Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-05 19:55
Beste Tweakers,

Ik heb Chromecast met Google TV. Deze heeft slechts één USB C aansluiting voor de voeding.
Ik heb een draadloos toetsenbord met touchpad van Rapoo met een USB dongel.
En ik heb ik nog een USB hub met 4 USB poorten liggen.

Op het web/YouTube kom je allemaal adviezen en video's tegen met dure usb c hubs met HDMI, Ethernet, aansluitingen voor (micro) sd cards enz.

Ik ben niet veel eisend, ik wil alleen een werkend toetsenbord.
Nu wil ik de USB hub op de stroom adapter van de Chromecast aansluiten, de USB dongel van het toetsenbord in de hub steek en daarna een USB kabel in de hub naar de Chromecast voor voeding en verbinding te maken met het toetsenbord?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Nossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lijkt me een kwestie van gewoon uitproberen. In een ver verleden had ik bij gebrek aan voldoende USB-poorten op m'n toenmalige computer ook een USB-hub en alles wat ik maar wilde functioneerde gewoon probleemloos. Dus zou ik me dan ook niets kunnen voorstellen wat je in de weg zou kunnen staan.
Maar één ding, als ik je goed begrijp wil je die telefoonadapter gebruiken als voeding, Weet je zeker dat die voldoende vermogen kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Garyu

WW

nossie63 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:21:
Beste Tweakers,

Ik heb Chromecast met Google TV. Deze heeft slechts één USB C aansluiting voor de voeding.

Op het web/YouTube kom je allemaal adviezen en video's tegen met dure usb c hubs met HDMI, Ethernet, aansluitingen voor (micro) sd cards enz.

Nu wil ik de USB hub op de stroom adapter van de Chromecast aansluiten, de USB dongel van het toetsenbord in de hub steek en daarna een USB kabel in de hub naar de Chromecast voor voeding en verbinding te maken met het toetsenbord?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Nossie
Misschien kan je je vraag met een plaatje verduidelijken?

Als ik het goed begrijp sluit je de 'host' ingang van de Hub op de Chromecast aan? Hoe gaat de Chromecast dan stroom krijgen? Er zijn wel (niet helemaal USB Spec conforme) adapters te krijgen waar je dan nog stroom kan leveren, maar of het werkt.....

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Je hebt een usb-c dock nodig met stroomdoorvoer. Je kunt natuurlijk ook een bluetooth toetsenbord halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar MSH want dit heeft niets met computerhardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik zou even goed kijken naar de voedingsspecificaties van e.e.a. USB2 en USB3 (c) kunnen daarin nogal verschillen. Beetje jammer als de Chromecast aangeeft dat ie graag 12V wil en daarmee de parallel aangesloten apparaten opblaast :P Dat probleem zuil je sowieso niet hebben als je een USB2 adapter gebruikt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nossie63 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:21:

Er zal via die USB hub een optie moeten zijn om voldoende spanning/voeding door te kunnen zetten naar de Chromecast met Google TV (CCGTV), 5V 1.5A als ik mij niet vergis. Dat hebben echter niet alle HUB's, vaak aangegeven met "PD". Heeft deze dat niet dan is de kans aardig groot dat de CCGTV onvoldoende voeding krijgt en dat zal deze, of laten zien, of helemaal niet van zich laten horen.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2022 14:04 . Reden: wel vergist dus, zie volgende reactie ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Volgens de specs werkt de chromecast op 5v @ 1.5A. Dat komt dus wel uit.

Maar... volgens mij wil je dus je Chromecast als USB-host gebruiken, terwijl je deze als client op de hub aansluit. Ik vraag mij af of dat gaat werken. Ik zie twee opties:

- USB(c) OTG adapter, waarop je de hub aansluit (vereist wel een hub met voeding);
- Splitter-kabel als deze, die precies hiervoor gemaakt is:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61xdGGa8sXL._AC_SX466_.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Thijsmans op 03-08-2022 13:15 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1