Vraag

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Mijn vraag
Elke keer dat ik mijn RDP sessie op onze server afsluit en daarna weer opnieuw inlog (dus níet verbinding verbreken) moet ik - als ik outlook start - voor mijn twee exchange mailboxen mijn wachtwoord intikken en een SMS code via telefoon invoeren. Dus het proces dat je moet doen als je de mailbox voor het eerst in outlook toevoegt, maar dan 'elke keer'.
In outlook heb ik in totaal 4 emailboxen, 2x exchange en 2x IMAP en bij de IMAPs hoeft dit niet.

Dit is natuurlijk niet normaal. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Als ik overigens vanaf een ander apparaat (telefoon, laptop) connect met dezelfde exchange box is er géén probleem.
Verder hebben alle andere users op dezelfde server dit probleem niet.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows server 2022 (V21H2 - build 20348.825) en lokaal een geupdate windows 10 laptop om met RDP connectie te maken.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- heel nieuw profiel op server maken
- mailboxen verwijderen en opnieuw toevoegen

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

O365? Shared computer activation? Geen roaming profile?

Allemaal checkcheck dat je continu moet inloggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:46:
O365? Shared computer activation? Geen roaming profile?

Allemaal checkcheck dat je continu moet inloggen.
Neen. Althans, het is gewoon een lokaal profiel met outlook (Dus geen browser-outlook).

Ben overigens een redelijk simpele domme user geworden in de loop der jaren en onze IT'ers hebben ook (nog) geen oplossing dus ik dacht, ik vraag het even hier.
Het rare is dus ook dat alle andere 15 users die op de server werken dit probleem niet hebben! :/

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit is toch iets waar je IT-ers naar moeten kijken, wij kunnen dat niet overzien.

Vooor de mailboxen met Exchange (Online) lijkt het erop dat er conditional access policies worden afgedwongen. Welke policies dat zijn en onder welke omstandigheden ze optreden moet worden bekeken dor je IT-ers. In AzureAD is er bij sign-in info redelijk wat te vinden wat er gebeurt bij aanmelding.
Ook kan er een simulatie (what-if) gedaan worden bij de Conditional Access policies om te kijken welke policies allemaal geraakt worden wanneer men zou inloggen met je account onder de omstandigheden die je vermeldt.

Bij IMAP wordt geen modern authentication vereist naar het zich laat aanzien en daarom loop je niet tegen die problemen aan.
Waarom nog IMAP gebruiken, trouwens.. Maar goed dat is een andere discussie..

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Dank! Ik ga het bij hen neerleggen!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee