Hoe beste laptop kiezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB3108
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik ben op zoek naar een laptop om 's avonds op de bank een beetje te kunnen gamen, surfen of soms wat foto's te bewerken. Spellen die ik zo nu en dan speel zijn Football Manager, Cities Skylines, Starcraft II en hopelijk binnenkort F1 manager 2022. Ik heb uitgezocht welke specs hiervoor wenselijk zijn en ik kom op het volgende:
- Zo snel mogelijke processor
- 16 GB intern geheugen (DDR4 ?)
- 512 GB SSD
- Ten minste 4 Cores
- Laagdrempelige videocard.
- Maximaal 700 euro
- minimaal 15" scherm

Als ik dit alles invoer op de zoekfunctie hier op tweakers komen er nog steeds 10 verschillende laptops naar voren. Hoe ga ik nou mijn selectie verder inperken en maak ik de juiste keuze. Ik vind het namelijk heel lastig om te bepalen of ik beter een i5 met een wat mindere videocard kan nemen, of een Ryzen 5 met een Radeon RX Vega 7 videocard erin.

Hier nog 2 voorbeelden, waarvan ik denk dat het heel veel waar voor je geld is, maar zoals gezegd is dat puur gevoelsmatig na het lezen van alle verschillen tussen moederboards, videokaarten etc.

https://tweakers.net/pric...ea-l13158w/specificaties/

https://tweakers.net/pric...emea01_220/specificaties/

Kan iemand me iets meer in een richting wijzen waar ik op moet letten als ik deze laptops aan het vergelijken ben?

Wat ga je met je laptop doen?
Beetje surfen, gamen en foto's bewerken. Ik heb een goede PC ernaast voor als ik serieuze zaken wil doen, zoals neurale netwerk modellen testen, gamen etc. De laptop is een aanvulling om lekker op de bank laagdrempelig erbij te kunnen pakken.

Wat is je budget?
Het liefst blijf ik onder de 700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voornamelijk thuis op de bank, maar zal een enkele keer mee gaan in de trein, maar onvoldoende om van invloed te zijn op de beslissing.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen HP. Daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee.