Vraag

• larsc2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:54
Goedemiddag,

Ik wil graag een CV pomp (230 V) en warmtepomp (maak-breek contact voor warmtevraag) schakelen met mijn Honeywell T6 thermostaat.
Op de thermostaat zit een maak-breek contact welke inschakelt bij warmtevraag.
Mijn vraag is: hoe kan ik de 230 V AC pomp tegelijk schakelen met de warmtepomp (DC naar PCB denk ik?) op het maak-breek contact van de thermostaat?

Ik dacht zelf aan iets van een optocoupler, maar die heeft ook iets van een voeding nodig lijkt me.

Suggesties zijn van harte welkom!

Alle reacties

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:04

DropjesLover

Dit dus ->

Zit er niet een contact op de printplaat van je warmtepomp die de CV pomp schakelt?
Mijn warmtepomp heeft een eigen, interne CV pomp, en schakelt met de juiste setting / toevoeging ook de CV pompen van de 2 zones (in mijn geval 2 verschillende verdiepingen), die elk hun eigen thermostaat hebben.

Jammer maar helaas gaan bij mij de pompen door de software van de warmtepomp alleen lopen wanneer er een warmtevraag is of de Ta bereikt is. Waardoor dus het water in de leiding bij de temperatuursensor stil staat en langzaam afkoelt aan de omgeving, terwijl het water in de vloerverwarming veel sneller afkoelt, maar dat "ziet" de warmtepomp dus niet :/

Overigens heb ik de warmtepomp eigenlijk op basis van de buitentemperatuur draaien, met minimale invloed van de thermostaat.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• larsc2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:54
De wp schakelt inderdaad een pomp, maar niet die van het CV systeem.
De pomp wordt ook ingeschakeld bij warmwater vraag; ik wil dan niet dat de CV pomp ook gaat draaien.