Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Omvormer: platdak (oost-west) 2 keer 2 zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 10:34
Ik heb een stuk plat dak over van ongeveer 4 bij 2 meter. Daar wil ik graag 4 zonnepanelen op plaatsen in een oost-west ligging. Dit laatste wil ik om de windbelasting laag te houden en op basis van een Flatfix-fusion een lichte wind-dichte constructie te maken.

Dit betekent dat er concreet 2 losse oost-west-setjes op het dak komen met ieders 1x2 zonnepanelen.

Praktisch betekent dit ook dat er 2 zonnepanelen op oost liggen en 2 zonnepanelen op west. Er is verder geen schaduw.

Ik ben alleen nog niet zeker op welke manier ik dit aan een omvormer kan doen.
  • Eén string van 4 aan een lichte stringomvormer is relatief goedkoop.
  • of toch beter micro-omvormers per paneel of per 2 panelen.
hebben jullie ervaring met dergelijke 'kleine' installaties?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
2x aps ds3-l
Eventueel met de ecu voor 4 panelen van 6 tientjes

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Een mooie situatie waar micro omvormers voor gemaakt zijn. Je kan ook nog maar hoymiles kijken, met er 1x een 1500 ben je dan ook klaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De meeste panelen zijn breder dan 1 mtr.
Hoe wil je dat gaan doen?
Of is ongeveer iets groter?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 10:34
AUijtdehaag schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:59:
De meeste panelen zijn breder dan 1 mtr.
Hoe wil je dat gaan doen?
Of is ongeveer iets groter?
Ik denk dat ongeveer iets groter is. Maar dat moet ik nog wel even nameten. Eventueel is een portraitoplossing ook nog mogelijk Maar ik blijf liever zo laag mogelijk.

Als ik uitga van panelen van 105x178 dan heb ik in de breedte 4x105 = 420. Door de helling van de opstelling zou daar heel iets van af gaan. Maar dat zal niet veel zijn.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 10:45

Acradavos

Poetsfanaat

Jinko's 370/375 pakken, die zijn 1692x1029.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
Het smalste paneel wat ik ken is de oude, maar nog wel leverbare REC Alpha 400. Deze is 1016mm.

Dat is een wat duurder paneel; maar komt ook met de laagste degradatie die je gaat vinden. Dus het beetje extra geld komt naar je toe.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1