Plafondventilator receiver. Welke draden aan elkaar knopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexSlok
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-11-2024
Goedemorgen allen,

Ik heb een plafondventilator van Create in mijn slaapkamer hangen waarvan ik de receiver unit wil vervangen. Met de nieuwe receiver maak ik hem dan 'Smart'.

Het aansluiten van de draden voor de stroomtoevoer en de LED verlichting is duidelijk, maar de bedrading van de motor van de ventilator is niet helemaal helder. Dit vanwege het feit dat de kleuren van de draden anders zijn.

Ik doe de foto's van de unit/ bedrading er voor het gemak even bij ;) . Weet iemand welke draden ik aan elkaar moet aansluiten?

Oude receiver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSY_jcP5JarWZS4_lvzbgx4LMRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1xa8Lvv9CmiK67oFhcdUAjv.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe receiver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm0ICKyiyUzaojSFXRAEjUrVrac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kznoYtlSlWOeavtPDklwdFta.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:57
De kleuren zijn niet zo belangrijk. Waar ze heen gaan wel.

De drie draden die "motor" heten op de oude moeten op de drie draden die "motor" heten op de nieuwe.
Als hij de verkeerde kant op draait moet je er twee omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexSlok
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-11-2024
jeroen3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:50:
De drie draden die "motor" heten op de oude moeten op de drie draden die "motor" heten op de nieuwe.
Als hij de verkeerde kant op draait moet je er twee omwisselen.
Dank voor de reactie. Uiteindelijk is er denk ik maar een afwijking en dat is op de oude een gele draad en op de nieuwe een roze. Ik ga er vanuit dat de rode en de grijze op beide units hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter33
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08-2022
Hoi Alex mijn receiver is stuk gegaan nu wil ik een nieuwe kopen ik kan op het internet er geen een vinden nu is mij vraag waar heeft u de receiver gekocht
MVG peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:29
AlexSlok schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:28:
Goedemorgen allen,

Ik heb een plafondventilator van Create in mijn slaapkamer hangen waarvan ik de receiver unit wil vervangen. Met de nieuwe receiver maak ik hem dan 'Smart'.

Het aansluiten van de draden voor de stroomtoevoer en de LED verlichting is duidelijk, maar de bedrading van de motor van de ventilator is niet helemaal helder. Dit vanwege het feit dat de kleuren van de draden anders zijn.

Ik doe de foto's van de unit/ bedrading er voor het gemak even bij ;) . Weet iemand welke draden ik aan elkaar moet aansluiten?

Oude receiver:

[Afbeelding]

Nieuwe receiver:

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Rood op rood, als ‘ie dan de verkeerde kant op draait inderdaad 2 draden wisselen zoals @jeroen3 al opmerkte.

Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe controller @AlexSlok , ik heb zelf een Create wildcalm DC die ik ook wel “slim” zou willen maken :)