Beste Tweakers,
Ik wil jullie graag betrekken bij een vermoede dat ik heb over de autoregeling van mijn werkgever.
Ik lease bij mijn werkgever al tijden een auto, normaal gesproken iets dat in de pool is overgebleven. Recent heb ik een nieuwe auto mogen uitzoeken en ontvangen. Omdat deze nieuwe auto qua aanschafwaarde hoger ligt dan de aanschafwaarde die mijn wergever vergoed, wil de werkgever voor het bedrag dat boven budget is aangekocht met mij een lening aangaan.
Het volgende dat er speelt:
Omdat ik het gevoel heb dat de personeelsafdeling van mijn werkgever niet weet hoe het precies zit, is mijn vertrouwen hierin een beetje zoek. Wellicht dat iemand mijn vermoeden kan ontkrachten of onderbouwen.
Ik wil jullie graag betrekken bij een vermoede dat ik heb over de autoregeling van mijn werkgever.
Ik lease bij mijn werkgever al tijden een auto, normaal gesproken iets dat in de pool is overgebleven. Recent heb ik een nieuwe auto mogen uitzoeken en ontvangen. Omdat deze nieuwe auto qua aanschafwaarde hoger ligt dan de aanschafwaarde die mijn wergever vergoed, wil de werkgever voor het bedrag dat boven budget is aangekocht met mij een lening aangaan.
Het volgende dat er speelt:
- Werkgever koopt auto's, medewerkers kunnen deze leasen via werkgever.
- Werkgever stelt een budget beschikbaar van €31.000,- voor aanschaf (cataloguswaarde, inclusief BTW, BPM, rijklaarkosten).
- Medewerker mag een duurdere auto aanschaffen. Aanschafwaarde boven €31.000,- worden in de vorm van een lening doorbelast aan werknemer.
- Ik heb een auto gekocht van €34,985,- (cataloguswaarde, inclusief BTW, BPM, rijklaarkosten)
- Werkgever stuurt mij een overeenkomst waarin een lening van €3.985,- is toegelicht die ik in 36 maanden mag betalen, dit bedrag moet ik met netto salaris betalen.
- Ik betaal maandelijks een eigen bijdrage á €100.- netto voor privé gebruik, daarnaast betaal ik de nodige bijtelling over de auto.
Omdat ik het gevoel heb dat de personeelsafdeling van mijn werkgever niet weet hoe het precies zit, is mijn vertrouwen hierin een beetje zoek. Wellicht dat iemand mijn vermoeden kan ontkrachten of onderbouwen.
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing