbonden via wall outlet), zodat de TV, PS5 en dergelijke via Wifi kunnen worden verbonden via een snelle 5Ghz verbinding.

De andere tower wil ik op zolder plaatsen. Ook deze tower kan ik aansluiten op een wall outlet.
Wat ik wil creëren is dus dat beiden towers een 5Ghz verbinding uitzenden in het verlengde van de Zyxel T54 Router. En overschakelen indien nodig als je of beneden bent met de laptop / smartphone, of op zolder werkt.

Iemand enig idee hoe ik dit met de Zyxel voor elkaar krijg? Ik krijg dit namelijk nergens gevonden.
EasyMesh staat wel aan. Echter krijg ik ze op een of andere reden ook niet in de Zyxel MPro Mesh app verbonden met de router.

Met vriendelijke groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeSnitchess
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-04 12:54
Na het resetten van beiden towers, kwam ik er achter dat ze in de Router modus verkeerden, dit was om te zetten naar Access point modus, via LAN. Ook was er via het admin paneel via de browser meer in te stellen dan via de app. Hier kwam ik voorheen niet bij om een of andere reden.

Dit was dus exact wat ik wilde, alleen mis ik nu de functie dat de smartphone of laptop sneller schakelt bij minder goed bereik op een van de verdiepingen tussen de twee Xiaomi towers.

Ik neem dit echter voor lief en heb het Wifi netwerk van de Zyxel ook uitgeschakeld.
Werkt als een tierelier en overal in huis nu 800+ Mbps.

Topic kan dicht