Games blijven crashen op nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitIsMilan17
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-02-2024
Hallo,

Ik heb ongeveer twee weken geleden helemaal zelf een nieuwe PC gebouwd met de volgende specs:

- Intel i7 12700
- Gigabyte Z690 UD DDR4
- MSI RTX 3080 Ventus 3X OC
- 32 GB Corsair Vengeance RGB SL
- 850 Watt Corsair RMx
- Corsair H115i Elite Capellix
- Samsung 980 Pro 1TB (Primair)
- Crucial P2 1TB (Secundair)
Gebouwd in Corsair Crystal 680x met wat extra LL120's

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en het bouwen ging allemaal in een keer goed. Ik heb vervolgens Windows 10 erop gezet. Daarna xmp aan gezet in de bios. Ik heb de nvidia drivers gedownload en later nog een paar moederbord drivers van Gigabyte's website. Ik ben nu overgestapt naar Windows 11 en heb nog nergens problemen mee gehad.. Behalve bij het gamen. Elke game die ik probeer te spelen crasht na een bepaalde tijd. Deze tijd variëert telkens. Het kan 3 minuten zijn, 3 uur of daar tussen in. Ik dacht dat het misschien aan windows 11 lag en ben terug gegaan naar windows 10. Hier nog steeds hetzelfde probleem. Elke game blijft crashen zonder een nuttige error-code of zoiets. Alle hardware en snelheden worden herkend en kloppen in de instellingen en taakbeheer. Als ik taakbeheer open zet tijdens het gamen zie ik niks vreemds, ook niet wanneer de game crasht. Temperaturen zijn ook normaal, dus ik betwijfel of het aan de hardware ligt.

Ik zou niet kunnen zeggen waar het probleem kan liggen dus ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. Als er meer info nodig is, laat het weten! Alvast bedankt voor de moeite!!

Milan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11
Al xmp uitgezet?
Zou kunnen dat het standaardprofiel net niet lekker werkt met je mobo/ram combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
Je bios updaten en dan xmp aanzetten kan ook werken. Kan zijn dat je bios nog niet up to date is voor Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitIsMilan17
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-02-2024
Renzzie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:18:
Al xmp uitgezet?
Zou kunnen dat het standaardprofiel net niet lekker werkt met je mobo/ram combi.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het even proberen en dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Kan je specifiek aangeven welke drivers je hebt geïnstalleerd?

Belangrijkste drivers zijn:

- Audio
-Realtek HD Audio Driver

- Chipset
- Intel Management Engine Firmware
- Intel INF installation
- Intel Serial I/O driver

- LAN
-Realtek LAN Driver (Check hier specifiek of je W11 of W10 wilt)

- Storage
-Intel Rapid Storage Technology

- BIOS
-Intel Graphic Driver

bron: https://www.gigabyte.com/...rev-10/support#support-dl

Mocht het na installeren van deze drivers nog steeds niet goed gaan, dan kan je je BIOS updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Wylana op 02-08-2022 14:27 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11
DitIsMilan17 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het even proberen en dan laat ik het weten.
en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Als je bovenstaande stappen gedaan hebt zonder resultaat. Test dan je pc zo kaal mogelijk. Speel met 1 ram slot en gebruik andere interne SSD

Weg

Pagina: 1