Welke netwerktester

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 16:46
Mijn vraag

Ik heb een half jaar geleden wat IP camera`s opgehangen, tot nu toe werkten ze allemaal prima. Een van de camera`s heeft sinds kort geen zin meer om verbinding te maken met de switch. Op de switch gaat wel het groene lampje van de POE brandden maar niet de oranje voor de netwerk verbinding. Als ik de camera even aansluit met een korte patch kabel op de switch werkt alles prima. Mijn vermoedden is dus een defecte netwerkkabel.

Omdat de kabel erg lang is (120m) en op een moeilijk bereikbare plaats ligt is even een nieuwe kabel trekken niet echt een optie.

Ik zat te denken om dus de kabel door te meten. Tot nu toe heb ik alleen ervaring met €10 testertjes die alleen maar vertellen of de volgorde klopt en of er een stroompje doorheen loopt. Maar mijn ervaring is dat ook die op die afstand het uberhaubt niet doen.

Om er achter te komen wat er nu aan de hand is met de kabel ben ik dus opzoek naar een wat serieuzere oplossing. Een beetje googlen leverde mij testers van bedragen tussen de 80 en 300 euro op. Ga ik daarmee het probleem vinden? Bij de meesten is een functie om de een breuk te vinden wel aanwezig als ik naar de specs kijk, maar of dat ook afdoende is? zit er bijvoorbeeld verschil hoe precies ze zijn? enkele meters of misschien cm`s?

Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 22:50

Zenix

BOE!

Probeer switch port eens te forceren op 100Mbit, misschien werkt het dan. Meestal kan je niet verder dan 100m met UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
Zenix schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:58:
Probeer switch port eens te forceren op 100M, misschien werkt het dan. Meestal kan je niet verder dan 100m met UTP.
Dan zou ik de camera zelf op moeten forceren (als die uberhaubt al gig kan) want het is geen managed switch. Ga het is proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Een paar bedenkingen:

- 120m? En daar wil je PoE over? Kan werken, maar PoE en PoE+ hebben een max van 100m gedefinieerd in de standaard. Kan werken > 100m maar dan moet je goede kabel gebruiken, wat geluk hebben en aan de bron een deftige PoE voeding hebben want hoe langer de kabel hoe minder volt er over blijft aan de andere kant.
- Een standaard testertje doet alles wat je wilt, en als die niet werkt over zo'n lange afstand, dan zal je PoE device er zeker niet over werken..
- Welk type UTP ligt er nu? Hoe is die afgemonteerd? Monteer er even nieuwe RJ45 fiches op en test opnieuw, vaak ligt het niet aan de kabel zelf maar aan de RJ45 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:49
POE gaat maar tot 100 meter, en vertel eens wat van netwerkkabel je gebruikt, is dat CCA troep of wel 100% koper en is het cat5e of toch cat6 ?

De kabel is niet "defect" je hebt naar alle waarschijnlijkheid gewoon geluk gehad dat het in verleden werkte en op het kantelpunt zat en nu niet meer vanwege veroudering.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Zelf netwerkkabels geknepen? Naar mijn ervaring gaat het op een bepaald moment bij de connectors mis.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 10:27
Tha Render_2 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:07:
Een paar bedenkingen:

- 120m? En daar wil je PoE over? Kan werken, maar PoE en PoE+ hebben een max van 100m gedefinieerd in de standaard. Kan werken > 100m maar dan moet je goede kabel gebruiken, wat geluk hebben en aan de bron een deftige PoE voeding hebben want hoe langer de kabel hoe minder volt er over blijft aan de andere kant.
- Een standaard testertje doet alles wat je wilt, en als die niet werkt over zo'n lange afstand, dan zal je PoE device er zeker niet over werken..
- Welk type UTP ligt er nu? Hoe is die afgemonteerd? Monteer er even nieuwe RJ45 fiches op en test opnieuw, vaak ligt het niet aan de kabel zelf maar aan de RJ45 aansluitingen.
120 mtr gaat ook wel werken. Genoeg kabels in het verleden gemaakt die tot 140 meter werkte,terwijl de tester een foutmelding op de afstand gaf. Ik denk als het buiten camera's zijn dat het eerder een geval corrosie op de stekker is ,water in de kabel of aangevreten door een muis/rat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sebazzz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:15:
Zelf netwerkkabels geknepen? Naar mijn ervaring gaat het op een bepaald moment bij de connectors mis.
Geen idee als TS het onderstaande heeft. Je zal helaas wel moeten. Hoe krijg je door die afdichting een hele connector? Past net de kabel door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQCXQeR6QH4OUie0ohuKr6nvPh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cPX1mZEp5TnBb4Wv8mPqlSra.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 03-08-2022 08:15 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Het is ook geen beschuldiging ;) maar wel de plek waar je moet gaan zoeken

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sebazzz schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:23:
Het is ook geen beschuldiging ;) maar wel de plek waar je moet gaan zoeken
Zeker. Verder inderdaad de genoemde dingen.

Zoals
PoE switch op 100 zetten ipv auto.

@BoerFrits pockethernet iets voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:01
om poe problemen qua lengte en kabelbreuk uit te sluiten is het wellicht handig om een laptopje ofzo aan de kabel aan te sluiten of die wel internettoegang krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Puur op basis van spec: kan dus niet.

Wil je het toch proberen? Dan moet je zeker met PoE zorgen dat je aan de ruime kant van spec zit op alle andere vlakken:
- uiteraard zuiver koper, dus geen CCA/CCS
- zorg voor dikke aders - 22AWG in plaats van 24AWG (en al helemaal geen 26AWG, wat alleen voor patchcables toegestaan is, niet horizontal cables als dit)

Daarmee zul je in ieder geval het vermogen goed af kunnen leveren, en heb je beste kans op signaal. Als je kabel niet voldoet en ook niet vervangen kan worden, heb je een uitdaging als het niet goed gaat. Al helemaal als je ook de unmanaged switch als gegeven ziet. Is het mogelijk even een managed switch ertussen te hangen om met 100Mbps of zelfs 10Mbps (wat werkt met hogere signalling voltages, 2.5V ipv 1V en dus meer marge) te proberen.

Bottom line echter: als je zeker wilt weten dat het in zakelijke omgeving betrouwbaar werkt, hou je aan de specs, dus geen cable runs (horizontal+patch) tussen actieve componenten van meer dan 100m, en zorg bij PoE voor in alle opzichten TIA/EIA-586C.2 compliant kabel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
noudi93 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:15:
om poe problemen qua lengte en kabelbreuk uit te sluiten is het wellicht handig om een laptopje ofzo aan de kabel aan te sluiten of die wel internettoegang krijgt?
Goh is ook geen volledige test, je laptop kan perfect werken maar in de achtergrond is die misschien op 100mbit genegotieerd omdat niet alle 8 adertjes werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
Dat ding dat al jaren niet meer leverbaar is? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Tha Render_2 op 03-08-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Tha Render_2 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

Dat ding dat al jaren niet meer leverbaar is? O-)
Afgelopen kerst was er nog voorraad.

Leen hem zo af en toe uit, menig tweaker al gebruik van gemaakt :)

[ Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 03-08-2022 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:38
RobbyTown schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:39:
[...]

Afgelopen kerst was er nog voorraad.
Is wel goed om bij aankoopadvies van een Pockethernet te melden dat het een end-of-life product lijkt te zijn.

Ik heb ‘m zelf ook, leuk ding om wat serieuzer kabels mee te testen, maar ik heb niet de verwachting dat er nog firmware of app updates gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
Dank voor de vele reacties,

Als andwoordt op de vragen/opmerkingen.

De gebruikte kabel is deze: https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.html

100 procent koper dus, als Sander Vunderink niet liegt ;)

De switch en camera zijn inderdaad niet rechtstreeks verbonden maar aan beide kanten met een soort keystone -> patchkabel en dan de switch/camera. Ik denk dat het goed is om te beginnen deze aan beide kanten rechtstreeks aan te sluiten.

Aan de camera kant is alles netjes afgemonteerd in een montagebox en van corrossie of vocht of anders iets is nog geen enkele sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:33
Er zijn ook switchen die POE tot 250m kunnen aansturen. Maar als het gewerkt heeft zou ik de connectoren of de patchkabels eens nakijken en mss vervangen.en tegenwoordig zijn er ook veel gewone POE switchen en apparaten die ook met een afstand tot 150m werken.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb deze: https://www.allekabels.nl.../netwerkkabel-tester.html

Het is geen Fluke maar hij deed het op MCH2022 goed genoeg om een kabelbreuk te kunnen lokaliseren zodat we 5m van de kabel af konden knippen in plaats van de volledige kabel van 40 meter weg te hoeven gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BoerFrits schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:26:
Dank voor de vele reacties,

Als andwoordt op de vragen/opmerkingen.

De gebruikte kabel is deze: https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.html

100 procent koper dus, als Sander Vunderink niet liegt ;)
Dat is prima kabel. Niet alleen zuiver koper, maar ook 23AWG, wat iets dikker is dan minimaal toegestane 24AWG. Zeker icm PoE geen overbodige luxe.
De switch en camera zijn inderdaad niet rechtstreeks verbonden maar aan beide kanten met een soort keystone -> patchkabel en dan de switch/camera. Ik denk dat het goed is om te beginnen deze aan beide kanten rechtstreeks aan te sluiten.
Het klinkt alsof het exact conform voorschriften aangesloten is - behalve dan die 120m. Vaste installatiedraad hoort nooit direct in een apparaat te gaan maar altijd op patchpanel, keystone of contactdoos afgemonteerd te zijn, zoals hier het geval is. Er bestaan wel UTP-connectoren voor stugge kabel, maar kans dat je juist problemen vergroot.

Wat wel erg zinnig is: sluit in ieder geval problemen met de patchcables uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nog even een praktijk ervaring.

A
Bij mij thuis (max lengte 33 meter) 24 poorts patchpaneel BRANDREX (vergelijkbaar met keystone) - > keystone -> patchkabel -> camera
Draait allemaal prima, 1 camera viel elke keer uit als het echt warm was, kabel eruit en erin draaide prima tot rond de middag, hoe eerder het warm was hoe eerder die uitviel, camera wissel met een andere gedaan dan viel die daar uit. Conclusie camera heeft een hitte probleem (voor binnen doet die het prima).

Kabels nagemeten gaf aan dat het allemaal prima was.

B
Een vriend (max lengte 18 meter) heeft 8 poorts patchpaneel digitus (vergelijkbaar met keystone) - > keystone -> patchkabel -> camera
1 van de 2 Camera's valt na x tijd uit (ook op niet warme dagen, zelfs in de nacht). Heeft eerst een jaar prima gewerkt. Camera en NVR week bij mij gehad draait allemaal prima. hmm kabels misschien een probleem? Zijn solaredge zit ook op de kabel die stuurt prima data door. Even de kabels omgewisseld. Helaas camera valt weer uit na x dagen. Plots was de wifi niet meer lekker. Provider stuurt een nieuwe router. Het gaat veel langer goed. Was het dan de router??? Best gek van NVR geeft de IP's aan de camera's. Maar helaas na 2 weken camera toch weer uit. Meterkast word vervangen (patchpanel en stoppen zitten ver uit elkaar). We halen is dat patchpaneel eruit en knippen er rj45 connectors aan. Voila probleem opgelost.

Kabels heel vaak nagemeten (met pockethernet) gaf aan dat het allemaal prima was. Waarom zijn Solaredge wel werkt en camera uitviel is wel te verklaren. SE stuurt om de x tijd data door die gebruikt niet de hele tijd data, als er een keer een hikje in de PoE komt valt de camera uit die komt niet terug tot je stekker erin en eruit doet.

C
Een installateur had de kabels gelegd en rj45 eraan geknipt + camera's opgehangen. 1 kabel was 120 meter, hmm als dat maar gaat werken met PoE. Kabel gaat direct van PoE switch naar de camera. Het draait al 1 jaar zonder problemen.

Verhaal B doet mij sterk aan je situatie denken. Al doet die bij jou het vanaf het begin niet ipv x dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 07-08-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-09 12:01
Die simpele netwerktesters die alleen de continuiteit van de draad meten zijn onvoldoende, ik heb kabels gelegd die qua continuiteit perfect waren maar toen ik er een fluke netwerktester aan hing kwamen er toch problemen uit: kink in de kabel, EM-interferentie, crosstalk in lange kwalitatief mindere kabels zonder folie. Dat ding is erg duur, wellicht dat een goedkopere ook voldoet. Ik heb 'm destijds geleend bij een elektro bedrijf.

Het is ook belangrijk dat je goede connectors gebruikt en het gestripte deel van de kabel zo kort mogelijk houdt. Ik heb bij mij thuis problemen gehad omdat ik aan de switch-kant van het netwerk alle kabels direct met een connector afgepatcht had terwijl de aders een beetje te dik waren. Uiteindelijk heb ik dat opgelost door een patch paneel en patchkabels te gebruiken.

Een beetje off-topic, maar het kan je evt. veel tijd besparen: IP camera's en switches zijn allemaal 100Mbit, dus GBit gebruiken ze gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerFrits
Ik ben eruit hoor. Ook even serieuze kabeltester eraan gehangen. Kabel bleek 200 meter lang te zijn volgens de tester..maar was prima in orde volgens het apparaatje. Ook had die 48v via POE. Uiteindelijk alle andere camera's is uit de switch getrokken en de probleem camera weer aangesloten via die 200 meter netwerkkabel. En je raad het al..het werkte meteen. Zodra ik echter de rest van de camera's weer aansluit op de switch blijft de laatst aangesloten camera uit. Sluit ik alles aan en zet ik hem helemaal aan en uit is de camera met de lange netwerk kabel de lul.. Tijd voor een andere switch

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

BoerFrits schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:17:
Ook even serieuze kabeltester eraan gehangen. Kabel bleek 200 meter lang te zijn volgens de tester..maar was prima in orde volgens het apparaatje. Ook had die 48v via POE.
Zeer benieuwd welke tester was het :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerFrits
RobbyTown schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Zeer benieuwd welke tester was het :)?
VDV 2 PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Ik vind het vreemd dat de tester de kabel ik bevind. De kabel is 100m te lang. De test zou dus moeten falen.

Je zou dus op die kabel na 100m een switch tussen moeten plaatsen om de lengte te kunnen overbruggen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 15:26
Of hij meet 200 ft. Dat is ~67 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerFrits
To_Tall schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:07:
Ik vind het vreemd dat de tester de kabel ik bevind. De kabel is 100m te lang. De test zou dus moeten falen.

Je zou dus op die kabel na 100m een switch tussen moeten plaatsen om de lengte te kunnen overbruggen.
Ik ga er natuurlijk geen extra switch tussen plaatsen als het zo ook kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
AtRi schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:02:
Of hij meet 200 ft. Dat is ~67 m.
Nee heb 'm direct op meters gezet na het uit de doos halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
BoerFrits schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Ik ga er natuurlijk geen extra switch tussen plaatsen als het zo ook kan werken.
Dat is prima natuurlijk.
Maar het is wel vreemd dat een tester die een 200m ethernet kabel als OK bestempel.. Dat kan niet, 101m zou al een fail moeten geven gezien je de kabel buiten de specs van de kabel gebruikt. Als een tester je kabel OK certificeer dan heb je een betwistbare tester,

Je opent een topic om je netwerk door te meten omdat er een probleem is.

Jij denkt nu dat een nieuwe switch je probleem kan oplossen. Ik kan je garanderen dat al koop je een nieuwe switch. je drie mogelijke uitkomsten gaat krijgen.

1) de switch laat op die 200M kabel helemaal niets door. Die zal niet willen verbinden. (veel nieuwe switches hebben een al een simpele kabeltester ingebouwd zitten. die zal bij detectie van 100M+ kabel een fout geven en de verbinding disablen)
2) gedrag is het zelfde. Soms werkt het wel en soms werkt het niet.
3) je hebt geluk. De lengte wordt netjes overbrugt en je camera gaat werken.

Dat je kabel van 200M kan werken betwist ik helemaal niet. Maar door te stellen dat het zou moeten werken betwist ik zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
To_Tall schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Dat is prima natuurlijk.
Maar het is wel vreemd dat een tester die een 200m ethernet kabel als OK bestempel.. Dat kan niet, 101m zou al een fail moeten geven gezien je de kabel buiten de specs van de kabel gebruikt. Als een tester je kabel OK certificeer dan heb je een betwistbare tester,

Je opent een topic om je netwerk door te meten omdat er een probleem is.

Jij denkt nu dat een nieuwe switch je probleem kan oplossen. Ik kan je garanderen dat al koop je een nieuwe switch. je drie mogelijke uitkomsten gaat krijgen.

1) de switch laat op die 200M kabel helemaal niets door. Die zal niet willen verbinden. (veel nieuwe switches hebben een al een simpele kabeltester ingebouwd zitten. die zal bij detectie van 100M+ kabel een fout geven en de verbinding disablen)
2) gedrag is het zelfde. Soms werkt het wel en soms werkt het niet.
3) je hebt geluk. De lengte wordt netjes overbrugt en je camera gaat werken.

Dat je kabel van 200M kan werken betwist ik helemaal niet. Maar door te stellen dat het zou moeten werken betwist ik zeker.
Professionele kabel testers geven al na 93m een fail als je test op permanent link want permanent link gaat normaal maar tot 90m en channel test tot 100m.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Ik ben eruit hoor. Ook even serieuze kabeltester eraan gehangen. Kabel bleek 200 meter lang te zijn volgens de tester..maar was prima in orde volgens het apparaatje. Ook had die 48v via POE. Uiteindelijk alle andere camera's is uit de switch getrokken en de probleem camera weer aangesloten via die 200 meter netwerkkabel. En je raad het al..het werkte meteen. Zodra ik echter de rest van de camera's weer aansluit op de switch blijft de laatst aangesloten camera uit. Sluit ik alles aan en zet ik hem helemaal aan en uit is de camera met de lange netwerk kabel de lul.. Tijd voor een andere switch
Nieuwe switch gaat niet helpen hoor, je hebt een POE extender nodig.
Zie link.

https://www.google.com/ur...Vaw2TkAc0UrUGglFOAEu51m7N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:29

Plainside

I browse when I'm at work

Las leuke mee hier voelde het beetje in de maag dat de PoE zelf idd niet toereikend zou zijn, zou even kijken wat die nu kan leveren kwa budget (80-100W) en daarop de nieuwe uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
Plainside schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Las leuke mee hier voelde het beetje in de maag dat de PoE zelf idd niet toereikend zou zijn, zou even kijken wat die nu kan leveren kwa budget (80-100W) en daarop de nieuwe uitzoeken
120 watt met een max van 30 per poort volgens de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
BoerFrits schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

120 watt met een max van 30 per poort volgens de specs.
Voltage is in deze belangrijker. Als een port 24volt levert. Is deze berekend op Max 100m.

Probleem is dat per meter je voltage door iets verlies zakt. Hierdoor zal aan het einde van de kabel iets minder voltage zijn dan aan het begin.

Gezien ethernet maar Max 100 meter mag zijn. Zal je 24volt nooit die 200 meter goed kunnen overbruggen. Met gevolg je apparaat niet aangaat.

Als je apparaat wel aangaat. Dan is het mooi.

Met in gedachten. Dat als je andere poe porten gaat aansluiten je dus je Max voltage en wattage moet gaan delen. Waardoor indien je aparatuur wel op 200m als enige op de lij werkt. Je andere poe aparatuur gaat aansluiten. Het apparaat op die 200 meter dan niet voldoende voltage krijgt en afschakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:07:

Je hebt testen en verificatie. De VDV || Pro doet alleen testen, komt signaal aan de andere kant aan dan is de kabel 'goed'. Bij verificatie stel je de tester in op het type kabel dat je verwacht en die vertelt je dan of het ook gelukt is. De Lantek IV van VDV kan je wel vertellen of de kabel voldoet aan Cat1-2-3-4-5-6-7-8 specs, maar die kost ook 20x meer dan een VDV. :+

Mocht je RS485 over CAT6 willen sturen dan zou het heel raar zijn als de meter op eigen houtje besluit dat de kabel van 140m 'stuk' zou zijn. :P

[ Voor 9% gewijzigd door jadjong op 20-08-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jadjong schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Je hebt testen en verificatie. De VDV || Pro doet alleen testen, komt signaal aan de andere kant aan dan is de kabel 'goed'. Bij verificatie stel je de tester in op het type kabel dat je verwacht en die vertelt je dan of het ook gelukt is. De Lantek IV van VDV kan je wel vertellen of de kabel voldoet aan Cat1-2-3-4-5-6-7-8 specs, maar die kost ook 20x meer dan een VDV. :+

Mocht je RS485 over CAT6 willen sturen dan zou het heel raar zijn als de meter op eigen houtje besluit dat de kabel van 140m 'stuk' zou zijn. :P
Volgens de tech sheet van de tester zou deze Calble rating geven en duplex informatie.

Deze twee gegevens zouden dan nooit op OK kunnen komen gezien je de specs van ethernet voorbij gaat.

Dat RS485 wel een ok rating zou mogen geven is een ander verhaal maar dat kan deze tester niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De VDV || geeft je inderdaad een geschatte cable rating, maar zonder dat jij de tester vertelt wat je vervolgens met die kabel wil gaan doen kan deze niet beoordelen of de gemeten lengte wel/niet geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Plainside schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Hoe bedoel je dat?

POE zou kunnen werken. Maar reken daar niet op.
Probleem met voltage is dat deze zakt naar gelang de lengte van de kabel.

aan het begin heb je bv 27v aan het einde van de kabel kan deze gezakt zijn naar 20v. heb je dan een apparaat die 24v nodig heeft. Zal deze niet kunnen functioneren.

Het probleem zit dus niet in de wattage maar in de voltage. wil je dat tackelen. zal er na die 100m een POE injector of een een switch moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
To_Tall schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:21:
[...]

Hoe bedoel je dat?

POE zou kunnen werken. Maar reken daar niet op.
Probleem met voltage is dat deze zakt naar gelang de lengte van de kabel.

aan het begin heb je bv 27v aan het einde van de kabel kan deze gezakt zijn naar 20v. heb je dan een apparaat die 24v nodig heeft. Zal deze niet kunnen functioneren.

Het probleem zit dus niet in de wattage maar in de voltage. wil je dat tackelen. zal er na die 100m een POE injector of een een switch moeten komen.
De netwerktester geeft op het eind van de kabel 47 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
BoerFrits schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

De netwerktester geeft op het eind van de kabel 47 volt
U netwerktester kan 47V aan geven maar u netwerktester neemt geen vermogen af en u POE toestel wel waardoor dan de spanning nog verder zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
Dyckie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

U netwerktester kan 47V aan geven maar u netwerktester neemt geen vermogen af en u POE toestel wel waardoor dan de spanning nog verder zakt.
Ja klopt. Maar mijn antwoord was op diegene die ik qoute.

Heb wel overwogen om netwerk tester te kopen die dat kon meten maar dat was weer 150 euro extra.

Komt bij dat het wel mogelijk is om voldoende vermogen te leveren daar, mits de switch of anders iets maar toereikend is.
Pagina: 1